NicoS Geplaatst 14 Oktober, 2021 Geplaatst 14 Oktober, 2021 Hallo Ervaren er nog bestuurders een probleem met de koplampen. Sinds enige tijd krijg ik steeds flitsende grote lampen van mijn tegenliggers als ik hen tegemoed rijdt op een iets wat hobbelige weg. Wat blijkt : als ik hen tegemeod rijdt lijkt het of ik steeds met mijn lichten (groot licht) knipper. Is dit een slechte afstelling (is nieuwe wagen van mei dit jaar) of is er een algemeen defect. Ik ga proberen een filmpje te maken door mijn voorligger te laten filmen en dit meenemen naar de garage, maar ervaren er nog personen dit probleem? Alvast bedankt voor jullie feedback. Nico 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 Oktober, 2021 Geplaatst 14 Oktober, 2021 Dat klinkt alsof er wat los zit in je lamp of misschien zelfs het lamphuis zelf. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 @NicoS ben je nog wat verder gekomen met je koplampen? Want ik bedenk met net dat als jouw auto projectiekoplampen heeft, dat het grootlicht wordt "vrijgegeven" door in de armatuur een klep open te klappen die het deel boven de dimlichtgrens afschermt.Als die klep niet goed dicht blijft zou dat ook het probleem kunnen zijn. 1 Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 30 November, 2021 Geplaatst 30 November, 2021 Mijn broer heeft een ceed en had het zelde probleem ,de dagrij verlichting ging steeds fel naar dim knipperen dus. Ze hebben bij hem de koplamp vervangen (garantie) en alles was opgelost. Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 30 November, 2021 Geplaatst 30 November, 2021 Heb je je koplampen niet te hoog staan, door het knopje links op je dashbord je de hoogte instellen, misschien helpt het als je het lager zet. Quote
Murcielaygo Geplaatst 30 November, 2021 Geplaatst 30 November, 2021 Mijn broer heeft een ceed en had het zelde probleem ,de dagrij verlichting ging steeds fel naar dim knipperen dus. Ze hebben bij hem de koplamp vervangen (garantie) en alles was opgelost.Dat is/was een bekend specifiek probleem bij de Cee'd.En de helderheid van DRL/stadslicht is wat anders dan groot/dimlicht.Maar NicoS is al meer dan een maand niet hier geweest, dus we zullen het waarschijnlijk nooit weten... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.