Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon in de Ceed 3?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik mis het felle xenonlicht van m'n Ceed 2 een beetje...

Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van originele Kia xenonverlichting (bestelnr ZK60099100349) in de Ceed 3? Is de lichtopbrengst beduidend beter dan van de originele halogeenlampen? En hoe zit het met grootlicht?

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Geplaatst
Ik ga de voorzjjde helemaal ombouwen naar LED, komend weekend kan ik je meer vertellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hmmm led? Dat is natuurlijk ook een idee. Maar die zijn dan niet van Kia zelf? Spannend!

Geplaatst
Moet het dan van Kia zelf zijn?

Nog niet over nagedacht eerlijk gezegd...

Ik ben wel heel benieuwd naar de lichtopbrengst van Led versus halogeen. Kun je eventueel een foto maken die het verschil laat zien?

Geplaatst
5 minuten geleden, Tuurke zei:

Nog niet over nagedacht eerlijk gezegd...

Ik ben wel heel benieuwd naar de lichtopbrengst van Led versus halogeen. Kun je eventueel een foto maken die het verschil laat zien?

Ik zal zeker foto's maken die het verschil laten zien.

Geplaatst
Ik zal zeker foto's maken die het verschil laten zien.
Ik heb even zitten kijken naar mijn koplampen; aan de achterzijde zitten plastic afsluitdoppen geschroefd, waarschijnlijk om vocht/condens in de reflectors te voorkomen.

Het gloeidraadje in een halogeenlamp kan wel 3000 graden heet worden. Het plasma in een xenonlamp is zelfs nog heter.
Leds (het lichtgevende chipje zelf) mogen echter hooguit 150 graden hebben. Ledlampen hebben daarom een ventilatortje, een metalen koellichaam of zelfs een heel bosje gevlochten staaldraad van achteren om de hitte af te voeren.

Laat je de plastic dop er af? Dan kun je een vochtprobleem krijgen. Met de dop er op sluit je de warmte op. Hoe los je dat op? Is xenon niet eenvoudiger/betrouwbaarder?

Geplaatst
Ik heb even zitten kijken naar mijn koplampen; aan de achterzijde zitten plastic afsluitdoppen geschroefd, waarschijnlijk om vocht/condens in de reflectors te voorkomen.

Het gloeidraadje in een halogeenlamp kan wel 3000 graden heet worden. Het plasma in een xenonlamp is zelfs nog heter.
Leds (het lichtgevende chipje zelf) mogen echter hooguit 150 graden hebben. Ledlampen hebben daarom een ventilatortje, een metalen koellichaam of zelfs een heel bosje gevlochten staaldraad van achteren om de hitte af te voeren.

Laat je de plastic dop er af? Dan kun je een vochtprobleem krijgen. Met de dop er op sluit je de warmte op. Hoe los je dat op? Is xenon niet eenvoudiger/betrouwbaarder?

Gewoon met de afdichtdop erop hoor. De leds geven weinig tot geen warmte af dus dat js allemaal geen probleem. Gisteren heb ik het dimlicht al vervangen en zal vanavond een foto maken zodat het verschil voor en na zichtbaar is.

Geplaatst
Hier twee foto's van het dimlicht voor met halogeen lampen en na met LED lampen.

Halogeen
voor.jpg.37a52048ce2849ed5bb16f77a10cd5a1.jpg

LED
na.jpg.af2d13b1c5c2d34bf674c5a842b83856.jpg

Ik vind LED een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van Halogeen.
Wauw, dat ziet er fel uit! Kun je de montage eens beschrijven, en daar een fotootje van laten zien?

Geplaatst
Wauw, dat ziet er fel uit! Kun je de montage eens beschrijven, en daar een fotootje van laten zien?

Ik zal ee en ander met foto's toelichten als ik de lampen van het groot licht vervang. Even geduld a.u.b.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...