Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi 16_V

je geeft hier http://www.kiaclub.nl/carens/2327-opeens-geen-garantie-carens-met-lpg.html#post15010 aan dat de kleppen van div Kia's met stelplaatjes werken.

Kun je ons in Jip en Janneke taal uitleggen hoe dat dan werkt ?

Ik heb mijn auto in feb dit jaar (koud weer) opgehaald en heb geen kleppen horen tikken.

Is dat een ander systeem dan het hydraulische ?

Laat het ons weten :-)

grtz

Frank

Posted

mijn auto kia clarus heeft hydraulische klep stoters die worden gevuld met olie van de motor zelf.

bij de sportage ceed carens zijn dat plaatjes zit wel olie tussen maar die zorgt er alleen voor de smering de plaatjes zorgen er voor dat de kleppen goed sluiten in je cilinderkop. door afkoelen van de motor en hitte dus eigelijk krimpen en uitzetten slijten de plaatjes en moet je opnieuw kleppen stellen.

het heeft voordelen zoals meer vermogen betere verbranding omdat je de kleppen kunt stellen en bij hydraulische kleppen niet.

nadeel als je het niet zelf kan kost het best veel geld bij de garage.

de kleppen zal je haast nooit horen tikken bij een ceed carens of sportage dat komt door de plaatjes als je ze hoort tikken dan is het eigelijk al foute boel.