Jimmy Venema Geplaatst 13 Februari, 2023 Geplaatst 13 Februari, 2023 De Sportage is vandaag afgeleverd en ik heb een vraagje. Met de knop op het stuur kan ik de Lane keep assist en de lane follow assist aanzetten (en ook uit). Via Setup en rechter scherm kan ik ook de Lane Keep Assist aanzetten en de instelling blijft dan ook in je profiel bewaard. Dus als ik later instap en profiel kiest, dan staat de Lane Keep assist weer aan, echter de lane follow assist staat dan weer uit en moet ik met druk op de knop weer aanzetten. Mis ik ergens een instelling, zodat ik het niet iedere keer moet aanzetten. Soms zitten de dingen op een andere plek dan je verwacht, dus misschien mis ik ergens iets. Verder blij met de auto. 1 Quote
SmurfenB Geplaatst 14 Februari, 2023 Geplaatst 14 Februari, 2023 (aangepast) Mijn ervaring met een Kia Ceed ModelYear 2022 LKAS gaat automatisch weer aan, nadat de auto is uitgeschakeld geweest. Dit heeft te maken met de nieuwe Europese wetgeving die sinds begin vorig jaar geldt. LFA gaat automatisch uit, nadat de auto uitgeschakeld is geweest. Net als autohold. Geen idee waarom. PS. LKAS is levensgevaarlijk, schakel ik direct uit door de LFA knop lang in te houden op het stuur. Dit doen alle Kia rijders die ik ken. We wonen in de randstad. Voor @Jim Gubbels: LKAS, Lane Keep Assist LFA, Lane Follow Assist 14 Februari, 2023 aangepast door SmurfenB Quote
Kenniani Geplaatst 14 Februari, 2023 Geplaatst 14 Februari, 2023 Autohold blijft bij mij (gelukkig) altijd aan staan. LFA gaat idd elke keer weer uit, geen idee waarom. LKAS laat ik wel gewoon aan staan, maar werkt idd niet altijd goed, lijkt net of hij maar 1 soort belijning kent, best raar dat dit door de Europese keuring is gekomen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.