Robk Geplaatst 24 September, 2020 Geplaatst 24 September, 2020 Ik rij sinds 3 weken in een eniro en sluit me aan bij al het gejuich.. Maar ik heb toch een aantal vragen. Hier volgt de eerste. Bij het inschakelen van de cruise control volgt de auto ook de lijnen op de weg en kan hij zelfs zelfstandig een bocht volgen. Maar ik heb gemerkt dat de auto enigszins slingert binnen de lijnen en zelfs af en toe op de lijnen komt. Hebben anderen binnen dit forum dezelfde ervaring? Quote
ThePuffle Geplaatst 24 September, 2020 Geplaatst 24 September, 2020 Yep, komt wat zenuwachtig over. Als je over een spitsstrook rijdt met een verdrijvingsvlak of bij een afrit, kan je lachen ... de eerste keer schrok ik me rot Quote
meeder Geplaatst 24 September, 2020 Geplaatst 24 September, 2020 Werkt dus al net zo goed als bij Toyota dus Vooral die spitsstroken zijn leuk inderdaad als je het niet in de gaten hebt. De auto stuurt je zo de hoofdrijbaan of de afrit op. Quote
McDadd Geplaatst 25 September, 2020 Geplaatst 25 September, 2020 En pas op als de strepen wat vervagen op het wegdek.....dan kun je in de greppel belanden :-). Quote
Gerd_NL Geplaatst 25 September, 2020 Geplaatst 25 September, 2020 Dat is niet CC, dat is LKAS ... Quote
Wortelsoft Geplaatst 26 September, 2020 Geplaatst 26 September, 2020 Ik zet altijd LKAS uit met de knop links van het stuur (auto tussen lijnen op het dashboard in groen / wit) en rij alleen met LFAS (groen / wit) stuur op het dashboard. Met beide aan gaat de auto op de snelweg steeds harder slingeren en ping pongt hij tussen de lijnen. Met alleen LFAS gaat het meestal goed en moet je alleen bij uitzonderingen de cc even uit zetten. Quote
Steeck03 Geplaatst 26 September, 2020 Geplaatst 26 September, 2020 2 uur geleden, Wortelsoft zei: Ik zet altijd LKAS uit met de knop links van het stuur (auto tussen lijnen op het dashboard in groen / wit) en rij alleen met LFAS (groen / wit) stuur op het dashboard. Met beide aan gaat de auto op de snelweg steeds harder slingeren en ping pongt hij tussen de lijnen. Met alleen LFAS gaat het meestal goed en moet je alleen bij uitzonderingen de cc even uit zetten. Dan moet je ook eens SCC omzetten naar CC. Als je dat doet houdt het meesturen op. Automatisch afstand houden ook. Als de SCC is ingeschakeld, zonder snelheid te kiezen de knop onder de menu keuze iets langer ingedrukt houden. Komt wel iedere keer na uitzetten terug in de originele stand. Quote
Wortelsoft Geplaatst 3 Oktober, 2020 Geplaatst 3 Oktober, 2020 Op 26-9-2020 om 09:26, Steeck03 zei: Dan moet je ook eens SCC omzetten naar CC. Als je dat doet houdt het meesturen op. Automatisch afstand houden ook. Als de SCC is ingeschakeld, zonder snelheid te kiezen de knop onder de menu keuze iets langer ingedrukt houden. Komt wel iedere keer na uitzetten terug in de originele stand. Ik had acc moeten schrijven in plaats van cc. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.