rob6inlijn Geplaatst 17 Februari, 2018 Geplaatst 17 Februari, 2018 Ik heb zoals bekend (zie rubriek te koop) vier mooie Kia velgen overgehouden na inruil van mn Sportage. Ik heb eens even gekeken naar de Et waarde van de Niro velg en die is 45 terwijl die van de Sportage 40 mm is. De steek en diameter zijn exact hetzelfde, dus ik dacht met een spoorverbreder moet het mogelijk zijn om die velgen eens op de Niro te zetten. Ze zijn ook nog eens een maatje groter 17 inch dan de standaard 16 inch, dus wat mooier gevulde wielkast. klopt mijn redenering ( ik twijfelde nog een beetje over de maat spoorverbreder ik dacht 5 mm moet genoeg zijn en de lengte vd bouten zal nog wel voldoende zijn toch?)? grts Quote
gjcvro Geplaatst 17 Februari, 2018 Geplaatst 17 Februari, 2018 Kijk hier eens: http://www.willtheyfit.com/ En ik denk dat je de 5mm niet eens zo heel erg zult zien. Als de velg breder is (7j) kom je sowieso weer op een andere ET waarde. Quote
Jacob025 Geplaatst 17 Februari, 2018 Geplaatst 17 Februari, 2018 Et waarde vd velg is kleiner dan de waarde vd orginele velgen.Dat betekend dat de velgen iets verder naar buiten gaan steken.5mm.Veel na montagevelgen hebben een iets lagere et waarde zodat de velgen iets meer naar buiten steken en zo een iets dikkere look geven.(stance)Bovendien is 5 mm binnen de normafwijking naar mijn weten.Zou dus moeten passen zonder aanpassingen.Maar zoals altijd meten is weten.Let wel op de banddiameter buitenkant.Die zal wel anders zijn bij sportage ten op zichte vd niro Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.