Jump to content

Roest rust!

Guest Two Plugs

Recommended Posts

Guest Two Plugs

Beste Sorentorijders,

Mijn Sorento het afgelopen weekeinde weer eens goed gepoetst.

Wat nog altijd de beste manier is om je auto door- en door te leren kennen.

Wat blijkt... de schroefjes waarmee de dakrails zijn vastgezet zijn zonder uitzondering allemaal VERROEST!

Deze blijken echter onder garantie te moeten worden vervangen, maar laten we eerlijk zijn, d'r is geen hond die ?n z'n dakrail kijkt... Soms is het toch handig als je ruim 2 meter groot bent.

Dus, neem ff de moeite en pak het keukentrapje... :lol:

Dit is een bekend probleem. Dit is bij vrijwel alle Sorento's zo.

Ik heb hier al een aantal maanden RVS inbus schroefjes liggen om de geroeste exemplaren te vervangen. Echter tot op heden heb ik er nog geen tijd voor genomen om ze te vervangen.

Het zijn niet alleen de schroeven in de dakrail die roesten, maar ook schroeven in de wielkasten. Ook daar heb ik al nieuwe RVS schroeven voor liggen. ...... en ja.... ook deze moet ik nog aanbrengen.

Wellicht doe ik dit voor 18 September.... want dan moet de Sorento weer picobello zijn voor in het terrein.

Guest Two Plugs
Dit is een bekend probleem. Dit is bij vrijwel alle Sorento's zo.

Ik heb hier al een aantal maanden RVS inbus schroefjes liggen om de geroeste exemplaren te vervangen. Echter tot op heden heb ik er nog geen tijd voor genomen om ze te vervangen.

Het zijn niet alleen de schroeven in de dakrail die roesten, maar ook schroeven in de wielkasten. Ook daar heb ik al nieuwe RVS schroeven voor liggen. ...... en ja.... ook deze moet ik nog aanbrengen.

Wellicht doe ik dit voor 18 September.... want dan moet de Sorento weer picobello zijn voor in het terrein.

Je kunt een nieuwe aan het lijstje toevoegen...

De schroefjes waarmee de koplampen zijn vastgemaakt.

Als ik dan ook ??n nadeel mag noemen is het wel het tempo waarop de Sorento z'n H7 lampen opslokt... Maar dat is eveneens een bekend gegeven van H7 lampen tov H4. Overweeg nu om voor de winter Xenon in te laten bouwen.

Wees echter voorzichtig met het toepassen van RVS op plekken waar spanning kan optreden (zoals de dakrails als je veel met een skibox rijdt)!

RVS schroeven hebben namenlijk de nare eigenschap makkelijk af te breken als ze regelmatig onder spanning of hoge temperatuur verschillen worden blootgesteld... En dan ben je verder van huis!

Bedankt voor je tip, echter ik heb nooit iets op mijn dak (behalve vogelpoep als ik net mijn auto heb gewassen :? ).

Ik ben niet de enige die RVS schroeven gebruikt voor de dakrail en wielkasten. Veel leden van het duitse sorento-forum hebben dit ook. Ik heb nog geen klachten gehoord hierover.

• 2 years later...