Gast Nyther Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 Af en toe doet het volgende probleem zich voor: -de cruise control laat zich activeren door de stuurbediening, groene lampje van cruise gaat aan, maar vervolgens is het niet mogelijk om de gereden snelheid te “setten” *de snelheids limiter laat zich nog wél bedienen en setten. *probleem lost zich vaak vanzelfop gedurende een andere rijdag. *het stoppen van de auto en het in/uitschakelen van de auto lost het probleem niet op. Wie o wie? Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 Ik heb af en toe hetzelfde probleem. Meestal na een cruise control rit en een pompbezoek. Als dan de rit hervat wordt dan lukt het mij ook niet altijd om de cruise te 'setten'.Tot nu toe vind ik het vervelend en hoop ik dat er een software update overheen komt. Ik heb dit probleem eerlijk gezegd nog niet aan de dealer voorgelegd omdat ik nog niet weet hoe ik het probleem kan reproduceren.Wat ik in dit geval altijd doe is niet alleen de auto stoppen op een parkeerplaats, maar ook even na het uitschakelen de deur open en dicht en de auto op slot. Daarnaa weer van het slot, deur open en dicht en weer starten. Of het werkelijk de oplossing is dat weet ik niet, maar bij mij werkt het. Wolter Quote
Specialmade Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 Zojuist, Treespotter (aka Birdy) zei: Ik heb af en toe hetzelfde probleem. Meestal na een cruise control rit en een pompbezoek. Als dan de rit hervat wordt dan lukt het mij ook niet altijd om de cruise te 'setten'. Tot nu toe vind ik het vervelend en hoop ik dat er een software update overheen komt. Ik heb dit probleem eerlijk gezegd nog niet aan de dealer voorgelegd omdat ik nog niet weet hoe ik het probleem kan reproduceren. Wat ik in dit geval altijd doe is niet alleen de auto stoppen op een parkeerplaats, maar ook even na het uitschakelen de deur open en dicht en de auto op slot. Daarnaa weer van het slot, deur open en dicht en weer starten. Of het werkelijk de oplossing is dat weet ik niet, maar bij mij werkt het. Wolter Als je bv bij een pompstation wegrijdt dien je eerst je rem een keer te gebruiken om de cruise controle te activeren. Dit is een ingebouwde veiligheid van de auto. Na wegrijden de rem even gebruiken en je kunt je cruise controle weer naar hartelust gebruiken. 1 Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 Thanks Specialmade. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 Als je bv bij een pompstation wegrijdt dien je eerst je rem een keer te gebruiken om de cruise controle te activeren. Dit is een ingebouwde veiligheid van de auto. Na wegrijden de rem even gebruiken en je kunt je cruise controle weer naar hartelust gebruiken.Echt waar? Top! Thanks!!! Wolter Quote
Gast Nyther Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 Dat zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn! Ik ga het testen. Top! ander vreemd voorval: Snelwegrit naar huis, 180km nog te gaan. -dashboard range geeft aan dat ik nog 150km kan rijden. (Ik tank altijd net over de grens hier thuis dus ik gooi de auto niet vol op de snelweg. ) -ik tank 5L benzine. De analoge meter stijgt na het wegrijden, de digitale range blijft nog steeds 150km en zakken. -kort voor thuiskomst wederom 5L getankt omdat volgens de range de brandstof op was. Na het tanken bleef de range op 0km staan terwijl dr analoge meter op 1/4e tank staat. -dag later staat range nog seeda op 0 terwijl er toch echt genoeg in de tank zit. ( 1/4e op analoog en naar schatting 10-15L totaal in tank ) Quote
Specialmade Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 2 uren geleden, Nyther zei: Dat zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn! Ik ga het testen. Top! ander vreemd voorval: Snelwegrit naar huis, 180km nog te gaan. -dashboard range geeft aan dat ik nog 150km kan rijden. (Ik tank altijd net over de grens hier thuis dus ik gooi de auto niet vol op de snelweg. ) -ik tank 5L benzine. De analoge meter stijgt na het wegrijden, de digitale range blijft nog steeds 150km en zakken. -kort voor thuiskomst wederom 5L getankt omdat volgens de range de brandstof op was. Na het tanken bleef de range op 0km staan terwijl dr analoge meter op 1/4e tank staat. -dag later staat range nog seeda op 0 terwijl er toch echt genoeg in de tank zit. ( 1/4e op analoog en naar schatting 10-15L totaal in tank ) Er staat mij bij dat er tenminste 6 liter getankt dient te worden om de verbruiksmeter te resetten en daarna een nieuwe opgave van de af te leggen kilometers weer te geven. 1 Quote
Gast Nyther Geplaatst 10 September, 2018 Geplaatst 10 September, 2018 18 hours ago, Specialmade said: Er staat mij bij dat er tenminste 6 liter getankt dient te worden om de verbruiksmeter te resetten en daarna een nieuwe opgave van de af te leggen kilometers weer te geven. Dan is dat het probleem geweest. beide keren precies 5L getankt. Morgen even de tank helemaal volgooien en dan zal het opgelost zijn. Quote
RuudW1964 Geplaatst 2 November, 2018 Geplaatst 2 November, 2018 Ik heb eenzelfde probleem gehad. Als ik dan over een hobbel reed of een flauwe bocht nam schakelde de cruisecontrol zichzelf uit en was dan niet meer aan te krijgen. Softwareupdate begin dit jaar tijdens de 15000 beurt heeft wonderen gedaan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.