Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Marcel. Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds een week een Kia Rio III Superpack uit 2013.

Ik heb de auto als 2ehands gekocht en er zit een normale autoradio in. Ik kreeg wel een inbouw navigatie systeem inclusief cradle mee, maar hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik denk dat dit niet gaat passen.
Na een beetje onderzoek kwam ik erachter dat dit volgens mij voor een Kia Rio na 2017 is geweest. Als het goed is heb ik een foto geupload (van internet, maar ik heb exact dezelfde radio en cradle).

Het model nummer wat erop staat is: LAN5001EKUB, Partnumber: 96560 - 1W510

Mijn vraag: Is dit systeem in te bouwen in een Kia Rio III? 

2023-01-27_06h39_10.png

Geplaatst (aangepast)

@Marcel KruithofWelkom op het forum. Ik heb helaas geen ervaring met een Kia Rio.

In mijn initiële zoektocht vind ik drie tweedehands Kia Rio 3's uit 2016, die allemaal dit navigatie systeem hebben. Oudere Kia Rio 3's met origineel navigatie systeem hebben geen piano lak (glimmend zwart rondom scherm). (Auto 1, Auto 2 en Auto 3) Het systeem van de facelift lijkt niet op uw systeem in mijn zoektocht tussen tweede hands auto's.

Ik kan helaas geen brochure uit 2015 of 2016 vinden, waarin staat welke het precies is. Maar ik zou vooral uw oude en nieuw opmeten. Zodat u in ieder geval weet of het fysiek past. Mogelijk is het de gen2, zie hier de versies.

Ik zou ook uitzoeken of deze unit, android auto of apple carplay ondersteund. Anders bent u naar mijn idee beter af met: 1. uw smartphone in een houder en geluid over bluetooth of 2. inbouw van een dubbeldin met AA en ACP. 
Inbouw van een dubbeldin lijkt relatief makkelijk, gezien veel tweedehands Rio3's dit hebben.

aangepast door SmurfenB
Geplaatst

de radio van je foto is wel voor de rio 3 maar voor het facelift model van af 2015 tot 2017