bert111bel Geplaatst 19 Oktober, 2018 Geplaatst 19 Oktober, 2018 Ik vroeg mij af of er mensen zijn die lak hebben aan het verbruik ( als hij al meer verbruikt ) en de bak altijd in de sportstand laten staan ? en zou het kwaad kunnen ? moet toegeven , in de sportstand zijn de hernemingen toch wat beter dan in D-stand ook heb ik ergens gelezen, dat de eerste 1000 km beter is om niet te veel autostrade te doen en niet over de 3000/min te gaan , hoe doe je dat als je geen toerenteller heb ? hahah Quote
Ozzie Geplaatst 19 Oktober, 2018 Geplaatst 19 Oktober, 2018 Ik vroeg mij af of er mensen zijn die lak hebben aan het verbruik ( als hij al meer verbruikt ) en de bak altijd in de sportstand laten staan ? en zou het kwaad kunnen ? moet toegeven , in de sportstand zijn de hernemingen toch wat beter dan in D-stand ook heb ik ergens gelezen, dat de eerste 1000 km beter is om niet te veel autostrade te doen en niet over de 3000/min te gaan , hoe doe je dat als je geen toerenteller heb ? hahahEh... dat zal ik zijn. Al staat hij niet altijd in sportstand. Heb altijd stevig ingereden en is bij de Niro niet anders. Was zelfs advies van dealer. Maar iedereen zijn ding. Gebruik blijft tussen 1:16 en 1:20.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Quote
HansG Geplaatst 19 Oktober, 2018 Geplaatst 19 Oktober, 2018 De sportstand is prettig als je vlot op wil trekken. In de stad vind ik het hinderlijk en eenmaal op snelheid heeft het geen zin. Maar kwaad kan het niet. Wel zullen bijvoorbeeld de banden sneller slijten. Een toerenteller heb je bij deze auto niet nodig. De maximum trekkracht heb je al bij 1500 t/m je gaat er niet harder door rijden door veel gas te geven en hoog in de toeren te rijden. De lol van deze auto zijn de eerste paar meters. Alleen in de eerste versnelling geeft deze auto zijn volledige kracht. Je hebt vanaf 0 direct veel power beschikbaar door die elektromotor. Dat heeft zelfs die dikke BMW niet. En dat merk je. Quote
bert111bel Geplaatst 20 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2018 weet iemand op hoeveel toeren hij schakelt in de de D en S stand ? Quote
HansG Geplaatst 20 Oktober, 2018 Geplaatst 20 Oktober, 2018 4 uren geleden, bert111bel zei: weet iemand op hoeveel toeren hij schakelt in de de D en S stand ? Hoe zou je dat moeten meten als je geen toerenteller hebt? Gevoelsmatig zeg ik dat het niet veel scheelt. Er wordt vooral meer gebruik gemaakt van de elektrokracht. Als je het gaspedaal niet helemaal indrukt kom je nog steeds niet in de hogere boerenregionen. Dat zou ook helemaal niet slim zijn. De auto moet het juist van zijn elektromotor hebben, die juist bij lagere toeren de meeste trekkracht geeft. Quote
gjcvro Geplaatst 20 Oktober, 2018 Geplaatst 20 Oktober, 2018 ODB2 scanner er aan en meten maar.. Quote
bert111bel Geplaatst 21 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2018 Op 19-10-2018 om 22:18, HansG zei: In de stad vind ik het hinderlijk en eenmaal op snelheid heeft het geen zin. Maar kwaad kan het niet. Dus , eigelijk -feitelijk lol zet je hem nooit op sportstand 1 Quote
Nir00tje Geplaatst 21 Oktober, 2018 Geplaatst 21 Oktober, 2018 Is bij sologebruik alleen handig voor snel optrekken bij de verkeerslichten Quote
gjcvro Geplaatst 21 Oktober, 2018 Geplaatst 21 Oktober, 2018 En om lekker vlot in te kunnen voegen ipv met 70 zoals zoveel idioten doen.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.