Jump to content

m'n pro_ceed'je

Recommended Posts

hallo iedereen,

Mijn naam is Gary en kben al een een half jaartje de trotse eigenaar van een kia pro_Ceed

is momenteel nog redelijk standaard en buiten een nieuw paar velgen die er binnenkort aankomen zal hij denkek ook zo blijven

img0090jbk.jpg

en dit is mijn grote trots: een subaru Forester met om en bij de 300pk

waar heel wat dingen aan veranderd zijn

andere turbo, ecutek kuur, ...

foresterg.jpg

mochten er nog vragen zijn, just shoot

Edited by ash bowned

Hallo Gary welkom op het forum je zult hier zeker een paar interessante

nieuwtjes en weetjes te weten komen.

Trouwens die Subaru Forester is ook een wagen op zich.

Groetjes,

Relena

Guest GreyGriffin

Hallo Gary,

Welkom op dit forum! Je Pro Cee'd ziet er prima uit, ik vind de kleur wit erg goed passen bij die wagen. Maar van de Forester werd ik ook wel even stil. Ik weet niet zo veel van Subaru's, maar meen me te herinneren dat daar altijd een boxer-motor in zit. Krijg je daar werkelijk 300 pk uit? Ik neem aan dat je daar heel lekker mee kunt 'gummen'!

Met vriendelijke groet,

GreyGriffin

Zo GreyGriffin gaat jouw hart van de Forester ook sneller kloppen?

De pk vind ik leuk maar de wagen zelf nog leuker.

Een lekkere vette bak dacht ik meteen toen ik het stukje van Gary las.

Maar ja het is natuurlijk wel een Kia forum maar toch.

Groetjes,

Relena

Guest GreyGriffin

Hallo Relena,

Ja, die Forester is absoluut een lekker ding. Bij mij woont er iemand in de straat met zo'n exemplaar, weliswaar in een veel tammere uitvoering, maar toch... Ik heb altijd wel bewondering voor fabrikanten die 'afwijkende' techniek blijven voeren, zoals de boxer bij Subaru en de Wankel bij Mazda. En of het discussi

Guest GreyGriffin

Hallo Gary,

De combinatie van een witte Pro Cee'd met zwarte Momo-velgen zie ik helemaal zitten! En wat de Subaru betreft: op mijn tenen ben je niet gaan staan, in tegendeel. Ik ben wel erg benieuwd waar je de superpower van die 300 pk precies bent gaan uitproberen. Duitse Autobahn? Circuit? Wat heb je er voor maximum snelheid uitgeperst?

Groet,

GreyGriffin

En ik begin me af te vragen of jij niet stiekem een pimp freak bent Gary?

Zo ja is dat natuurlijk hartstikke te gek voor het forum.

Kunnen we af en toe gebruik van je kennis maken.

En wie weet in de toekomst gewoon eens met alle forum leden,

die daar zin in hebben bij mekaar komen voor een mooie KIA dag.

Of ouwe bebpe dag.

Groetjes,

Relena

hoe ik weet dat hij 300pk heeft

kheb hem op de testbank laten zetten + een g-tech meting

en maximum snelheid nog niet kunnen uitproberen want de set-up is nog nieuw

op de subaru trackdays als eens plankgas gegaan (maar toen stond hij nog standaard) en dan trok hij vlot op naar 240km/h

kheb toen efkes achter een impreza sti van een vriend gereden (die hebben standaard 280pk) en die trok vlot op naar 270km/h dus kvermoed dak nu ook ergens in die buurt ga zitn

een sprint van 0-100 rond de forester volgens de testbank af in 4,6sec

en da vinnek al nie mis :-)

(kzal eens de grafiek proberen in te scannen en dan ook es posten)

daarop kun je mooi zien aan hoeveel toeren hij de 300pk haalt en hoeveel koppel hij op dat punt heeft

En ik begin me af te vragen of jij niet stiekem een pimp freak bent Gary?

Zo ja is dat natuurlijk hartstikke te gek voor het forum.

Relena

haha, als ik vergelijk met wat sommige gasten van spec lijst hebben in de nederlandse subaruclub dan ben ik maar een groentje :mrgreen:

Allereerst van mij ook een verdomd hartelijk welkom op het KIA-FOrum van de BeNeLux. Tenminste begint er op te lijken.

Beide wagens zien er goed uit. Ik ga ervan uit dat je Pro cee'd standaard 115 pk heeft net als mijn SW toen?

nee heb gekozen voor de 90pk versie

wegens langere levensduur van de motor

mss dat er nog een andere uitlaat komt om ook aan die 115pk te komen maar naar alle waarschijnlijkheid zal deze op de velgen na standaard blijven

wat ik er wel nog zou durven insteken is een carPc, of nog ix gewaagder een mini pc met 9"" touchscreen, maar denk dat het bij de velgen zal blijven :D:mrgreen:

want ja momenteel zittek prachtig qua verbruik vinnek persoonlijk, ongeveer 750km met een tank van 50l komt neer op een goeie 6,6l

Maakt 25pk dan zoveel uit qua levensduur?

Ik heb de 115 pk versie (Nog) en ben meer dan tevreden na 41k.

Wel vind ik je verbruik hoog voor zo'n lichte wagen. Zelf zit ik rond een verbruik van 6.0l/100 gemiddeld over deze 41k en dat vind ik al erg onzuinig voor een diesel waarvan ze zeggen dat deze 4.9l/100 moet kunnen halen gemiddeld.

Maakt 25pk dan zoveel uit qua levensduur?

Ik heb de 115 pk versie (Nog) en ben meer dan tevreden na 41k.

Wel vind ik je verbruik hoog voor zo'n lichte wagen. Zelf zit ik rond een verbruik van 6.0l/100 gemiddeld over deze 41k en dat vind ik al erg onzuinig voor een diesel waarvan ze zeggen dat deze 4.9l/100 moet kunnen halen gemiddeld.

Ik heb de 90 pk versie en 6.0 liter haal ik ook niet, gemiddelde op de boordcomputer is 6.7 liter wat ik ook vrij hoog vind. Moet wel zeggen dat er redelijk wat korte ritten mee gereden worden en dat ik de airco altijd op AUTO heb aan staan.

Ik heb trouwens wel spijt van de 90 pk versie. Ik had proefgereden met de 115 pk versie en zo fel als die versie is ook bij hogere toeren, zo mak is de 90 pk versie. Tot 3000 toeren trekt ie als een beer, maar daarboven is de fut er helemaal uit. Ik moet wel zeggen dat het veel verbeterd is nu er bijna 10K op staat. In het begin wou hij amper meer als 3000 toeren draaien. Ben er nog wel over aan het denken om hem te chippen, ben alleen een beetje bang ivm de garantie.

wel 1,6 90pk en 1,6 115pk is helemaal dezelfde set-up qua motor

alleen de software die erop zit is anders, dus word er veel meer van de motor vereist waardoor dat kan verschillen in levensduur, niet dat het in km'ers zal komen maar aan een 115pk versie zal je eventueel rapper es een stukje moeten vervangen aan de motor

dus je moet je absoluut geen zorgen maken :mrgreen:

en ja 6l is mss wel veel maar krij wel redelijk/heel sportief met men wagen

vandaar dat er soms wel een aantal keer een extra liter bij komt :mrgreen:

en chippen bij een diesel zouek nie doen

kzou eerder powerboxen, die geven je er een verzekering bij op je motor

en het voordeel tegenover chippen is dat er nog een deel koppel bij komt ook:-D