mitch199911 Geplaatst 26 Januari, 2023 Geplaatst 26 Januari, 2023 Beste Kiaclub Leden, Ik heb sinds kort een issue met mijn Kia en ik ben toch wel benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben. Enige tijd geleden is mijn " start " accu leeg geraakt, waardoor de ANWB mij heeft geholpen even de auto weer op gang te krijgen. Sindsdien kan ik mijn Kia niet meer laden en krijg ik de melding: Opladen niet gestart laadstand van de accu is al hoger dan oplaadlimiet. Onlangs heb ik hem naar de Kia Dealer gebracht en hebben ze er o.a. een nieuwe accu ingezet. Ze hebben daar de Kia aan de KIA snellader gezet en hij laadt op. Tevens gaf hij bij het aanzetten van de auto wel dezelfde melding. Thuis heb ik het aan meerdere normale palen geprobeerd, maar daar doet hij hij niets behalve de eerder genoemde melding geven. Als ik hem nu aan de snellader zet doet hij het wel weer. Heeft iemand hier ervaring mee? Quote
Peter-036 Geplaatst 26 Januari, 2023 Geplaatst 26 Januari, 2023 Ik krijg die melding wel wanneer ik wegrij na het laden, maar dan is 'ie al zo vol als ingesteld was. Geeft 'ie in het dashboard wel de juiste waarde aan voor het HV-accupercentage? Quote
mitch199911 Geplaatst 26 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2023 Hoi Peter, Dank voor je bericht. Ja dat percentage klopt wel. Ik kan ook niets instellen voor wat betreft waarde van het oplaadlimiet oid. Als ik dat probeer te doen krijg ik de melding: Voertuigcontrollerfout: Rijmodusinstellingen kunnen niet worden toegepast. Probeer het later opnieuw. Lijkt wel een software issue Quote
Peter-036 Geplaatst 26 Januari, 2023 Geplaatst 26 Januari, 2023 Die oplaadlimieten, kan dat nergens? Dus niet in de auto en niet in de (KiaConnect) app. Dat zou ook niet onder rijmodus horen, bij mij zit dat in het 'EV-menu'. (Ik rij een E-Soul van april 2020) Overigens is dat inderdaad allemaal software. Long-shot: (opnieuw) updaten van de navigatie software.....dan neemt 'ie meteen in de update wat van de auto software mee. Een reset zoals ik die in het dashboarddisplay kan kiezen (opnieuw: in m'n E-Soul) zullen ze al wel geprobeerd hebben........toch? Quote
mitch199911 Geplaatst 31 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 31 Januari, 2023 De auto heeft een paar dagen bij de KIA dealer gestaan en ze hebben uiteindelijk het probleem gevonden. Het heeft te maken met de OBC(On Board Charger) bij snelladen wordt de auto direct via gelijkstroom geladen en is de OBC niet nodig. Bij een normale lader wordt wisselstroom omgezet naar gelijkstroom via de OBC. Deze is dus stuk, waardoor dit fout ging. Er is nu een nieuwe besteld en hopelijk zal dit het probleem verhelpen 2 Quote
MWVinnie Geplaatst 4 Februari, 2023 Geplaatst 4 Februari, 2023 ik heb.dit probleem ook.gehad. Volgens mij is dit een duur onderdeel, gelukkig viel het onder de garantie Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.