Ish Geplaatst 7 September, 2018 Geplaatst 7 September, 2018 (aangepast) Dag allen, Ik rijd met een tweedehands Kia Picanto uit 2009 (had maar rond de 50 000 kilometers toen ik hem kocht). Het ding rijdt lekker in het algemeen maar er zijn twee dingen die mij ergeren.. Het eerste probleem is dat ik een bizar schuddend geluid hoor onder de motorkap dat mij het gevoel geeft dat dat de motor er ieder moment kan uitvallen ofzo.. het slechtste is het als ik op kasseien moet rijden en ook in iets mindere mate doet het geluid zich voor als de auto net is gestart en ik begin te rijden en doet zich telkens opnieuw voor als ik schakel dan naar tweede en naar derde. Het lijkt te vergergeren want nu doet het zich ook al voor als ik van derde naar vierde ga nadat ik terug begin te rijden als ik even heb moet stoppen aan een rood licht bv. Jammer genoeg doet mijn garagist er zich makkelijk van af door gewoon te beweren dat het "normaal is voor een kia om wat geluid te maken omwille van de platen die in de auto zitten", klopt dit serieus? Probleem nummer twee is de piepende banden. Telkens als ik een bocht moet maken die een beetje scherp is, beginnen de banden te piepen op de manier dat die auto's in de films piepen die gekke bochten maken aan topsnelheid maar het ding is.. ik doe maar 20 of 30 en toch maken de banden een geluid alsof ik een stunt aan het uitvoeren ben! Zouden de banden versleten zijn (nu al!?) of is het normaal dat een Kia picanto piepende banden heeft op asfalt?! Graag hulp zodat ik voorbereid kan teruggaan naar de garagist, zodat hij er zich niet makkelijk kan van afmaken. Ish 7 September, 2018 aangepast door Ish Quote
de Hunter Geplaatst 7 September, 2018 Geplaatst 7 September, 2018 Piepende banden; welk merk banden liggen erom en hoever zijn deze afgesleten? Als je een goed merk banden monteert gaan deze absoluut niet piepen als je met 30 kmh de bocht omgaat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.