De CO Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Wij zijn met de Niro 2018, en Hobby 400 caravan naar Italie vertrokken. Totaal gewicht van de caravan 1100 kg en 75 kg kogeldruk. De Niro deed het geweldig. Ik moest wel even leren rijden met de combinatie. In de sportstand gaat het zeer goed. Helaas is het op de cruisecontroll rijden niet geweldig, de Niro gaat in de bergen zenuwachtig op en af schakelen. Dit kun je snel oplossen door zelf de gaspedaal te bedienen. We zijn via Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland naar Italie gereden. Op de stevige klimmen konden we nog met 80 km/h boven komen en zelfs snelheden boven de 100 km/h is geen probleem. Ook het verbruik met de combinatie zit tussen de 10 en 11 liter per 100 km. Met de losse auto in Italie kwam ik zelfs op 4,1 liter op 100 km. Kortom een geweldige ervaring en lust om mee te rijden. Kees Overdulve 2 1 1 Quote
Guest PeterW61 Posted August 5, 2018 Posted August 5, 2018 Mooi om dit bericht te lezen. Volgens mij zijn redelijk wat Niro rijders, net als ik, caravanners en zijn ze blij met ervaringen. Lijkt ook een prima combinatie te zijn. Dank voor de info Quote
Roland2017 Posted August 5, 2018 Posted August 5, 2018 (edited) Hier loopt toch al een ander draadje van. https://www.kiaclub.nl/topic/20822-caravan-trekken/ Edited August 5, 2018 by Roland2017 Quote
Paulpega Posted August 8, 2018 Posted August 8, 2018 Met KIA en sprite caravan. Gewogen op weegbrug 1310kg op vakantie. Nu bij München. Combinatie rijdt uitstekend. Alleen laad accu niet altijd volledig op. Vrijloopbegeleiding werkt niet. Hij wil ge snel weer electrisch ondersteunen. Gevolg is dat ik 2x kort lege accu had bij Stuttgart. Auto trok toch nog met 70 omhoog. Met elektromotor ondersteuning makkelijk met meer dan 90. Quote
rick_m Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Op 8-8-2018 om 09:39, Paulpega zei: Nu bij München. Combinatie rijdt uitstekend. Alleen laad accu niet altijd volledig op. Vrijloopbegeleiding werkt niet. Hij wil ge snel weer electrisch ondersteunen. Gevolg is dat ik 2x kort lege accu had bij Stuttgart. Auto trok toch nog met 70 omhoog. Ja of volgas in de 3e versnelling, dan zit je zowat in de toerenbegrenzer maar dan kan je de 100 net halen Quote
Recommended Posts