Jump to content
  • Sign Up

dropje

Leden
  • Content Count

    374
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

dropje last won the day on April 10

dropje had the most liked content!

Community Reputation

39 Excellent

1 Follower

About dropje

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    2017 KIA Niro Dynamicline Platinum Graphite

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Of de klem ietsje hoger zetten met die plaat uit de link die ik heb geplaatst, ietsje hogerop in dit topic. Ook opgelost. Of je vist ergens bij een ijzerwerker een metaalplaatje uit de afvalbak en betaald misschien een euro. Effe meten, paar gaten boren, effe spuitbus action verf er over,monteren en klaar. Ook een werkje van niks. Het is op die foto van die vouwwagen toch ook niet dat deze nu heel erg naar voren geleund staat ofzo...?
  2. Precies, bij ons staat deze stand ook alleen maar aan als het regent. Is de regen over dan zetten we hem weer uit. Kleine moeite Als hij aan blijft staan dan schrik ik mijzelf soms een ongeluk als hij ineens aan springt.
  3. Of soms zie je dat die montageplaten meerdere gaten hebben voor verschillende montage-hoogte-mogelijkheden. Zoiets bedoel ik: https://www.trailerplus.nl/product/neuswieladapter-adapterplaat-montagesteun-alko
  4. Nu is rijden met een caravan al een soort hel op aarde, maar dit is natuurlijk niet grappig. Is het het neuswiel wat de grond raakt? Is deze anders eventueel op 1 of andere manier wat hoger te zetten? Eventueel de beugel mbv iets van een schetsplaat iets hoger zetten? De trekhaken lijken mij allemaal op een vrij standaard hoogte te zitten, zo rond de 40 cm. Welk type trekhaak zou er onder de Niro van topicstarter liggen? Steunveren bij plaatsen lijken mij persoonlijk tamelijk overbodig met een max. kogeldruk van 100 kg...
  5. Even bellen met de dealer en je weet het. Het programma om een afspraak te plannen weet waarschijnlijk niet dat u houder bent van de family card en laat automatisch (ge-automatiseerd) de prijs zien.
  6. dropje

    Terugroepactie

    is al een topic over....
  7. dropje

    Recal NIRO

    Hier lag de brief ook in de bus.
  8. Conformiteitsbeginsel: "principe dat dat wat je koopt overeen moet stemmen met de verwachtingen die de verkoper heeft gewekt" ik weet niet of je dan voldoende grond hebt met "niet prettig". Puur strikt genomen voldoen de wiebeltrekhaken "gewoon". Je kunt er gewoon een fietsendrager op plaatsen of een aanhanger aan hangen. Het lijkt mij dat trekhaken dienen te voldoen aan bepaalde richtlijnen en hier op gekeurd worden. De kans dat zo'n wiebeltrekhaak werkelijk zal afbreken oid tgv een wiebelende fietsendrager hierop (mits binnen toegestane gewichten) acht ik niet heel erg groot. Dat het een absoluut rotzicht is, die wellicht een onveilig gevoel zal geven, zal ik absoluut niet ontkennen, maar ik denk niet genoeg om op het conformiteitsbeginsel terug te vallen. Wat dat betreft ben ik het wel mee eens om eerste een fatsoenlijk gesprek met de dealer te hebben. En als hij bereid is stappen te ondernemen, dan heb je geluk (of een goede dealer)
  9. Dynamisch ligt het hoger bedoel je denk ik. De kogeldruk die je weegt is de statische kogeldruk, dynamisch kan het inderdaad aanmerkelijk hoger liggen. Ja klopt, ik kan de post niet meer wijzigen op de 1 of andere manier.
  10. Statisch ligt die kogeldruk met een aanhanger nog veel hoger. het enige is dat een fietsendrager een andere belasting geeft, ivm kracht x arm, terwijl een aanhanger een puntbelasting boven op de trekhaak geeft.
  11. Deels mee eens, maar niet helemaal. Lichtere fietsendragers is bijvoorbeeld al dubbel, niet alleen om het gewicht op de trekhaak te beperken, maar ook voor het gebruikers-gemak. Veel (oudere) mensen kopen een e-bike juist omdat ze fysiek niet helemaal toppie meer zijn. Kogeldruk die je meet bij een aanhanger is een statische druk, echter de dynamische druk (dus onder het rijden) overschrijd vele malen de toegestane kogeldruk, wat dat betreft is een trekhaak echt wel op heel wat meer berekend dan puur de gestelde max. kogeldruk.
  12. Ik ben er uiteindelijk toch eens onder gedoken en ik blijk dit type ook te hebben. Ik heb ook niet die verlengstukken (vaste haak) In oktober 2018 gemonteerd. Toen hebben we er bijna twee weken op moeten wachten omdat er toen wat leveringsproblemen waren. Wellicht omdat ze toen zijn over gestapt op dit type?
  13. Of pak lekker de fiets !
  14. De truc is ook om tijdig van he gas af te gaan, bij het naderen van bijvoorbeeld een kruising of rotonde oid. Zoals je waarschijnlijk gemerkt hebt rolt de Niro heel ver uit, gebruik dat om te regenereren. De warmere tijden (temperatuur) komt er weer aan, dan halen wij inderdaad ook wel eens 23 km/L, zeker als de motor al op temperatuur is. Volgens vrouwlief is het gemiddelde nu weer gestegen naar 20,1 km/L (veel 80km wegen) met de betere temperaturen.
×
×
  • Create New...