Wick Geplaatst 3 Mei, 2021 Geplaatst 3 Mei, 2021 Kan iemand mij een paar dasboard speakers aanraden voor een Kia Picanto 2013 comfort die je zo kan verwisselen zonder moeilijk gedoe? Ik wil wat beter geluid. Quote
Stefan1979 Geplaatst 5 Mei, 2021 Geplaatst 5 Mei, 2021 Hoi Wick,Ik heb sinds een week of 2 de front speakers vervangen. Dit is op geen enkele manier plug en play.Je zal verleng strookjes moeten maken om de 10cm vervang speaker vast te maken. De standaard speaker is iets groter en heeft een verleng strip voor het bevestigen in de speaker uitsparingAls je een beetje handig bent is dit simpel op te lossen. SuccesMvg StefanVerstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
Wick Geplaatst 8 Mei, 2021 Topic Starter Geplaatst 8 Mei, 2021 Aha precies waar ik tegenaan loop. Had 10 cm speakers gehaald. Maar die zijn idd kleiner als de standaard speakers. Ik kan nergens een adapter ring vinden. Ben nu wel akelig benieuwd hoe jij dit zelf hebt opgelost. Ik ben niet zo handige Harry. bedankt voor je antwoord was namelijk al andere speakers aan het zoeken. Dat hoeft dus blijkbaar niet want dan loop ik tegen hetzelfde euvel aan. Quote
Stefan1979 Geplaatst 8 Mei, 2021 Geplaatst 8 Mei, 2021 Ik heb aluminium steps gezaagd en op lengte gemaakt en gaatjes in geboord en ingebouwd. Niet echt moeilijk, wel effe een werkje.Aansluiting van de speaker draad is ook niet plug and play. Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
Wick Geplaatst 9 Mei, 2021 Topic Starter Geplaatst 9 Mei, 2021 Ow ik had speaker al aan de praat met een verloop stekker kon de speakers dus alleen niet monteren. Ik zal voor het monteren dus iets anders moeten bedenken. Had gehoopt dat er speaker ringen te vinden zouden zijn om dit voor elkaar te krijgen. Vrees dat ik nu toch iemand moet inschakelen bij gebrek aan kennis en spullen om dat te realiseren. Wederom bedankt voor de reactie. Quote
Stefan1979 Geplaatst 10 Mei, 2021 Geplaatst 10 Mei, 2021 Ik heb geen verloop stekker gebruikt maar kabel schoentjes en deze in de bestaande stekker gestoken. Als je 4 korte aluminium of ijzeren strookjes hebt van +/- 1cm breed en deze aan 2 overstaande hoeken aan de speaker monteerd en dan de originele speaker er op zijn kop op legt dan kan je de lengte van de aangebrachte strookjes overnemen van de originele. Gaatjes boren aan de uiteindes en monteren maar. SuccesMvg StefanVerstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
Stefan1979 Geplaatst 10 Mei, 2021 Geplaatst 10 Mei, 2021 Ps. Weet niet wat voor radio je hebt!!! Als je de originele standaard radio hebt dan moet ik je teleurstellen. Dan ga je het niet alleen redden met speakers. Uit de standaard radio krijg je met speakers van €1000,- nog geen goed geluid. Standaard radio heeft maar een vermogen van 4x 15 watt. Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
Wick Geplaatst 10 Mei, 2021 Topic Starter Geplaatst 10 Mei, 2021 Ja dat had ik al gelezen op dit forum en zelf ook al gemerkt. Dus heb idd ook een radio en een 2 din frontje gekocht. Dat wordt ook nog spannend dat frontje eraf halen. Quote
Machlo Geplaatst 10 Mei, 2021 Geplaatst 10 Mei, 2021 7 uur geleden, Wick zei: Ja dat had ik al gelezen op dit forum en zelf ook al gemerkt. Dus heb idd ook een radio en een 2 din frontje gekocht. Dat wordt ook nog spannend dat frontje eraf halen. Het 1din frame zit écht stevig vast. Met wat gereedschap (let op krassen) en enkele flinke rukken is die los te krijgen….succes! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.