Jump to content
Onderdelenshop24.com

Schema/definities aansluiting connectors radio Kia 2009

Recommended Posts

Posted (edited)

Een vraag omdat ik het nergens kan achterhalen

Ik heb een zeer vriendelijke leverancier gevonden die me wil helpen om hun Android 8.0 octacore media device/radio/dvd/blablabla werkend te krijgen, en die ze me maar al te graag voor een nette prijs toe willen sturen, in onze Kia Soul X-ecutive van 2009. De radio's die ze leveren zijn mede voor 2010, 2011 en 2012 Soul's (OEM look & feel) maar de 2009 schijnt afwijkende connector aansluitingen te hebben qua bedrading, maar hij helpt me graag met een extra set gratis kabels om dit op te lossen, plug & play (en dan ook nog een achteruitrij camera als gift lol) 

Ik heb hem al gedetailleerde foto's gestuurd van de connectors en toen vertelde hij dat dit afwijkend is met wat ze als OEM normaal gebruiken. Wat hij graag wil weten is wat de aansluitingen zijn op de connectors. De auto is uitgerust met die extra woofer achterin en de luidspreker bovenop het dashboard (geen idee of dit ook betekent dat die extra versterker achterin zit). 

Hij heeft me een voorbeeld gegeven over hoe dat er uit ziet, zie afbeelding waarin radio staat met connector aansluitingen.

Mijn vraag:

Is er ook zoiets, dus net zo een afbeelding, voor de 2009 radio zodat ik hem dit voor kan leggen zodat hij de goede verloopkabel(s) bij de radio kan doen? Dat wat er nu af fabriek in de Soul zit is een Hyundai A-210AME, 96140-2k500.

:)

Hyundai A-210AME - 1280x720.jpg

IMG-20181030-WA0024.jpg

Edited by 1voor2
Posted

Heb wel andere afbeeldingen/uitleg kunnen vinden over connector aansluitingen maar dan voor US/UK auto's van bv 2010 t/m 2012 maar ik weet niet of dit overeenkomt met een NL Kia Soul X-ecutive van 2009.. 

Posted

Even voor het begrip; de schematische tekening van de radio is van wat je hebt, of van wat je wilt?
Want in de tekening zie ik redelijk standaard ISO-connectors...

• Like 1
Posted (edited)

De tekening/afbeelding is wat ik van de leverancier zelf heb gekregen als voorbeeld, dit voorbeeld is wat zij aanhouden voor de OEM bedrading (draden met een bepaalde kleur op een bepaalde plek) in de connectors voor een Kia Soul van 2010 t/m 2012. EU editie ga ik dan van uit want in de US zit er ook satelliet radio op bijvoorbeeld. 

Aan de hand van mijn foto's van de radio (Hyundai A-210AME, 96140-2k500) stekkers/connectors van onze Soul (X-ecutive) van 2009 (geen import, is NL auto) vertelde hij mij dat, vreemd genoeg, die bedrading op een andere manier in onze stekkers zit dan wat er op zijn 2010 t/m 2012 Soul tekening staat. Blijkbaar zit er verschil in de bedrading van onze 2009 Soul t.o.v. de bij hun bekende 2010 t/m 2012 Soul bedrading. 

Hij begrijpt het zelf ook niet waarom er verschil in zit (ik ook niet want ze zijn toch gewoon van 2009 tot 2012 hier zo geleverd. Tenzij er een update/revisie qua bedrading/radio is geweest na 2009?) en vroeg mij, terwijl hij er ook naarstig naar op zoek gaat, of ik een zelfde tekening/afbeelding voor hem heb waarop de aansluitingen staan hoe de connector  bedrading (welke aansluitingen op welke pins) in elkaar zit voor onze Soul van 2009.

Op die wijze kan hij verloopkabels aanleveren die de verbinding kunnen maken tussen de 2009 Soul stekkers/connectors van onze auto en hun 2010 t/m 2012 Soul radio stekkers/connectors.

:)

Edited by 1voor2
Posted

Oké, gaat het dus om de draadkleuren, of de posities?
Bij de getoonde ISO-stekkers zijn de posities namelijk leidend. Enige echte uitzondering zijn constante en geschakelde spanning.
Voor de mini-ISO's IS er een standaard, maar veel fabrikanten wijken daar toch weer vanaf.

Dus als nu puur naar de kleuren gekeken wordt heb ik er niet 100% vertrouwen in...

• Like 1
Posted

Dankjewel Murcielaygo voor je antwoord :). 

Ik heb inmiddels weer contact gehad en ze gaan aan de hand van mijn foto's een verloopkabel maken zodat ik het nieuwe systeem plug & play aan kan sluiten.

Die gasten hebben een fantastische service. 

• Like 1
  • 2 months later...
Posted (edited)

welke "gasten"  zijn dit? Ik wil ook graag dat mijn radio/navi in de soul gaat werken, geen enkele knop doet het nu, de radio speelt wel maar kan niet harder/zachter of op andere zender, navi doet het niet

ait er soms een backup batterij in de radio?

Heb ook gehoord dat de navi niet werkt met tomtom of zo maar met windows????

help

Edited by maggieblokkie
  • 3 years later...
Posted

hallo ik heb een Kia Soul uit 2011 BASS uitvoering ook met bass box en dashboard topbox. met precies dezelfde radio als jou. bij mij werken de applicatie alleen geeft de radio  geen geluid.  heb jij misschien een adres voor mij van de AlieExpress winkel  die jij noemde in het artikel?

bij voorbaat dank 

gr igno goossens

• 2 years later...
Posted (edited)

Mijn oplossing:

Als ik de originele radio aanzet kwam er spanning op pootje 6 van connector C3. Deze bleek naar de versterker (AMPlifier) te gaan. Gecheckt door de stekker er uit te trekken bij de originele radio en inderdaad ging het geluid uit.

Dit is dus een geschakelde plus vanuit de radio. Bij mijn nieuwe radio heb ik hier de "auto antenne (12+)" voor gebruikt. Deze kabel voedt dus de Amplifier.

IMG_0840.jpeg

IMG_0842.jpeg

IMG_0844.jpeg

Edited by Paulus Thomas
foto's
  • Like 1