Paladore Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Hallo mensen, Over 2 weken word ik de trotse eigenaar van een nieuwe Sportage 2.0i Model fifteen. Nu lees ik op verschillende forums uiteenlopende zaken over chiptuning. Ik ben aan het overwegen om chiptuning toe te passen. Ik zoek een iets gunstiger verbruik maar met name meer souplesse van de motor. Het vreemde is ...als ik 3 chiptuning bedrijven bel, dan krijg ik 3 verschillende verhalen/methodieken. 1 - chiptuning experience: niet aan beginnen, die paar pk en Nm zijn te verwaarlozen 2 - Vtune: piggyback methode +12Pk +22Nm 3 - Bullpower: rollenbank chiptuning +10Pk + 18Nm Kostenplaatje vind ik niet zo belangrijk. Als ik 400 euro uitsmeer over minimaal 3 jaar extra rijgenot dan is me dat wel waard. Maar goed, ik ben benieuwd of jullie zowel goede als slechte ervaringen hebben met chiptuning / -bedrijven. Is het verschil aanmerkelijk genoeg om de stap te wagen? Welke methode is bij jullie toegepast. Wat zijn de pro's en con's. Rijervaring? grx Paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 (edited) Heel simpel antwoord : Niet aan beginnen. Ik wilde eerst ook gaan chippen, maar door veel te praten met een maat die een tuningsbedrijf heeft en dus aardig ervaring heeft in de chip wereld heeft hij het afgeraden. Reden : die paar pk's wegen niet op tegen de kosten. Greetz, DD Edited July 10, 2009 by Dutchdragon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Heel simpel antwoord : Niet aan beginnen.Ik wilde eerst ook gaan chippen, maar door veel te praten met een maat die een tuningsbedrijf heeft en dus aardig ervaring heeft in de chip wereld heeft hij het afgeraden. Reden : die paar pk's wegen niet op tegen de kosten. Greetz, DD Zet dit alvast uit mijn hoofd heb even eraan gedacht. Bedankt en groetjes. Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Zet dit alvast uit mijn hoofd heb even eraan gedacht.Bedankt en groetjes. Relena hahahah Relena, Ik moet bekennen ik heb er ook veel aan gedacht omdat ik meer power wilde, maar tja kan dan beter van Alpine een supercharger gaan halen voor de sportage. Vind het voorlopig even best zo. Begin wel aan de uitlaatlijn,spruitstuk enz. Groet, Ursin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Hallo mensen,Over 2 weken word ik de trotse eigenaar van een nieuwe Sportage 2.0i Model fifteen. Nu lees ik op verschillende forums uiteenlopende zaken over chiptuning. Ik ben aan het overwegen om chiptuning toe te passen. Ik zoek een iets gunstiger verbruik maar met name meer souplesse van de motor. Het vreemde is ...als ik 3 chiptuning bedrijven bel, dan krijg ik 3 verschillende verhalen/methodieken. 1 - chiptuning experience: niet aan beginnen, die paar pk en Nm zijn te verwaarlozen 2 - Vtune: piggyback methode +12Pk +22Nm 3 - Bullpower: rollenbank chiptuning +10Pk + 18Nm Kostenplaatje vind ik niet zo belangrijk. Als ik 400 euro uitsmeer over minimaal 3 jaar extra rijgenot dan is me dat wel waard. Maar goed, ik ben benieuwd of jullie zowel goede als slechte ervaringen hebben met chiptuning / -bedrijven. Is het verschil aanmerkelijk genoeg om de stap te wagen? Welke methode is bij jullie toegepast. Wat zijn de pro's en con's. Rijervaring? grx Paul http://www.kiaclub.nl/sportage/1018-sportage-2008-chiptunen.html#post6828 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.