Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, volgens de fabriek zou mijn nieuwe XCeed phev 1.6 een verbruik hebben van 1,7l/100km. Nu lijkt me dat wel heel optimistisch maar wie weet hoe het in de praktijk is? En is dat in de auto stand of eerst de EV leeg rijden en dan hev. ? Geen idee hoe dit dan gehaald wordt door de fabriek.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)

Dat verbruik is door 'de fabriek'  berekend (dus zeker niet behaald onder 'normale' omstandigheden) op basis van de (aller-)meest gunstige omstandigheden die ze konden bedenken.

Heel optimistisch is dan een understatement.

aangepast door Peter-036
aanvulling
  • 3 weken later...
Geplaatst

Na 800 km geeft hij 4,8/100km aan. (HEV rijden, meest snelweg) Met gebruik van een volle accu had ik hem op de 4.0

Hopen dat het nog iets beter wordt, maar 1 op 21is om te beginnen niet slecht.

• 3 weken later...
Geplaatst

Vandaag heel even de 3.0/100 aangetikt daarna liep hij weer op naar de 3.3 dit is met 2 keer per week aan de stekker. Met iedere dag aan de stekker moet het nog lager kunnen. Maar met de huidige stroomprijs ( 0,55 per kW bij publieke paal) weet ik nog niet wat voordeliger is. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...