Tuurke Geplaatst 27 November, 2018 Geplaatst 27 November, 2018 Hallo allemaal, Ik mis het felle xenonlicht van m'n Ceed 2 een beetje... Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van originele Kia xenonverlichting (bestelnr ZK60099100349) in de Ceed 3? Is de lichtopbrengst beduidend beter dan van de originele halogeenlampen? En hoe zit het met grootlicht? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 27 November, 2018 Geplaatst 27 November, 2018 Ik ga de voorzjjde helemaal ombouwen naar LED, komend weekend kan ik je meer vertellen.Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk Quote
Tuurke Geplaatst 27 November, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 November, 2018 Ik ga de voorzjjde helemaal ombouwen naar LED, komend weekend kan ik je meer vertellen.Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met TapatalkHmmm led? Dat is natuurlijk ook een idee. Maar die zijn dan niet van Kia zelf? Spannend!Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 27 November, 2018 Geplaatst 27 November, 2018 Hmmm led? Dat is natuurlijk ook een idee. Maar die zijn dan niet van Kia zelf? Spannend!Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met TapatalkMoet het dan van Kia zelf zijn?Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk Quote
Tuurke Geplaatst 27 November, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 November, 2018 Moet het dan van Kia zelf zijn?Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met TapatalkNog niet over nagedacht eerlijk gezegd... Ik ben wel heel benieuwd naar de lichtopbrengst van Led versus halogeen. Kun je eventueel een foto maken die het verschil laat zien?Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 27 November, 2018 Geplaatst 27 November, 2018 5 minuten geleden, Tuurke zei: Nog niet over nagedacht eerlijk gezegd... Ik ben wel heel benieuwd naar de lichtopbrengst van Led versus halogeen. Kun je eventueel een foto maken die het verschil laat zien? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Ik zal zeker foto's maken die het verschil laten zien. Quote
Tuurke Geplaatst 2 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2018 Ik zal zeker foto's maken die het verschil laten zien.Ik heb even zitten kijken naar mijn koplampen; aan de achterzijde zitten plastic afsluitdoppen geschroefd, waarschijnlijk om vocht/condens in de reflectors te voorkomen.Het gloeidraadje in een halogeenlamp kan wel 3000 graden heet worden. Het plasma in een xenonlamp is zelfs nog heter.Leds (het lichtgevende chipje zelf) mogen echter hooguit 150 graden hebben. Ledlampen hebben daarom een ventilatortje, een metalen koellichaam of zelfs een heel bosje gevlochten staaldraad van achteren om de hitte af te voeren.Laat je de plastic dop er af? Dan kun je een vochtprobleem krijgen. Met de dop er op sluit je de warmte op. Hoe los je dat op? Is xenon niet eenvoudiger/betrouwbaarder?Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 2 December, 2018 Geplaatst 2 December, 2018 Ik heb even zitten kijken naar mijn koplampen; aan de achterzijde zitten plastic afsluitdoppen geschroefd, waarschijnlijk om vocht/condens in de reflectors te voorkomen.Het gloeidraadje in een halogeenlamp kan wel 3000 graden heet worden. Het plasma in een xenonlamp is zelfs nog heter.Leds (het lichtgevende chipje zelf) mogen echter hooguit 150 graden hebben. Ledlampen hebben daarom een ventilatortje, een metalen koellichaam of zelfs een heel bosje gevlochten staaldraad van achteren om de hitte af te voeren.Laat je de plastic dop er af? Dan kun je een vochtprobleem krijgen. Met de dop er op sluit je de warmte op. Hoe los je dat op? Is xenon niet eenvoudiger/betrouwbaarder?Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met TapatalkGewoon met de afdichtdop erop hoor. De leds geven weinig tot geen warmte af dus dat js allemaal geen probleem. Gisteren heb ik het dimlicht al vervangen en zal vanavond een foto maken zodat het verschil voor en na zichtbaar is.Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 3 December, 2018 Geplaatst 3 December, 2018 Hier twee foto's van het dimlicht voor met halogeen lampen en na met LED lampen. Halogeen LED Ik vind LED een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van Halogeen. 1 Quote
Tuurke Geplaatst 3 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2018 Hier twee foto's van het dimlicht voor met halogeen lampen en na met LED lampen. Halogeen LED Ik vind LED een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van Halogeen. Wauw, dat ziet er fel uit! Kun je de montage eens beschrijven, en daar een fotootje van laten zien? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 5 December, 2018 Geplaatst 5 December, 2018 Wauw, dat ziet er fel uit! Kun je de montage eens beschrijven, en daar een fotootje van laten zien? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met TapatalkIk zal ee en ander met foto's toelichten als ik de lampen van het groot licht vervang. Even geduld a.u.b. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.