Ga naar inhoud

Brandgeur verwarming


Snowman

Aanbevolen Berichten

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 8 maanden later...

Heb sinds een wk of 5 ook een 3,5 v6 met dezelfde klacht.

ik zie wel wat olie op het blok waar ik donderdag mee naar de garage ga.

Wat mij opviel is dat het blok erg warm wordt. Nu had ik ergens gelezen dat dit normaal is.

de aanvoer van de kachel zit bij de ruitenwissers en nu denk ik dat de warme lucht van de motor daar de luchtinlaat ingaat en zo de geurtjes van de motor opzuigt als het ware???? Met name als je stil staat / langzaam rijd. Gek idee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meestal is het olielekkage (hoeft niet veel te zijn) wat verbrand op een hete motor of op een deel van de uitlaat of katalysator. Omdat je bij stilstand en langzaam rijden geen tot weinig rijwind hebt komt de verbrande olielucht sneller je cabine in. 

Ik heb het zelf ook al een tijdje. Bij mij ontsnapt er wat motorolie via het kleppendeksel. Zolang het niet erger wordt laat ik het zo omdat het laten vervangen van klepdekselpakking niet goedkoop is bij deze auto. 3.5 v6.

Mijn olieverbruik is nog redelijk (ongeveer 1 liter olie verbruik op 10.000 km) dus dat zweten neem ik op de koop toe.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...