Cor Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Hallo, Na veel ellende met onze Chevrolet Blazer overwegen we om een Sorento diesel automaat aan te schaffen. Zijn er mensen die in een dergelijke auto rijden en wat zijn jullie ervaringen dan (o.a. t.a.v. verbruik)? Ook lees ik dat de auto nogal veel last heeft van wind geruis in de auto, klopt dat en is dat hinderlijk? En tenslotte....wat zijn de werkelijke wachttijden op dit moment voor een nieuwe KIA?? Alvast bedankt. Cor Quote
Timo Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Hoi, Cor Ik rij dan wel in een benzine maar het wind geruis vind ik miniem. Misschien staat mijn radio wel te hard, maar ik hoor het in ieder geval niet. Ik heb 3 maanden moeten wachten om in deze heerlijke bak te rijden! Timo. Quote
xurf4xs Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Hallo Cor, Het verbruik valt nog mee. Bij mijn Sorento 2,5 CRDi (diesel, handgeschakeld) is het verbruik tussen 8,5 en 8,9 liter per 100 km. Dat valt voor een bijna 2.000 kg zware bak nog wel mee. Ik moet hierbij wel zeggen dat mijn rijstijl ook erg rustig is. Dat is o.a. ook te merken aan de bandenslijtage. Ik heb nu ruim 96.000 km gereden, en rijd nog steeds op de 1e set banden (met nog ca. 5 mm profiel). Het verbruik ligt bij een diesel doorgaans hoger. Maar zoals gezegd, ligt dit met name aan de rijstijl. De cijfers in de folder moet je vergeten. Quote
AJ Mol Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Windgeruis valt enorm mee. Echter hoe meer accessoires of andere zaken rond de auto je hebt, hoe meer je windgeruis kan krijgen. Ligt ook aan onder welke hoek de wind op de auto staat en hoe hard het waait. Bij weinig wind absoluut geen last. Levertijden nu voor de Sorento normaal. Soms op voorraad. Ligt aan type. Quote
Cor Posted August 19, 2005 Author Posted August 19, 2005 Bedankt voor jullie reacties forum-leden! groet, Cor Quote
e.groen Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 bouwjaar maart 2004 23000km en heel veel extra opties totaal nieuwaarde 47000 euro hij ziet er nog nieuw uit van binnen en buiten. doe een bod als je intresse hebt.. groen.e@wanadoo.nl Quote
Recommended Posts