wes1990 Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Hey Iedereen, Ik zit een beetje te twijfelen wat ik zou doen. Mijn garage heeft mij een voorstel gedaan om een een Kia Cee'd Gt-line 1.6 CRDI 136pk over te nemen. Deze wagen is een half jaar oud en heeft plusminus 10.000 km en is op panoramadak en verwarmde zetels eigenlijk full option. De wagen kost hier in België 28.300 euro nieuw. Ik krijg een overname voor mijn Kia Pro_Cee'd van 2013 1.6 crdi 110pk van 10.000 euro, hij heeft redelijk wat opties, maar toch een stuk minder dan de GT-line. Verder krijg ik nog een fikse korting waarop het totaal op te leggen bedrag 11.900 euro betreft. Verder veranderd er ondanks de krachtigere motor weinig tot niks aan de prijs van de omniumverzekering, eenmalige rijtaks en de jaarlijkse taks (nogmaals hier in België). Ik vindt dit dus zeer interessant, wat zouden jullie doen? Anderzijds is mijn auto ook nog goed in orde, alleen heb ik altijd wat spijt gehad van de 3-deurs en zou een grotere auto met 5 deuren praktischer zijn. Ik weet dat overstappen naar weer een diesel niet heel populair is, maar voor het nieuwe werk maak ik toch wel wat km's en ik kan gratis tanken op de zaak van mijn ouders, dus een benzine zou me duur uitkomen. Ik moet het nog wel bespreken met mijn vader, want die heeft destijds een groot deel opgelegd aan de Kia Pro_Cee'd. Graag jullie mening. Quote
wes1990 Posted May 18, 2018 Author Posted May 18, 2018 Correctie, ik bedoel de Kia Cee'd SW gt-line. Quote
Rox Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 (edited) Als je al in de markt ben/was voor een nieuwe auto is het voorstel niet gek. De verbetering van 3 naar 5 deurs kan ik je aanbevelen, zelfde stap gemaakt. Verder zal je zelf gevoelsmatig moeten beslissen. Bedenk je echter wel dat deze generatie ceed aan zn laatste ronde toe is en de nieuwe elk moment de showroom ingaat, drukt de prijs bij de dealer ook ivm voorraad. Edited May 18, 2018 by Rox Quote
Recommended Posts