Jump to content
  • Sign Up

dropje

Leden
  • Content Count

    395
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

dropje last won the day on April 10

dropje had the most liked content!

Community Reputation

39 Excellent

1 Follower

About dropje

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    2017 KIA Niro Dynamicline Platinum Graphite

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. dropje

    Kfferbakmat Kia Niro

    Leen Bakker, restantje goedkope loper, lekker flexibel.
  2. Afsluiten 1x drukken op AB -> koplampen blijven nog een tijdje branden. Afsluiten 2x drukken op AB -> koplampen gaan direct uit (die gebruiken wij altijd anders schijnen koplampen de woonkamer van overburen in) Verlichting in deurhendels zie ik niet echt het nut van in. Rijd al 26 jaar auto, maar dat heb ik nu echt nog nooit gemist. Vroeger toen we nog met de sleutel moesten openen misschien, maar met AB ? Neuh. Lijkt me meer een hebbedingetje, dat het wellicht sjiek staat oid. Maar dat vind ik ook bijvoorbeeld van verlichting aan de onderzijde van de portieren, als je die opent...
  3. Ik moet wel echt zeggen, de prijs valt mij heel erg mee !!
  4. @R.J. reageerde op een oud bericht, we hebben ondertussen al weer al een tijdje een Niro op de stoep staan. Stond in het land en gekocht via lokale dealer. De Niro ziet de dealer vrijdag voor het eerst weer ivm terugroepaktie.
  5. Overdrijven is ook een vak zeg......pfff Als je op een 80 km weg een 150 a 200 meter voor de stoplichten je gas los laat, dan merken die lui achter je dat amper en rol je zo netjes naar het stoplicht, waar je op het laatste eind ook gewoon nog moet remmen.
  6. Toch heb ik sterk het idee dat tijdig starten met uitrollen per saldo meer op levert, ook omdat de motor dan eerder uit gaat.
  7. Is een PHEV zo veel zwaarder dan een HEV dan? ( ik zal het eens op zoeken) In principe werkt een PHEV gelijk aan een HEV als eenmaal de accu onder een bepaald niveau daalt. Zou er eigenlijk wel eens iemand de accu van een HEV echt helemaal leeg gekregen hebben? Edit; als ik het zo snel even vind scheelt het 100 kg....
  8. Nogal afhankelijk van je rijstijl. Laatste tankbeurt heb ik het uit gerekend en kwam ik op 1;21,9, dit was een half tankje snelweg en rest 80 km/wegen In de winter 1;18 / 1;19. Het is sterk afhankelijk hoe je rijd, je moet wel iets anders gaan rijden dan een 'normale' fossiele auto. Zo rem je op je electro-motor voor regeneratie, echter remt deze niet zo sterk af als een normale benzine of diesel-auto, je kan dus al veeeeeel eerder van je gas af, dat moet je even onder de knie krijgen. Verder vind de HEV het koud minder leuk of onder hoge toeren. Dus in de winter korte stukjes zijn echt killing voor het verbruik. De brandstofmotor blijft draaien om het interieur te verwarmen en hij zal daardoor veel minder snel over springen op elektra. Een oplossing daarvoor is om de kachel heel laag te zetten als je ritjes van bijvoorbeeld maar 2 km maakt Een ander dingetje is dat hij ook minder zuinig wordt als je bv met 140 km op het uur over de snelweg gaat blazen, wij rijden meestal gewoon 120 dan is het goed te doen. Edit; maar laten we eerlijk wezen, als jij lekker gas geeft op zijn tijd en je rijd 1:18 dan doet de Niro het volgens mij nog steeds niet verkeerd voor een auto van 1.400 kg.... Mijn schoonvader rijd in zijn cx-5 als een oude man (exact 80 waar je 80 mag en 110 op de snelweg) en die haalt max 1:15.
  9. Inderdaad , voor het prijsverschil moet je behoorlijk wat electrisch rijden om dat er weer uit te halen. Ik denk dan ook dat het niet rendabel is gezien de afstanden u noemt. Er is ergens iemand geweest in dit forum die het grofweg had uitgerekend, ik kan het helaas niet terug vinden. Wij hebben een PHEV overwogen, meeste kilometers maakt vrouwlief ww, wat dan dagelijks 52 km is. We hebben een eigen oprit voor 2 auto's met evt. ruimte voor een laadpaal. (Op haar werk zou ze evt. ook in kunnen pluggen) Ik weet wel dat je moet rekenen over een aantal jaren, echter de aanschafprijs van een PHEV tov de reguliere vonden wij te fors, zo veel willen we niet uitgeven voor een auto.
  10. dropje

    Brom Airco

    Misschien ergens een lagertje aan gort oid van een fannetje oid. Lijkt mij onder de garantie te vallen toch? Effe terug langs de garage
  11. Erg jammer dat we niet meer horen hoe dit af gelopen is.....
  12. Gisteren getankt en uitgerekend 1 : 21,9. Netjes hoor, halve tank snelweg gereden. Rest allemaal 80 km wegen. In de winter zitten wij rond de 1;18 a 1:19
  13. dropje

    Terugroepactie

    Schijnbaar... Aan de andere kant, beter zo dan dat ze het maar een beetje laten doen, want die merken zijn er ook.....
  14. Precies wat ik bedoelde!! Het blijft uiteindelijk natuurlijk allemaal op eigen risico. Het is zoals Henk zegt, je krijgt een mooie foto thuis gestuurd.... van de voorkant !!!!
  15. Valt wel mee hoor, ben Duitsland diverse keren door getrokken, weliswaar niet met een caravan (Godzijdank!) maar met een bagagewagen. En die zonder sticker! Ikrij altijd zo'n beetje 110 km/h met die kar. Verschillende keren door de Polizei ingehaald, ze kijken niet eens naar je. Een kennis van ons is Duitser, volgens hem heeft de Polizei veel liever dat je het vrachtverkeer niet op houd door 80 km/h te gaan rijden. Ze zullen je dus niet snel aan houden als je (iets) te hard rijd (je moet dit natuurlijk niet gaan overdrijven) Vervolgens kun je nog geflitst worden, maar dat is ook niet erg, want daar flitsen ze je vanaf de voorzijde. Ze zien dus wel dat er iets achter hangt, maar niet wat (gekeurd of niet) . 110 km/h is geen enkel probleem voor een bagagewagen, In Frankrijk rijden we er 125 a 130 km/h mee. Je moet net zorgen dat deze goed beladen is, dat je autowielen (formaat) hebt en je banden niet te oud laat worden. Dan rijd je gewoon met het normale verkeer mee.
×
×
  • Create New...