Jan B Geplaatst 12 Januari, 2019 Geplaatst 12 Januari, 2019 Is er ook iemand die problemen ondervind met de adaptive cruise control in de Westerschelde tunnel. Als er niemand voor je rijdt kan het zijn dat er ineens een auto gedetecteerd wordt op korte afstand met als gevolg dat er flink afgeremd wordt. Dit is zeer gevaarlijk als er iemand achter je rijdt. Quote
HenkBhz Geplaatst 12 Januari, 2019 Geplaatst 12 Januari, 2019 Op de snelweg zet ik hem altijd over op gewone cc. Dit doe je door het knopje van de afstand een paar seconden in te drukken (als je cruise aan staat). Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Quote
Ysie Geplaatst 13 Januari, 2019 Geplaatst 13 Januari, 2019 Op de snelweg zet ik hem altijd over op gewone cc. Dit doe je door het knopje van de afstand een paar seconden in te drukken (als je cruise aan staat). Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk ProDat wist ik nie. ThxVerstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Quote
Brat Pit Geplaatst 13 Januari, 2019 Geplaatst 13 Januari, 2019 Op 12-1-2019 om 13:37, Jan B zei: Is er ook iemand die problemen ondervind met de adaptive cruise control in de Westerschelde tunnel. Als er niemand voor je rijdt kan het zijn dat er ineens een auto gedetecteerd wordt op korte afstand met als gevolg dat er flink afgeremd wordt. Dit is zeer gevaarlijk als er iemand achter je rijdt. Ja, heb ik ook. Ik rij er niet meer zo vaak dus ik weet het niet precies, maar ongeveer halverwege vanaf de Zuid Beveland kant, houdt de auto plotseling in. Ik vermoed dat hij zo'n ventilator aanziet voor een voorligger. Quote
Jan B Geplaatst 15 Januari, 2019 Topic Starter Geplaatst 15 Januari, 2019 Dit is een mogelijkheid. Ik zal er eens op letten of dit steeds bij een ventilator is Quote
Niro 24C Geplaatst 24 Januari, 2019 Geplaatst 24 Januari, 2019 Wat mij opvalt is dat wanneer je 100 rijdt op ACC en het een voorganger signaleert die 95 rijdt, dat het de auto echt doet afremmen ipv gas loslaten, wat naar mijn idee voldoende is om ook op die 95 uit te komen zonder achterop te klappen. En als je dan van baan veranderd om in te halen op de ACC er voor die vijf km verschil terug geschakeld word om weer op die 100 uit te komen. Lijkt mij erg overbodig en niet eco ! Zijn er mensen die dit herkennen en hiernaar gevraagd hebben bij de dealer? Quote
HenkBhz Geplaatst 24 Januari, 2019 Geplaatst 24 Januari, 2019 Wat mij opvalt is dat wanneer je 100 rijdt op ACC en het een voorganger signaleert die 95 rijdt, dat het de auto echt doet afremmen ipv gas loslaten, wat naar mijn idee voldoende is om ook op die 95 uit te komen zonder achterop te klappen. En als je dan van baan veranderd om in te halen op de ACC er voor die vijf km verschil terug geschakeld word om weer op die 100 uit te komen. Lijkt mij erg overbodig en niet eco !Lijkt me logisch en nog te “slim” om dat te doen dmv gas loslaten, hij herkent immers geen voorwerpen alleen een object. Het is precies de reden dat ik op de snelweg altijd omschakel naar normale cc. Quote
Ysie Geplaatst 24 Januari, 2019 Geplaatst 24 Januari, 2019 Lijkt me logisch en nog te “slim” om dat te doen dmv gas loslaten, hij herkent immers geen voorwerpen alleen een object. Het is precies de reden dat ik op de snelweg altijd omschakel naar normale cc. Hoe schakel je om naar normale cc. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Quote
HenkBhz Geplaatst 24 Januari, 2019 Geplaatst 24 Januari, 2019 Hoe schakel je om naar normale cc. Als hij op cruise staat het knopje van de afstand een paar tellen ingedrukt houden. 1 Quote
Niro 24C Geplaatst 24 Januari, 2019 Geplaatst 24 Januari, 2019 (aangepast) Lijkt mij juist helemaal niet logisch Henk. Je rijdt toch zelf ook niet op iemand af die langzamer rijdt en gaat dan remmen? Ik laat dan normaal gesproken mijn gas los en rem pas als dat niet afdoende is, en als je een beetje redelijk anticiperend vermogen hebt zal dat bijna nooit nodig zijn. 24 Januari, 2019 aangepast door Niro 24C Quote
bert111bel Geplaatst 25 Januari, 2019 Geplaatst 25 Januari, 2019 15 uur geleden, Niro 24C zei: Lijkt mij juist helemaal niet logisch Henk. Je rijdt toch zelf ook niet op iemand af die langzamer rijdt en gaat dan remmen? Ik laat dan normaal gesproken mijn gas los en rem pas als dat niet afdoende is, en als je een beetje redelijk anticiperend vermogen hebt zal dat bijna nooit nodig zijn. Dat is de normale gang van zaken.... Quote
dropje Geplaatst 25 Januari, 2019 Geplaatst 25 Januari, 2019 16 uur geleden, Niro 24C zei: Lijkt mij juist helemaal niet logisch Henk. Je rijdt toch zelf ook niet op iemand af die langzamer rijdt en gaat dan remmen? Ik laat dan normaal gesproken mijn gas los en rem pas als dat niet afdoende is, en als je een beetje redelijk anticiperend vermogen hebt zal dat bijna nooit nodig zijn. Een ACC constateerd alleen maar een object voor hem en reageert daar op niks meer en niks minder. Anticiperen zal nog net een stapje te ver zijn voor de ACC. Quote
Niro 24C Geplaatst 25 Januari, 2019 Geplaatst 25 Januari, 2019 Werk aan de winkel dan voor Kia ! De techniek staat tegenwoordig voor niks dus lijkt mij dat daar nog wel winst valt te behalen op het gebied van efficiënt rijden. Quote
Brat Pit Geplaatst 11 Februari, 2019 Geplaatst 11 Februari, 2019 Ik herken bovenstaande ook, maar inmiddels weet ik ook wanneer ik moet bijgassen, of eerder naar links moet gaan. Het systeem is wel intelligent genoeg om niet in te houden wanneer je zelf naar de linkerbaan gaat dicht achter een auto die net wat sneller rijdt. Maar wat ik begrepen heb heeft KIA 4 jaar geleden een strategie ingezet richting autonoom rijden. Een soort 10 jaren plan waarbij elk jaar elementen worden toegevoegd op de nieuwere modellen. Quote
bert111bel Geplaatst 12 Februari, 2019 Geplaatst 12 Februari, 2019 https://tweakers.net/reviews/6669/zelfrijdende-autos-zijn-wij-de-laatste-generatie-bestuurders.html?utm_source=hln&utm_medium=partnersite&utm_term=&utm_content=zelfrijdende-autos-zijn-wij-de-laatste-generatie-bestuurders&utm_campaign=content_desktop Quote
FransZzee Geplaatst 5 November, 2020 Geplaatst 5 November, 2020 (aangepast) Deze tunnel moet inmiddels berucht zijn onder KIA- chauffeurs en de automobilisten die er (vlak) achter rijden. Ik rijd regelmatig door de Westerscheldetunnel. Voorheen in een BMW 5 serie; een Audi A8; en de laatste jaren in een Volvo XC70; en sinds dit jaar (met pensioen) in een Kia Niro. Nooit problemen gehad met Volvo-ACC en diens voorgangers, maar die van de KIA is gevaarlijk. Die gaat onaangekondigd vol in de remmen, want "ziet" wat??? Bij de dealer krijg ik te horen dat dit 'normaal' is en dat ik de ACC uit moet zetten voordat ik de tunnel in rijd. Dit uitzetten zit natuurlijk niet in mijn systeem. Ik hoop dat ik dit er wel in krijg. Tot nu toe een paar keer geluk dat er niet iemand achter me reed. Anders waren er nare dingen gebeurd en had KIA een rechtszaak aan de broek. 5 November, 2020 aangepast door FransZzee Quote
Brat Pit Geplaatst 3 Maart, 2021 Geplaatst 3 Maart, 2021 Sinds kort staan er borden dat de ACC uitgezet moet worden. https://www.westerscheldetunnel.nl/nl/actueel/adaptive-cruise-control-uit-in-de-tunnel/ 1 Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 23 Maart, 2021 Geplaatst 23 Maart, 2021 Niet alleen in een tunnel, maar ook op gewone wegen heb je regelmatig dat de auto spontaan hard begint te remmen. In een bocht naar links (N-weg) met rechts een fietspad waar bromfiets je tegemoet rijdt. Hartkloppingen krijg je daarvan..... Quote
HenkBhz Geplaatst 23 Maart, 2021 Geplaatst 23 Maart, 2021 Niet alleen in een tunnel, maar ook op gewone wegen heb je regelmatig dat de auto spontaan hard begint te remmen. In een bocht naar links (N-weg) met rechts een fietspad waar bromfiets je tegemoet rijdt. Hartkloppingen krijg je daarvan.....Op de snelweg zet ik hem altijd op de gewone CC (afstand knop ingedrukt houden als de cruise aan staat). ACC is ontzettend irritant op de snelweg imo. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Quote
John v Geplaatst 24 Juni, 2024 Geplaatst 24 Juni, 2024 Ik heb een mooie kia niro gekocht 2019 hybride weet iemand hoe je de adaptieve cruisecontrol aanzet bvd john en gerda Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.