Jump to content

Chiptuning Sportage 2009 benzine


Paladore

Recommended Posts

Hallo mensen,

Over 2 weken word ik de trotse eigenaar van een nieuwe Sportage 2.0i Model fifteen.

Nu lees ik op verschillende forums uiteenlopende zaken over chiptuning.

Ik ben aan het overwegen om chiptuning toe te passen.

Ik zoek een iets gunstiger verbruik maar met name meer souplesse van de motor.

Het vreemde is ...als ik 3 chiptuning bedrijven bel, dan krijg ik 3 verschillende verhalen/methodieken.

1 - chiptuning experience: niet aan beginnen, die paar pk en Nm zijn te verwaarlozen

2 - Vtune: piggyback methode +12Pk +22Nm

3 - Bullpower: rollenbank chiptuning +10Pk + 18Nm

Kostenplaatje vind ik niet zo belangrijk.

Als ik 400 euro uitsmeer over minimaal 3 jaar extra rijgenot dan is me dat wel waard.

Maar goed, ik ben benieuwd of jullie zowel goede als slechte ervaringen hebben met chiptuning / -bedrijven.

Is het verschil aanmerkelijk genoeg om de stap te wagen?

Welke methode is bij jullie toegepast.

Wat zijn de pro's en con's.

Rijervaring?

grx

Paul

Link to comment
Share on other sites


Heel simpel antwoord : Niet aan beginnen.

Ik wilde eerst ook gaan chippen, maar door veel te praten met een maat die een tuningsbedrijf heeft en dus aardig ervaring heeft in de chip wereld heeft hij het afgeraden.

Reden : die paar pk's wegen niet op tegen de kosten.

Greetz,

DD

Edited by Dutchdragon
Link to comment
Share on other sites


Heel simpel antwoord : Niet aan beginnen.

Ik wilde eerst ook gaan chippen, maar door veel te praten met een maat die een tuningsbedrijf heeft en dus aardig ervaring heeft in de chip wereld heeft hij het afgeraden.

Reden : die paar pk's wegen niet op tegen de kosten.

Greetz,

DD

Zet dit alvast uit mijn hoofd heb even eraan gedacht.

Bedankt en groetjes.

Relena

Link to comment
Share on other sites


Zet dit alvast uit mijn hoofd heb even eraan gedacht.

Bedankt en groetjes.

Relena

hahahah Relena,

Ik moet bekennen ik heb er ook veel aan gedacht omdat ik meer power wilde, maar tja kan dan beter van Alpine een supercharger gaan halen voor de sportage.

Vind het voorlopig even best zo. Begin wel aan de uitlaatlijn,spruitstuk enz.

Groet,

Ursin

Link to comment
Share on other sites


Hallo mensen,

Over 2 weken word ik de trotse eigenaar van een nieuwe Sportage 2.0i Model fifteen.

Nu lees ik op verschillende forums uiteenlopende zaken over chiptuning.

Ik ben aan het overwegen om chiptuning toe te passen.

Ik zoek een iets gunstiger verbruik maar met name meer souplesse van de motor.

Het vreemde is ...als ik 3 chiptuning bedrijven bel, dan krijg ik 3 verschillende verhalen/methodieken.

1 - chiptuning experience: niet aan beginnen, die paar pk en Nm zijn te verwaarlozen

2 - Vtune: piggyback methode +12Pk +22Nm

3 - Bullpower: rollenbank chiptuning +10Pk + 18Nm

Kostenplaatje vind ik niet zo belangrijk.

Als ik 400 euro uitsmeer over minimaal 3 jaar extra rijgenot dan is me dat wel waard.

Maar goed, ik ben benieuwd of jullie zowel goede als slechte ervaringen hebben met chiptuning / -bedrijven.

Is het verschil aanmerkelijk genoeg om de stap te wagen?

Welke methode is bij jullie toegepast.

Wat zijn de pro's en con's.

Rijervaring?

grx

Paul

http://www.kiaclub.nl/sportage/1018-sportage-2008-chiptunen.html#post6828

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...