Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wel beste GreyGriffin,

Grote concerns waar je tegen moet vechten bestaan theoretisch niet meer in een wereld met snelle media toegangen.

Misschien heb je wel eens gehoord van "The butterfly effect".

Dit houd in dat een vlinder slechts eenmaal zijn vleugels hoeft te bewegen

om de wereld te veranderen.

De meeste grote concerns zijn alleen op papier groot.

In werkelijkheid zijn ze bang voor de vlinder (je weet wel een beweging en je hebt de volgende crisis).

Voor nu genoeg zou te theoretisch gaan worden laten we het gezellig houden.

Groetjes,

Relena

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Relena,

Kleine acties, grote gevolgen? Chaostheorie? Kortom het vlindereffect? Dit pad ga ik niet met je bewandelen, want ik geloof er simpelweg niet in. Maar je hebt gelijk, laten we er over ophouden. En ga je toch wel een beetje genieten van de Soul die binnenkort bij jullie voor de deur staat?

Groet,

GreyGriffin

Geplaatst

Oh oh, vestiging Oud-Beijerland mag nu ook alleen repareren :?

Volgens mij verkopen ze nog steeds KIA's

Moet ik nu mij zorgen maken, overigens heb ik een KIA in de lease

Geplaatst
Oh oh, vestiging Oud-Beijerland mag nu ook alleen repareren :?

Volgens mij verkopen ze nog steeds KIA's

Moet ik nu mij zorgen maken, overigens heb ik een KIA in de lease

Hoi,

Wat ik heb begrepen van mijn dealer, blijven er na medio september alleen dealers over. Men wil ook af van de erkende reperateurs. (die van voor 31-7)

Nu hebben ze alle dealers die nu geen contract meer hebben erkend reperateur gemaakt totdat de rechtzaak van september gediend heeft bij de rechter. Als dit gunstig uitpakt voor Kia Motors NL, dan is het erkend reperateurschap ook verleden tijd en blijft er een klein groepje dealers over....

Dit is wat ik heb gehoord. Oh...en idd vechten tegen een grote autofabrikant of importeur is niet evident, maar de topic gaat eigenlijk over communicatie. Ik hoor en zie niets, 0,0 van Kia Motors NL, terwijl ik goed ben voor 2 "gloedje nieuwe" auto's, Sorento en Picanto, maar kennelijk als het geld binnen is, is de rest minder belangrijk en dat vind ik wel een overweging die ik meeneem als er weer 2 nieuwe auto's worden aangeschaft.......................:|

Grtz,

Johan

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Johan,

Je hebt groot gelijk. Vanuit Kia Nederland klinkt slechts een oorverdovende stilte op. Communicatie is kennelijk niet de sterkste kant daar. Ik hoop dat men in de directievertrekken zo verstandig zal zijn om na de rechtszaak alle geregistreerde Kia-klanten een brief met uitleg te sturen. Dat lijkt me wel het minste dat er kan worden gedaan. Als ik hem niet in mijn bus ga tegenkomen, trek ik mijn conclusies.

Groet,

GreyGriffin

Geplaatst
Hallo Johan,

Je hebt groot gelijk. Vanuit Kia Nederland klinkt slechts een oorverdovende stilte op. Communicatie is kennelijk niet de sterkste kant daar. Ik hoop dat men in de directievertrekken zo verstandig zal zijn om na de rechtszaak alle geregistreerde Kia-klanten een brief met uitleg te sturen. Dat lijkt me wel het minste dat er kan worden gedaan. Als ik hem niet in mijn bus ga tegenkomen, trek ik mijn conclusies.

Groet,

GreyGriffin

Idem voor mij, maar we gaan eerst eens even wachten op oktober, als de zandkorrels in de woestijn vol storm weer zijn nedergedaald. (Wat oud-Nederlands ertussen, doet het altijd goed):-P

groetjes

Johan

Geplaatst

Kijk Johan heeft nu een keer de juiste info gehoord!!

16 september is er een rechtzaak waarin Kia ook van alle reparateurschappen af wil. Er is een maas in de wet waardoor dit kan.

Dus alle dealers die geen nieuw contract gehad hebben (elke dealer is namelijk automatisch opgezegd omdat de importeur failliet gegaan was) is tijdelijk aangesteld als erkend reparateur. Maar als Kia de rechtzaak dus wint dan zijn deze ex dealers ook geen erkend reparateur meer en moet dus de lichtreclame van de muur af.

Sommige voormalige hoofddealers hebben een sub dealerschap aangeboden gekregen maar lang niet alle dealers.

Dit was voor de nieuwe importeur een fantastisch moment om van de 'mindere' dealers af te komen. Of van dealers die een 'te grote mond' in de organisatie hadden enz....

Geplaatst
Nog even een linkje om te laten zien hoe Kia met ex dealers omgaat die nog kia uitingen in hun naam, pand enz.. hebben:

http://www.ecsa.nl/ECSA/Bestanden/2004KiaEgbers.pdf

Tja, ik sta hier ook niet bij te juichen, maar ik snap wel dat het merk waar je een soort "eigenaar" van bent, ook wilt beschermen en dat je zelf bepaalt wie dat merk voert.

Alleen naar de rechter stappen vind ik altijd zoooooo.......zwak.:-(

Geplaatst

hallo,

iedereen heeft het alleen maar over de stilte over kia van uit het hoofdkantoor wat mij ook logisch lijkt. ik kan geen bedrijf wat alles op tafel legt als er een reorganisatie gaande is. als er wat bekend gemaakt gaat worden wordt dat pas gedaan als alles rond is.

dus die stilte zal nog wel even duren.

mijn dealer is woplters in ijsselstein en ik weet niet of hij dealer blijft of niet.

gr ronald

Geplaatst
hallo,

iedereen heeft het alleen maar over de stilte over kia van uit het hoofdkantoor wat mij ook logisch lijkt. ik kan geen bedrijf wat alles op tafel legt als er een reorganisatie gaande is. als er wat bekend gemaakt gaat worden wordt dat pas gedaan als alles rond is.

dus die stilte zal nog wel even duren.

mijn dealer is woplters in ijsselstein en ik weet niet of hij dealer blijft of niet.

gr ronald

Hoi Ronald,

Yep, Wolters blijft Kia hoofddealer.

Zie het tabblaadje "dealers" op www.kia.nl

groetjes

Johan

Geplaatst

Via via een lijst gekregen met alle ex dealers welke een rechtzaak hebben aangespannen tegen Kia voor het verkrijgen van een erkend reparateur schap. Kia wil af van alle erkende reparateurs en dus ook van onderstaande ex dealers. 16 september a.s. is de rechtzaak.

Auto Arink

Auto Lenders

Autobedrijf Arend Benthem

Autobedrijf Bosman

Autobedrijf Dijkgraaf

Autobedrijf EVAB

Autobedrijf Hurkmans

Autobedrijf John Greup

Autobedrijf Kooy

Autobedrijf Lanting

Autobedrijf Marc van der Molen

Autobedrijf Miedema

Autobedrijf Van Hensbergen

Autobedrijf Van Zessen

Autocenter Wagendorp

Autokennedie

Automobielbedrijf Beltman

Automobielbedrijf Hooijer

Automobielbedrijf Jo ten Oever

Automobielbedrijf Oudshoorn

Automobielbedrijf Tulp

Automobielbedrijf Van Muijlwijk

Braat Auto's

De Bilt Auto's

Garage Gebr. Toonders

Garage Weesepoel

Gommans en Jansen Roermond

Kia Actief Trip

Kia Center Smeets

Kia Den Bosch

Scherling Automotive

Van Mannekes Auto's Waddinxveen

Advocaat is Mr Lodestijn van Advolod uit Plasmolen.

Geplaatst
Via via een lijst gekregen met alle ex dealers welke een rechtzaak hebben aangespannen tegen Kia voor het verkrijgen van een erkend reparateur schap. Kia wil af van alle erkende reparateurs en dus ook van onderstaande ex dealers. 16 september a.s. is de rechtzaak.

Auto Arink

Auto Lenders

Autobedrijf Arend Benthem

Autobedrijf Bosman

Autobedrijf Dijkgraaf

Autobedrijf EVAB

Autobedrijf Hurkmans

Autobedrijf John Greup

Autobedrijf Kooy

Autobedrijf Lanting

Autobedrijf Marc van der Molen

Autobedrijf Miedema

Autobedrijf Van Hensbergen

Autobedrijf Van Zessen

Autocenter Wagendorp

Autokennedie

Automobielbedrijf Beltman

Automobielbedrijf Hooijer

Automobielbedrijf Jo ten Oever

Automobielbedrijf Oudshoorn

Automobielbedrijf Tulp

Automobielbedrijf Van Muijlwijk

Braat Auto's

De Bilt Auto's

Garage Gebr. Toonders

Garage Weesepoel

Gommans en Jansen Roermond

Kia Actief Trip

Kia Center Smeets

Kia Den Bosch

Scherling Automotive

Van Mannekes Auto's Waddinxveen

Advocaat is Mr Lodestijn van Advolod uit Plasmolen.

De lijst lijkt aardig compleet........helaas.

Geplaatst

Ze willen natuurlijk de after sales houden wat hun goed recht is.

Maar denk dat de kans van slagen klein is.

Geplaatst

En hier het bewijs van KIA zelf dat niet alle vermelde dealers op het vorige lijstje geen dealers meer zijn:

http://www.kia-nuth.nl/ = Jo ten Oever.

Zolang er vanuit KIA Nederland zelf geen berichten zijn over de opgezegde dealers lijkt het mij HEEL onverstandig om verdere discussies te voeren over dit onderwerp.

Dit neemt niet weg dat KIA Nederland het niet helemaal netjes doet naar de Nederlandse dealers en consumenten.

Geplaatst
En hier het bewijs van KIA zelf dat niet alle vermelde dealers op het vorige lijstje geen dealers meer zijn:

Zolang er vanuit KIA Nederland zelf geen berichten zijn over de opgezegde dealers lijkt het mij HEEL onverstandig om verdere discussies te voeren over dit onderwerp.

Dit neemt niet weg dat KIA Nederland het niet helemaal netjes doet naar de Nederlandse dealers en consumenten.

Het lijkt mij heel onverstandig om er geen discussie over te voeren. Struisvogelpolitiek is niet mijn ding, gewoon op tafel met die discussie. Verzwijgen gaat niets helpen en Kia mag weten wie zijn klanten zijn.

Ben het dus HELEMAAL NIET met je eens......

Er is al heel veel over gecommuniceerd van Kia richting dealers en vakbladen maar niet naar de klant.

Misschien het verschil tussen de Nederlander en de Belg, maar ik houd van gezonde discussie en ik zeg waar het op staat en hoe het zit ...........................:-P:-P:-P

Geplaatst

Alex, uiteraard werkt de site van Jo ten Oever nog wel want tot 16 september is hij in ieder geval erkend reparateur! Dan is de rechtzaak!! Zeg alleen maar dat Kia de site al klaar heeft zodra de uitslag eris! Ben het met Johan eens! Het is wel goed om het hier over te hebben!! Want zou jij nu een auto kopen bij iemand die over een paar weken geen enkel contract meer heeft met Kia?? IK NIET!

Moet je weer op zoek naar een andere dealer enz.... Dus lijkt mij goed om hier gewoon te blijven informeren over de stand van zaken.

Geplaatst (aangepast)
Misschien het verschil tussen de Nederlander en de Belg

Ben ik blij dat ik een Nederlander ben.. ;) Daarbij ga ik normalerwijze ook geen discussie uit de weg, maar ik ga niet af op roddels en slechte communicatie.

Het enige wat ik wil zeggen is dat er zolang nog niets zeker is over welke dealers verdwijnen mbt NA de rechtzaak het geen zin heeft te zeggen dat die dealer of die dealer er niet meer is. Er is nog geen rechtzaak geweest en er is nog niets zeker.

Dat je niet eens bent met de wijze van communicatie staat los van dat feit.

De communicatie naar de dealers en consument is ronduit K.U.T en daar is eigenlijk ook geen discussie over te voeren.

Daarbij wil ik je wel eventjes op het hart drukken dat KIA een failliet bedrijf heeft overgenomen wat ook niet echt goedkoop is geweest voor hun. Kijk maar eens naar de BPM die zij nog eens moesten betalen en de belastingschuld van Kroymanns enz.

Zij willen er OOK voor zorgen dat KIA in Nederland weer "gezond" wordt en dat er nooit meer deze problemen komen.

aangepast door Alex VB
Geplaatst

@ Alex VB

Daarbij wil ik je wel eventjes op het hart drukken dat KIA een failliet bedrijf heeft overgenomen wat ook niet echt goedkoop is geweest voor hun. Kijk maar eens naar de BPM die zij nog eens moesten betalen en de belastingschuld van Kroymanns enz.

Zij willen er OOK voor zorgen dat KIA in Nederland weer "gezond" wordt en dat er nooit meer deze problemen komen.

De importeur de BPM betalen geloof ik. De dealers die nog blanco kentekens hadden staan moeten de BPM nogmaals aftikken bij de RDW.

Geplaatst
Ben ik blij dat ik een Nederlander ben.. ;) Daarbij ga ik normalerwijze ook geen discussie uit de weg, maar ik ga niet af op roddels en slechte communicatie.

Het enige wat ik wil zeggen is dat er zolang nog niets zeker is over welke dealers verdwijnen mbt NA de rechtzaak het geen zin heeft te zeggen dat die dealer of die dealer er niet meer is. Er is nog geen rechtzaak geweest en er is nog niets zeker.

Dat je niet eens bent met de wijze van communicatie staat los van dat feit.

De communicatie naar de dealers en consument is ronduit K.U.T en daar is eigenlijk ook geen discussie over te voeren.

En dat laatste is speculatie en blijkt nog uit niets.........is dus ook speculatief

• 3 weken later...
Geplaatst

Nou morgen is het zover.... de rechtzaak.... Dus als je nog tijd hebt:

Voorzieningenrechter rechtbank Utrecht

De edelachtbare heer mr. H.A.E. Uniken Venema

Kort geding d.d. 16-09-2009

te 11.00 uur

Het zijn 30 ex kia dealers tegen 1 importeur die strijden om allemaal erkend kia reparateur te blijven/worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...