Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

geen rijhulpsystemen bij vorst?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen vroeg bij een vorst van -7 graden constateerde ik dat de LKAS (lane keep assist) niet actief werd. Symbooltje op het dahboard bleef wit, terwijl aan de conditie van minimaal 60 km/h en goed zichtbare belijning wel werd voldaan. Het is het traject naar mijn werk en daar doet het systeem het eigenlijk altijd. Niet dat het LKAS me zoveel boeit hoor, maar vond het frappant dat ie het niet deed. Gistermorgen bij -2 deed ie het ook niet consequent, maar toen ik 's middags bij +1 naar huis reed, deed ie het weer prima.

Hebben jullie dat ook opgemerkt? In de lijst met ''conditions'' waaronder het systeem werkt, staat niets over de buitentemperatuur.

Geplaatst
8 uur geleden, zei Rowicom:

Vanmorgen vroeg bij een vorst van -7 graden constateerde ik dat de LKAS (lane keep assist) niet actief werd. Symbooltje op het dahboard bleef wit, terwijl aan de conditie van minimaal 60 km/h en goed zichtbare belijning wel werd voldaan. 

De lane keep assist werkt op zicht en zit achter de binnenspiegel. Rond de camera zit een verwarmingelement die de ruit lokaal warm maakt (te zien bij eerste kennismaking van Bjorn Nyland) en op mijn 2019 Niro was dit ook met de hand voelbaar. 

Mogelijk had je nog ijs voor het gedeelte aan de buitenkant? Anders zou het ook kunnen dat contrast van belijning onvoldoende was voor de camera of geen goede herkenning van beiden lijnen. 

Geplaatst

Dank voor je reactie, Uutdordt. Ik was al een kwartiertje onderweg toen ik het constateerde en als er een verwarmingselementje omheen zit, had het ijs al lang weg moeten zijn. 

Btw: wie is Bjorn Nyland? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...