Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inmiddels ben ik sinds vandaag de trotse eigenaar van de nieuwe rio maar mijn vraag is over de werking van het alarm systeem. De inruil auto was een Rio 2003 met volledig 'manuele' deursluiting :rolleyes:. De nieuwe heeft een klikker die na indrukken een geluid maakt en dicht gaat. Omdat alles nieuw is en ik even wil checken doe ik na het geluid nog een fysieke controle van de deurhendel. Hef ik daarmee het slot op omdat het binnen x seconden gebeurt of niet?

Is van buitenaf te zien dat de auto op slot zit? Zit er op het dashboard een lampje dat rood knippert?

Geplaatst

Je bedoeld met een afstands bediening of key les entry.

Maar in beide gevallen moeten je kniperlichten kniperen als je de deuren op slot drukt.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Geplaatst (aangepast)

Met een afstandsbediening, als de knipperlichten hebben geknipperd kan ik dus niet het alarm opheffen door er vlak achterna de deurhendel te proberen?

Instructie-boekje :'als binnen 30 sec na activering van het alarm de motorkap, portieren of achterbak geopend worden dan zal het alarm uitschakelen.'

Lijkt me ook fraai, je loopt weg bij de auto met alarm erop en binnen 30sec komt er een figuur die het alarm opheft en in je auto gaat rommelen.

aangepast door Rox
Geplaatst

Dan snap ik je vraag niet helemaal denk ik.

Wil je dan je alarm opheffen?
Of controleren of het alarm het doet?

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Geplaatst

Of ben je bang dat je jou alarm uit zet omdat je altijd de deurhendel probeerd?

Dat denk ik niet wand de deur zit dan op slot en opent dus niet.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Geplaatst
8 minuten geleden zei Ed-Car:

Of ben je bang dat je jou alarm uit zet omdat je altijd de deurhendel probeerd?

Dat denk ik niet wand de deur zit dan op slot en opent dus niet.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.
 

Dat idd, even een fysieke check of hij idd op slot zit (zal moeten wennen). Het boekje is daarin verwarrend vandaar dat ik het vroeg. 

Geplaatst

Het alarm heft op als je de deur OPENT, dat doe je niet, dus blijft het actief.
Ik weet niet hoe het bij jouw Rio is, maar bij mijn Picanto uit 2011 knippert er een LED vooraan onder de voorruit, in de lichtsensor voor de verlichting.

Geplaatst

Dus geen probleem.
En hopelijk je vraag beantwoord.
Maar wend snel genoeg hoor. Bij twijfel nog eens op de ab drukken en naar de kniperlichten kijken.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...