Patrick T. Geplaatst 27 December, 2022 Geplaatst 27 December, 2022 Is er al iemand die een dashcam heeft geplaatst in de Sportage via een connectie met een Dongar Tech adapter of via de zekeringkast? Vooral wat de bevindingen zijn, eventuele problemen tijdens de installaties of advies voor iemand die voor de eerste keer een dashcam zou willen inbouwen. Heb zelf nog niets ondernomen of durven ondernemen vandaar dat ik eerst even hier in het forum wil luisteren naar mensen met ervaring. Ik denk wat keuze dashcam betreft dat het wellicht om persoonlijke voorkeuren ligt en daar verschillende merken voor in aanmerking komen nog maar gezwegen van budget. In eerste instantie dacht ik eerst aan de installatie zelf en voor het eigen gemak... aan de adapter op de binnenspiegel als dat in dit model/wagen al mogelijk is? 1 Quote
ldzwolle Geplaatst 5 Februari, 2023 Geplaatst 5 Februari, 2023 Gisteren de dashcam (Viofo A139 pro 1ch 4k) gemonteerd in 10 minuten dmv de Dongar aansluitset (besteld op Amazon in de vs).... Gaat super makkelijk maar........... ik zag op YouTube allemaal filmpjes over andere modellen Ika en hyundai en daar moet je je vinger in het gat bij de spiegel zetten en dan los trekken. Bij de Sportage type 5 werkt dat niet want de bevestiging is anders je moet hem aan de bovenkant losmaken en bij het vastmaken eerst aan de onderkant erin zetten en dan de bovenkant dichtdrukken. Maar als je dat weet gaat het super makkelijk.... Er is voldoende ruimte om het verloopstuk en ca 30 cm kabel weg te werken. 1 1 Quote
Patrick T. Geplaatst 15 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 15 Februari, 2023 Op 5-2-2023 om 11:59, zei ldzwolle: Gisteren de dashcam (Viofo A139 pro 1ch 4k) gemonteerd in 10 minuten dmv de Dongar aansluitset (besteld op Amazon in de vs).... Gaat super makkelijk maar........... ik zag op YouTube allemaal filmpjes over andere modellen Ika en hyundai en daar moet je je vinger in het gat bij de spiegel zetten en dan los trekken. Bij de Sportage type 5 werkt dat niet want de bevestiging is anders je moet hem aan de bovenkant losmaken en bij het vastmaken eerst aan de onderkant erin zetten en dan de bovenkant dichtdrukken. Maar als je dat weet gaat het super makkelijk.... Er is voldoende ruimte om het verloopstuk en ca 30 cm kabel weg te werken. Heb enkele reviews bekeken van deze dashcam en dat is er heel prima uit met die Starvis 2 sensor. Heb je voor en achter camera genomen? Enkel om te weten of de bedrading naar achteraan meeviel of niet. Heb zelf niet de bedoeling om parkingmodus te gebruiken. Is het eventueel mogelijk om een foto te nemen van de plaatsing omdat de cam me vrij groot lijkt en misschien wel iets teveel van het zicht wegneemt voor de passagier. Bovenaan naast de spiegel zit er ook een tolbadge vandaar dat ik het even wil weten vooraleer dezelfde cam aan te kopen. 1 Quote
AnneM Geplaatst 4 Augustus, 2024 Geplaatst 4 Augustus, 2024 Op 15-2-2023 om 11:20, zei Patrick T.: Heb enkele reviews bekeken van deze dashcam en dat is er heel prima uit met die Starvis 2 sensor. Heb je voor en achter camera genomen? Enkel om te weten of de bedrading naar achteraan meeviel of niet. Heb zelf niet de bedoeling om parkingmodus te gebruiken. Is het eventueel mogelijk om een foto te nemen van de plaatsing omdat de cam me vrij groot lijkt en misschien wel iets teveel van het zicht wegneemt voor de passagier. Bovenaan naast de spiegel zit er ook een tolbadge vandaar dat ik het even wil weten vooraleer dezelfde cam aan te kopen. Vwb de tolbadge, heb je die rechts stijf tegen de spiegel en werkt dat naar behoren? Quote
Wim-A Geplaatst 4 Augustus, 2024 Geplaatst 4 Augustus, 2024 7 uur geleden, zei AnneM: Vwb de tolbadge, heb je die rechts stijf tegen de spiegel en werkt dat naar behoren? Ter info: ik heb hem links (strak) naast de spiegel en werkt probleemloos. Quote
AnneM Geplaatst 4 Augustus, 2024 Geplaatst 4 Augustus, 2024 9 minuten geleden, zei Wim-A: Ter info: ik heb hem links (strak) naast de spiegel en werkt probleemloos. Super, bedankt voor je antwoord. Quote
Patrick T. Geplaatst 22 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 22 Augustus, 2024 Op 4-8-2024 om 14:55, zei AnneM: Vwb de tolbadge, heb je die rechts stijf tegen de spiegel en werkt dat naar behoren? Sorry voor verlate antwoord maar was er even niet. Inderdaad langs rechterzijde en zowel in de Sportage als in mijn vorige auto's nooit geen probleem gehad. Werkt prima. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.