Jump to content

Onderhoudschema

ArjenWeber

Recommended Posts

Ik wil mijn auto bij een niet KIA dealer laten onderhouden en wil graag kunnen controleren of het onderhoud volledig is uitgevoerd. Ik wil ook graag kunnen zien wanneer componenten onderhouden moeten worden. 

Wie heeft of waar kan ik aan het onderhoudschema komen?

Kan het zo snel niet vinden. Mogelijk dat deze australische site ook voor ons werk :')
https://www.kia.com/au/owners/service-and-warranty-manual.html

Ze zijn er wel namelijk: (Stonic MY22, australië)
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/au/en/files/owners-manual/kia-stonic-owners-manual-my22.pdf

Edited by SmurfenB

Dankjewel. De link werkt en ik vind inderdaad de australische normen en onderhoudschemas. Er is wel verschil want in Nederland staat bijvoorbeeld olieverversen op 15000km en in Australie is dat iedere 10000km. Ik ga toch nog even verder zoeken.

Ik heb de Kia 'Owners Manual app' gedownload, waarin ik mijn auto heb kunnen selecteren. Hierna diverse minuten moeten wachten om de handleiding te laden. Je kan tijdens het laden niet naar een ander app, dan crasht de app.
Na goed zoeken in de app heb ik het tabel voor de Kia Ceed gevonden. De pagina heeft in het Nederlands "onderhoudsschema - voorzorgmaatregelen" of in het Engels "Scheduled maintenance service precaution". Hier kan je naar zoeken in de zoekbalk.
Playstore (Android)
Appstore (Apple)
Het is slecht uitgelijnd, maar de informatie is aanwezig als je wat naar onder scrolt op de pagina.

(Door het lange laden heb ik enkel voor de Ceed geladen, maar neem aan dat deze gelijk is.)

Edited by SmurfenB