Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey guys. Dit is mijn eerste bericht op jullie forum en ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Enkele jaartjes geleden heb ik een Landrover Freelander gehad ... once but never again ... constant problemen en na 8 maanden van pure ellende verkocht. Dus voor mijn geen Landrover meer. Nu rij ik al een viertal jaartjes met een Ford clipper. Leuke wagen, niks mis mee, maar ik mis het SUV rijden verschrikkelijk ! ! !:-(:sad::-(

Daarom hebben mijn vrouw en ik beslist om toch maar eens uit te kijken naar een nieuwe SUV en we komen er maar niet uit: een Jeep Patriot of een Kia Sportage. Beide wagens zijn quasi identiek ... comfort, ophanging, motorisatie, enz. enz.

Emotioneel zou ik voor de Patriot gaan omdat het merkimago van Jeep torenhoog uitsteekt boven Kia. En ... hij ziet er een stuk meer volwassen uit dan de Kia.

Rationeel zou ik voor de Kia gaan (4x4 versie) omdat Kia een garantie periode van 7 jaar geeft ... en da's toch niet niks ! ! !

Als ik er diverse reviews op nalees, dan doet de Patriot het een tikkeltje beter off road en is ie bovendien een stuk zuiniger ... hier is de Patriot opnieuw in het voordeel. Maar echt probleemloos zou hij niet zijn en de kwaliteit is niet van de bovenste plank.

De prijs van het basismodel van de Patriot is gelijk aan de luxe versie van de Kia ...

Als je alle voor- en nadelen tegen elkaar opweegt, dan wordt het verdomd moeilijk. Dus mijn vraag aan jullie Sportage rijders: waarom zou ik voor de Kia gaan en de Patriot links laten liggen?:?

Alle info is welkom.

Alvast bedankt

Guzzioot - Belgium;-)

Posted

Hallo Guzzio,

Het kiezen tussen twee type auto's, hoe identiek dan ook, blijft altijd moeilijk. Zeker wanneer emotie en ratio gaan meespreken. Een Jeep is van oudsher d

Posted

Hmmm ... een luxeprobleem, da's een waarheid als een koe. Als vader van twee kids weet ik zoiets goed te relativeren en ben ik elke dag gelukkig als alles met hen goed gaat. Dus zoals je terecht zegt: 't is een luxeprobleem. Hou jullie alvast posted ... :wink:

Posted

hallo, ik heb zelf een sportage fifteen en die is standaart vrij kompleet

stoelverwarming privacyglass 17"velgen mistlampen climatecontrol electrisch schuifdak leren bekleding allemaal standaard

bij de jeep is alles een optie en dan ben je snel een stuk duurder uit

ik vind de jeep persoonlijk wel mooier en denk ook degelijker afgewerkt van binnen de sportage heeft een hoop plastic/kunststof gehalte

succes met je keuze hoop dat je hiet wat aan hebt

groeten hans2601

Posted

Het is natuurlijk aan jouw om de keuze te maken maar de centen zijn ook het overwegen waard. Wat krijg ik voor mijn centen en wat heb ik echt nodig. Een wagen koop je voor je zelf en niet voor anderen (denk aan basis model en luxe).

Wat heet zuiniger,.................rij je veel kilometers Guzzio?

Posted

Hoi Guzzio,

Deze keuze lijkt me eigenlijk heel eenvoudig.

Die Jeep laat je iig links liggen..

Heb 5jr ervaring met Chrysler producten en 1 ding is zeker, DIE KOMEN ER NIET MEER IN..

Wat een rommel, en dan bedoel ik echt ROMMEL.

Echt ALLES gaat stuk en de afwerking ligt op een bedroevend nivo.

Er is vast wel meer dan een Sportage zoals Mitsubishi en Hyundai.

Zelf ben ik tevreden over mijn Sportage extra.

grtz

Frank

Posted

@Relena: ik rij ruim 20.000 km per jaar, met een uitschietertje van 32.000. De wagen zou hoofdzakelijk als comfortabele gezinswagen gebruikt worden, als reiswagen (Zuid-Frankrijk) en af en toe voor de (kleine en lichte, ongeveer 320 kg) speedboot te traileren. De reden waarom ik tuk ben op de vierwiel aangedreven versie is omdat ik het niet kan laten om een zandpadje in te slaan als er eentje m'n reisweg kruist. En ja, met m'n Ford Focus Clipper heb ik al meermaals vastgezeten tot ergernis van mijn vrouw ... kids daarentegen vinden het altijd wel reuze cool als papa weer eens op avontuur trekt :P.

@Bigwade: De voorbije dagen heb ik uuuuuren gesurfd en inderdaad, Jeep blijkt belange niet zo probleemloos te zijn ... Zoals je zelf schrijft gaan er al heel vroeg zaken stuk ... dus Jeep Patriot speelt niet meer mee :-(.

Maar nu heb ik onlangs de specs van de Nissan X Trail onder de loep genomen en damn ... die komt er toch telkens schitterend uit. Nu wordt m'n luxeprobleem nog groter ... Kia Sportage versus Nissan X-trail ... zie het bos door de bomen niet meer :roll:.

Posted

hoi mijn schoonvader rijd in een x-trail en ik moet zeggen nog nooit iets er mee gehad en dat met een gemiddilde van 80.000km op jaar basis.

zijn auto is nu 2 en half jaar oud en bijna 200000 gelopen.

hij rijdt nog als nieuw.

maar de sportage vind ik er zelf mooier uit zien.

gr ronald

Posted

Ik zit zelf in de verkoop bij een NISSAN & KIA dealer. De X-trail is een super fijne wagen maar prijstechnisch een stuk duurder. De Sportage vind ik zelf ook goed rijden, ik zou even je dealer aan z'n jas trekken want hij wordt per direct € 2000,- goedkoper !!! Jeep had een betere uitstraling dan KIA zei je ? Ben ik het zeker niet mee eens, als je van sleutelen houdt is dat best een leuke auto maar is amerikaans wat wil zeggen: dramatische bouwkwaliteit en afwerking ! Daar kom je nog wel achter als je over een aantal jaar weer iets anders zou willen !

Succes met je overweging !

Posted

Hoi Guzzio, ik heb ruim 12 jaar landrover gereden eerst 3 x discovery en toen 2 x freelander. ook wel problemen gehad maar altijd netjes opgelost onder garantie.

Ik ging eerst voor de freelander 2 maar mij veel te duur, kijk met een auto moet je het treffen, Ik ben nu overgestapt naar Kia, de Sportage 4wd fifteen uitvoering.

Sinds Juni in ons bezit en we hebben erg echt geen spijt van, Hij rijdt perfect en

vrijwel geruisloos geen last van rijwind.

We zijn net terug van vakantie naar Spanje we rijden heen en terug, met een caravan van 1500kg, alleen alternative routes de Sportage trekt de caravan perfect

geen enkel probleem gehad, dus wij hebben er geen spijt van om overgestapt te zijn.

En de 7 jaar garantie heeft natuurlijk ook bij ons meegespeelt.

Succes met je keus.

Posted
Ik zit zelf in de verkoop bij een NISSAN & KIA dealer. De X-trail is een super fijne wagen maar prijstechnisch een stuk duurder. De Sportage vind ik zelf ook goed rijden, ik zou even je dealer aan z'n jas trekken want hij wordt per direct
Posted

Tja, snap je frustratie ! Zelfde voor veel Cee'd rijders. Als je kijkt waar ze gebruikt voor staan heb je gewoon een splik splinternieuwe !

Je kan hem altijd inruilen voor een nieuwe toch ? ;)

Posted

De eigenlijke vraag blijft waarom maken ze hem steeds goedkoper.

Is het een lijn die voor hun in de toekomst niet zo belangrijk is.

Of is het vanwege hoge productie aantallen waardoor de prijs omlaag kan?

In een land als Korea is dit mogelijk.

Hoort het bij een strategie voor de toekomst?

Hoge aantallen lage winstmarges verklaart ook waarom men van zoveel dealers afwil.

De nieuwe Kia Venga is ook een wagen die gemakkelijk in hoge aantallen gemaakt kan worden. Met lage winstmarges.

Groetjes,

Relena