Jump to content

Informatieve post op proef.

El-Rio-Grande

Voegen de twee artikelen waarde toe?  

9 members have voted

1. 1. Voegen de twee artikelen waarde toe?

• Ja
      9
    • Geen mening
      0
    • Nee
      0

Recommended Posts

Beste forumleden,

Op proef heb ik zojuist twee artikeltjes gepost onder 'Kia Modellen' > 'Rio' welke vanaf het begin af aan informatief bedoeld zijn en daardoor gesloten, om dat artikeltje 'schoon' te houden.

Mijn vraag aan jullie is: Wat vinden jullie van deze twee artikeltjes. Voegt het waarde toe aan het forum? Of juist niet? Zou er iets anders aan moeten?

Nogmaals, het is informatief bedoeld, om na te lezen hoe je iets (makkelijk) zelf kunt doen aan je auto. Je kunt er ook zelf aan inschatten, of je een dergelijk karwij zelf aan durft of niet.

De beide artikeltjes zullen nog worden aangevuld met foto's. Dit laat echter nog even op zich wachten.

Graag verneem ik jullie mening. Ook als je geen Rio Sedan rijd, zou ik graag weten of je denkt dat dit soort artikeltjes waarde toevoegt aan het forum. Zo ja, dan is mijn bedoeling om m

goed bezig peter.

misschien is het mogelijk om een eigen rubriek te maken op het forum waar iedereen met dit soort info kan plaatsen.

gr ronald

Hoi Ronald,

Heb ik inderdaad aan gedacht en staat nog open als optie. Punt is echter dat we dan w

Edited by El-Rio-Grande

Guest GreyGriffin

Hallo Peter,

Het helder overbrengen van schriftelijke informatie is een vak apart... Denk aan de ene kant maar aan de gebruiksaanwijzingen van Apple, die menige prijs hebben gewonnen. En aan de andere zijde aan de Ikea-instructies, waarbij je na het bouwen van een boekenkast altijd wel een paar duistere schroeven over houdt.

Er is dus wel iets voor te zeggen om de 'infoklappers' op dit forum eerst redactioneel even na te gaan pluizen voordat je ze op de Kia-bezitters loslaat. En ze verder dan ook 'op slot' te houden. Anders bestaat te veel het risico van het Wikipedia-effect: dat iedereen de teksten kan gaan zitten aanvullen en veranderen. Doorgaans met goede bedoelingen, maar toch...

Je snapt inmiddels wel dat ik deze regels optik in mijn hoedanigheid van buitengewoon onhandige Nederlander, die al menige mistige gebruiksaanwijzing heeft vervloekt. Je idee lijkt mij in zijn oorspronkelijke vorm dus prima.

Met vriendelijke groet,

GreyGriffin

Hallo Peter,

Ik vind het persoonlijk een erg goed idee.

Misschien straks ook een hoe doe ik GOED mijn auto poetsen info gedeelte?

Wel neutraal zonder echt een merk te noemen als Meguiar's

@ Alex: Over het poetsen van een auto is natuurlijk een eindeloze pagina vol te schrijven.

Wat we wel kunnen doen (en wellicht kun jij dat zelf het beste?? - we kunnen je hier bijna Mr.Meguiars gaan noemen :P:P) is het 5 stappenplan nog eens even duidelijk uitgelegd. Daarbij kunnen we de merknamen als het (geweldige) Meguiars achterwege laten.

Moeten we er alleen nog een fraai plekje over bedenken op het forum. Plus daarbij de vraag w

Guest GreyGriffin

Hallo Peter,

Even een korte reactie op je jongste toevoeging. Als je het gaat doen op de manier zoals je hebt omschreven, doe je het denk ik precies goed. Getoetst aan de praktijk. Want als je die weg niet volgt, gaat er onherroepelijk ruis ontstaan in je handleiding. En gaan types zoals ik dus razen, tieren en tandenknarsen, omdat ze het niet meer kunnen volgen.

Deze handleidingen gesloten houden lijkt me ook raadzaam, om het al eerder gememoreerde Wikipedia-syndroom buiten de deur te houden. Laat mensen die er een kanttekening bij wensen te plaatsen (wat natuurlijk altijd zou kunnen) dat bij voorkeur via de door jou geschetste methodes doen: nieuwe topic openen of een PB'tje zenden.

Ten slotte heb ik (als onhandig persoon) altijd veel aan ge

Ik zal een dezer dagen een 5 stappenplan aan jou doorsturen die zo neutral mogelijk is. Ik zal bij sommige dingen denk ik Meguiar's als voorbeeld gebruiken en alternatieven aanbieden.

Guest GreyGriffin

Hoi Peter, daar ben ik alweer...

Was daarnet natuurlijk iets vergeten. Is het mogelijk voor de definitieve versie een vorm te kiezen, die makkelijk is te printen? Inclusief de foto's? Want ik heb in de praktijk altijd graag de handleiding op een A4'tje naast me als ik moet knutselen. (Let op de subtiele keuze van het woordje moet...) Zodat ik niet telkens naar m'n computer hoef te rennen als ik dreig vast te lopen.

Groet,

GreyGriffin

Edited by GreyGriffin
corr

@ Alex VB: Helemaal top! Voegt nog weer meer waarde toe aan het forum! Geen probleem dat een merknaam als voorbeeld voor zal komen. Voor mij geen probleem in elk geval.

@ Brouwer2001: Tsja, niet iedereen geniet de luxe van een laptop.. En dan ook nog eens een draadloze verbinding met een netwerk met internet of direct internet is al helemaal een luxe voor sommigen... (voor mijzelf niet, heb dat al een tijdje :P)

@ GreyGriffin: Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn met de optie PDF. (Adobe Acrobat Reader bestanden) OF dat haalbaar is, weet ik nog niet, dat zal ik nog moeten kijken. Heeft er o.a. mee te maken of er op de server van deze website ook ruimte is om een aantal PDF bestandjes neer te zetten. Ga er dan wel vanuit dat iedereen PDF bestanden kan openen, Acrobat Reader is immers ook gratis downloadbaar ;)

Groetjes,

Peter

Guest GreyGriffin

Hallo Peter,

PDF lijkt me uitstekend. Werkt zowel op de PC als op de Mac, is heel snel te printen, gratis bij Adobe te downloaden en intussen zo ongeveer universeel. Je kunt geen treinkaartje of vliegtuigticket per computer bestellen, of je hebt PDF nodig om de biljetten uit te draaien. Bovendien zijn de bestanden niet zo heel erg groot.

Een andere optie is natuurlijk dat iedereen vanaf de site screenshots maakt van de pagina's die hem/haar interessant lijken. Ook hier zijn voor zowel PC als Mac gratis brokjes software te vinden. Maar deze methode veroorzaakt voor de gebruikers wat meer gedoe voor je er printjes van hebt dan bij PDF-bestanden.

Groet,

GreyGriffin

Hey Peter,

Je 2 stukken die je hebt geschreven zijn goed gemaakt!

Heb dan zelf geen Rio ;) maar als ik er een zou hebben dan kan ik met deze artikeltjes aan de slag !! Ga zo door :D

Gr Daiz