Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds een week in bezit Niro Business   Bevalt super goed  Toch een vraag mbt navigatie

Na veel zoek werk op deze site krijg ik geen melding op de navigatie vd fliste palen etc dus het extra boletje

Ook niet mbt hotspot

Wie kan mij helpen voor advies   Ook file meldingen ( staat wel aan in het systeem) geeft aan  constant geen meldingen  

Posted
11 uur geleden zei Pietgolf:

Sinds een week in bezit Niro Business   Bevalt super goed  Toch een vraag mbt navigatie

Na veel zoek werk op deze site krijg ik geen melding op de navigatie vd fliste palen etc dus het extra boletje

Ook niet mbt hotspot

Wie kan mij helpen voor advies   Ook file meldingen ( staat wel aan in het systeem) geeft aan  constant geen meldingen  

Heb je een werkende hotspot/MiFi router dan in het navigatie menu Instellingen het laatste item aanvinken. Je ziet dan in de navigatie (links in het scherm) een icoontje met een camera.  File melding zijn alleen actief bij ingestelde route. Wel kun je zien of er ergens langzaam of stilstaand verkeer is door een rood/wit geblokte weg op je scherm.

Posted

Beste Specialmade

Via hotspot wel verbinding maar kreeg geen icoontje te zien(  zie ook scherm wat er al staat maar geen instellingen toegevoegd ) en actief te zetten

Ook op hoofdscherm geen exra icoontje werd zichtbaar met cameraatje trouwens

Nog navraag bij dealer gedaan en daar werd telefonisch gezegd : dat info over flitstpalen / mobiele controle is geblokkeerd

Kan dat nergens op de site terug vinden beetje vreemd 

Ook wat mij opvalt indien hotspot aan gaat binnen aantal seconden volgt update File meldingen

Volgens jou tip indien je actieve route aangeeft wel info file op scherm

Misschien toch nog keer langs dealer 

Ik lees wel en /of er meerdere rijders Kia Niro dit issue hebben misschien

Navigatie scherm Kia nIro.PNG

Posted (edited)
1 uur geleden zei Pietgolf:

Beste Specialmade

Via hotspot wel verbinding maar kreeg geen icoontje te zien(  zie ook scherm wat er al staat maar geen instellingen toegevoegd ) en actief te zetten

Ook op hoofdscherm geen exra icoontje werd zichtbaar met cameraatje trouwens

Nog navraag bij dealer gedaan en daar werd telefonisch gezegd : dat info over flitstpalen / mobiele controle is geblokkeerd

Kan dat nergens op de site terug vinden beetje vreemd 

Ook wat mij opvalt indien hotspot aan gaat binnen aantal seconden volgt update File meldingen

Volgens jou tip indien je actieve route aangeeft wel info file op scherm

Misschien toch nog keer langs dealer 

Ik lees wel en /of er meerdere rijders Kia Niro dit issue hebben misschien

Navigatie scherm Kia nIro.PNG

Je gebruikt het verkeerde scherm:

Camerawaarschuwingen
1. Druk op [ *] > [Navigatie] > [Navigatie]

2. Druk op [Waarschuwing radarcontrole] of [Waarschuwing gevarenzone]. 
Het scherm bericht gebruiken wordt weergegeven. Lees het goed en druk dan 
op [Akkoord] om de functie te gebruiken.
Opmerking
[Waarschuwing radarcontrole] of [Waarschuwing gevarenzone] wordt alleen weergegeven 
wanneer het Wi-Fi netwerk is verbonden.
Afhankelijk van de wetgeving van het land kan de [Waarschuwing radarcontrole] worden 
veranderd in [Waarschuwing gevarenzone].
Afhankelijk van de wetgeving van het land kan [Waarschuwing radarcontrole] 
of [Waarschuwing gevarenzone] niet beschikbaar zijn.

zie pagina 64 van de navigatie handleiding.

Edited by Specialmade
Posted
13 uur geleden zei Specialmade:

Sorry( zal wel met mij te maken hebben) maar de stappen zoals jij beschrijft kan ik niet vinden  in het menu bij navigatie helaas

kan u mij verder helpen waar te beginnen  ( blz 64 handleiding niet bekend in mijn nieuwe boekje

Moet  ik allereerst hotspot zeker worden aangezet  maar dan hoe verder

IK wacht uw reactie verder effe af

13 uur geleden zei Specialmade:

Je gebruikt het verkeerde scherm:

Camerawaarschuwingen
1. Druk op [ *] > [Navigatie] > [Navigatie]

2. Druk op [Waarschuwing radarcontrole] of [Waarschuwing gevarenzone]. 
Het scherm bericht gebruiken wordt weergegeven. Lees het goed en druk dan 
op [Akkoord] om de functie te gebruiken.
Opmerking
[Waarschuwing radarcontrole] of [Waarschuwing gevarenzone] wordt alleen weergegeven 
wanneer het Wi-Fi netwerk is verbonden.
Afhankelijk van de wetgeving van het land kan de [Waarschuwing radarcontrole] worden 
veranderd in [Waarschuwing gevarenzone].
Afhankelijk van de wetgeving van het land kan [Waarschuwing radarcontrole] 
of [Waarschuwing gevarenzone] niet beschikbaar zijn.

zie pagina 64 van de navigatie handleiding.

Posted
5 uur geleden zei Pietgolf:

Sorry( zal wel met mij te maken hebben) maar de stappen zoals jij beschrijft kan ik niet vinden  in het menu bij navigatie helaas

kan u mij verder helpen waar te beginnen  ( blz 64 handleiding niet bekend in mijn nieuwe boekje

De hotspot moet inderdaad ‘aan’ staan. Daarna op het tandwieltje klikken en daarna op navigatie. Dan het navigatiemenu. Je krijgt dan een scherm waarin je een aantal mogelijkheden kunt aanvinken. In de laatste regel staat dan waarschuwing radarcontrole. Deze moet aangevinkt staan. Als je dit doorlopen hebt zie je in het navigatiescherm (links) als onderste icoontje een cameraatjes staan. Dit is het teken dat je voor flitsers wordt gewaarschuwd.

93CDD245-7AB9-4601-83F9-36D5863FEA8F.jpeg

Posted
5 uur geleden zei Pietgolf:

Je moet de handleiding erbij pakken van de navigatie Niet de handleiding van de Niro.

• Haha 1
Posted
17 uur geleden zei Specialmade:

De hotspot moet inderdaad ‘aan’ staan. Daarna op het tandwieltje klikken en daarna op navigatie. Dan het navigatiemenu. Je krijgt dan een scherm waarin je een aantal mogelijkheden kunt aanvinken. In de laatste regel staat dan waarschuwing radarcontrole. Deze moet aangevinkt staan. Als je dit doorlopen hebt zie je in het navigatiescherm (links) als onderste icoontje een cameraatjes staan. Dit is het teken dat je voor flitsers wordt gewaarschuwd.

93CDD245-7AB9-4601-83F9-36D5863FEA8F.jpeg

Top!!!!! bedankt reeds geactiveerd