Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Probleem verlichting Kia Picanto 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een probleem bij mij Kia Picanto uit 2014 waar ik niet meer uit kom, wellicht kan iemand hier mij helpen.

knipperlichten knipperen sneller dan normaal. En de mistlampen voor werken niet. Achter werkt het normale licht, maar ook de knipperlichten en kenteken verlichting niet.

Vanochtend heb ik alle lampjes doorgemeten en gekeken of het wattage goed was, en ook alle zekeringen die iets met verlichting te maken hebben doorgemeten. Helaas niks tegen gekomen. De accu is leeg geweest, maar heb ik opgeladen, hij is nu vol.

Alle suggesties zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt,

Thomas

Geplaatst

Krijgt alles wel spanning achter?
Doen de richtingaanwijzers achter het wel bij inschakelen van alarmlicht?

Dan zou ik achter op zoek gaan naar het massa-punt.
Dat is geen verklaring voor de mistlampen, maar zou wel wat kunnen verklaren mbt de verlichting achter.

Maar het is wel vreemd dat je achterlichten het doen, maar de kentekenverlichting niet.

Geplaatst
36 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Dat is geen verklaring voor de mistlampen, maar zou wel wat kunnen verklaren mbt de verlichting achter.

Maar het is wel vreemd dat je achterlichten het doen, maar de kentekenverlichting niet.

De achterlichten doen het ook niet, heb ik een beetje vaag omschreven. Remlichten en achteruitrijlicht doet het wel. Massa bij de achterlichten gemeten, en die is goed. Probleem moet eigenlijk wel ergens voorin de auto zitten

Geplaatst
41 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Richtingaanwijzer doet het trouwens ook niet bij inschakelen alarmlichten

Geplaatst

Hmmm...

Dus geen achterlicht, richtingaanwijzer-probleem en mistlampen...
Lijkt haast iets met een los relais of stekker.

Voor achterlichten en mistlamp (heb je wel stadslicht voor?) zou het kunnen dat er een stekker los is, waardoor het stuursignaal voor de mistlampen ook niet door komt. Die kunnen immers enkel aan bij stadslicht of meer.

De richtingaanwijzers kan ik helaas ook niet meteen verklaren, de enige overeenkomst is dat alles op de linker hendel bediend wordt, maar dan zou het alles of niets moeten zijn mbt de richtingaanwijzers.

Is er recent nog iets gedaan aan of gebeurd met deze auto? Onderhoud, iets ingebouwd, ongelukje?

Geplaatst
22 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Hmmm...

Dus geen achterlicht, richtingaanwijzer-probleem en mistlampen...
Lijkt haast iets met een los relais of stekker.

Voor achterlichten en mistlamp (heb je wel stadslicht voor?) zou het kunnen dat er een stekker los is, waardoor het stuursignaal voor de mistlampen ook niet door komt. Die kunnen immers enkel aan bij stadslicht of meer.

De richtingaanwijzers kan ik helaas ook niet meteen verklaren, de enige overeenkomst is dat alles op de linker hendel bediend wordt, maar dan zou het alles of niets moeten zijn mbt de richtingaanwijzers.

Is er recent nog iets gedaan aan of gebeurd met deze auto? Onderhoud, iets ingebouwd, ongelukje?

Voor werkt momenteel alles behalve dat de knipperlichten nog te snel knipperen, wat niet raar is omdat ze achter niet werken. De auto heeft een licht ongelukje gehad waardoor hij enige tijd heeft stilgestaan. Plaats van impact was bumper/radiateur. Als het een stekker is, waar kan ik dan nog het beste gaan zoeken? Omdat de achterlichten niet met een stekker vastzitten.

Geplaatst

Dus voor wel stadslicht en dan gaat DRL uit (of de LEDs dimmen).
Dan zou ik zoeken in de kabelboom die door de linker dorpel(s) loopt. Vanaf het schoppaneel links van de koppeling onder de deur(en) door naar linksachter in de kofferbak achter de bekleding.
Het beste begin je achterin, daar kom je in mijn ervaring het makkelijkst bij.

Geplaatst
2 uur geleden, Murcielaygo zei:

Dus voor wel stadslicht en dan gaat DRL uit (of de LEDs dimmen).
Dan zou ik zoeken in de kabelboom die door de linker dorpel(s) loopt. Vanaf het schoppaneel links van de koppeling onder de deur(en) door naar linksachter in de kofferbak achter de bekleding.
Het beste begin je achterin, daar kom je in mijn ervaring het makkelijkst bij.

Ga ik daar morgen mee aan de gang. Zit er nog ergens een stekker tussen of loopt de kabelboom in een keer door vanaf de zekeringenkast(?)tot aan de lampen?

Geplaatst

Het is lang geleden dat ik aan de kabelboom van mijn Picanto TA uit 2011 heb geknutseld, maar volgens mij zit er links achter een stekker tussen de boom van voren en die achterin en misschien ook nog 1 in de buurt van het schoppaneel.
Er tussenin vrijwel zeker niet; de aftakkingen voor de deuren en gordels e.d. komen als aftakkingen uit de kabelboom...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...