Jump to content

Recommended Posts

Posted

vandaag bennek met men kia naar parijs gereden

vanochtend voor vertrek gaan tanken, helemaal vol gestoken

een goeie 256km gereden naar het station van mompelier en men broer daar gaan afzetten

toen ik daar aankwam (inclusief parking zoeken) had ik ongeveer 1/4 van men tank opgereden

de terugweg zonder file (met wat regen) vlot kunnen doorrijden en nu thuis aangekomen hebben nog iets meer dan de helft van men tank over

dus qua verbruik vind ik dit top

auto rijd heel aangenaam, zeer vlot, en met de regen zeer baanvast vinnek persoonlijk

tot zover mijn bijdrage :mrgreen:

Guest GreyGriffin
Posted

Hey kilometervreter,

Heb je onderweg nog wel tijd gehad voor het innemen van een lekkere warme Franse lunch bij l'Arche?

Je benzineverbruik lijkt me helemaal niet slecht. In ieder geval een stuk vriendelijker dan met mijn Cee'd 2.0 automaat. Dat ding rijdt heel erg lekker, maar het is een verschrikkelijk dorstig type... Ik zit soms wel eens te denken aan 'downsizen' naar een Picanto, maar dat is allemaal nog niet zo concreet. Misschien ga ik de bezitters van een Pica automaat eerst wel eens naar hun ervaringen vragen. Maar dat lijkt me een vraag voor een ander gedeelte van dit forum.

Groet,

GreyGriffin

Posted

niet verkeerd hoor maar na de helft zakt het meestal sneller .

laat het gemiddelde verbruik en de uiteindelijke gereden km's op een tank

nog even weten

groeten hans2601

Posted
niet verkeerd hoor maar na de helft zakt het meestal sneller .

Mijn ervaring is juist anders. Als mijn benzinetank in het rood komt heb ik er ongeveer nog 15 liter in zitten. Ik heb een Kia Joice uit 2002.

Mijn gastank daarentegen heeft 4 groene lampjes en 1 rode. De eerste lampjes kan ik de meeste kilometers op rijden en hoe meer er uitgaan, des te minder kilometers ik op het volgende lampje kan rijden. Dat is wel weer vergelijkbaar met wat je zegt.

Posted

om te antwoorden op eerdere vraag

mijn tank is nu leeg en volgens de trip-teller hebbek 840km ermee gedaan

2de deel alleen maar stad gedaan

dus da vinnek helemaal niet slecht voor men dieseltje :)