Jump to content

Kia Soul autoradio vervangen

henk1963

Recommended Posts

Kan je niet helpen heb mijn Soul nog niet.

Maar.........deze vervanging wil ik zelf ook wel weten.

Dus ben benieuwd of iemand het weet.

Anders kom ik er zelf wel achter zodra ik de kans krijg.

Groetjes,

Relena

Hehe ik ben erachter.

1) Allereerst dient de zacht kunststof rand die om de radio en ventilatieregelknoppen zit, te worden verwijderd. Het brillenklepje komt mee. Let op de bedrading van je alarmlichten. (Als de stekker los is doen de richtingaanwijzers het ook niet.

De rand kan aan de onderzijde van het ventilatie paneel losgemaakt worden met een wringijzer, afgeschermd met tape om beschadigingte voorkomen

2) Als de rand verwijderd is zie je 8 schroeven zitten, 4 van de radio en 4 van het ventilatie regelpaneel. Draai deze los.

3) De radio kan nu naar voren geschoven worden en de stekkers losgenomen. (Alle stekkers passen maar op 1 manier)

4) De stekkers zijn gelukkig universeel, de aansluitingen van mijn pioneer FB500 paste er op.

De radio vervangen, let op dat de bedrading niet klem komt te zitten, eventueel een slede kopen en plaatsen.

5) Alles in omgekeerde volgorde weer terug plaatsen, voordat de kunststof ring geplaatst wordt eerst even testen.

En voor de liefhebbers het is de pioneer met een losse scherm momenteel in de aanbieding bij een bekende autoartikelen, fietsenzaak. van 699 voor 299.

Dus radio werkt weer, navigatie toch wel en achteruitrij camera nog kopen.