ictdokter Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Ben sinds eind juni in het bezit van een Carens. Bevalt goed, zeker met een caravan erachter. Heb een Bury carkit ingebouwd. http://www.bury.com/uk/hands_free_car_kits/system_bt_bluetooth_systems/cc_9060/ Alles werkt naar behoren en tevredenheid, behoudens een vreemd verschijnsel. Wanneer er gebeld wordt en hierdoor de radio-mute geactiveerd wordt, wordt de km teller uitgeschakeld (geeft dus 0 aan terwijl ik gewoon 100 ofzo rijd) en hierdoor schakeld ook mijn cruise control uit omdat deze denkt dat de snelheid te laag is. Dit wordt natuurlijk veroorzaakt doordat het volume van de radio snelheidafhankelijk is. Heeft iemand zo'n zelfde ervaring en weet hier wellicht een oplossing voor? Ben benieuwd naar reacties. Quote
patten Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 (edited) Ik had hetzelfde met mijn Ceed. Km-teller op nul en de CC die ermee stopt. Carkit laten muten via een andere kabel (keuze uit 3 kabels bij de Ceed) en probleem was verholpen. De dealer heeft dit trouwens opgelost. Ben trouwens nog benieuwd of de kilometer teller de totaalstand wel doortelt.... Anders hebben we weer een nieuwe mogelijkheid tot km-teller manipulatie. Edited September 3, 2009 by patten Quote
ictdokter Posted September 15, 2009 Author Posted September 15, 2009 Dank voor je tip. Mijn radio heeft ook 3 aansluitingen voor de mute functie. Alles werkt nu naar behoren. Quote
Recommended Posts