Cj V Geplaatst 28 Februari, 2023 Geplaatst 28 Februari, 2023 Bij mijn vorige auto had ik standaard een grannylader die ik vaak in de vakantie gebruikte. kia vraagt €505,- voor zo’n lader . Wie heeft ervaring met een goede universele grannylader alvast dank Quote
Wim-A Geplaatst 28 Februari, 2023 Geplaatst 28 Februari, 2023 (aangepast) Bedoel je een laadkabel voor een normaal stopcontact? Die zou standaard meegeleverd moeten worden met een PHEV. Uit de brochure: Alleen voor Plug-in Hybrid: 19" lichtmetalen velgen Terrain Mode Select Laadkabel type 2 voor publiek laden (5 meter)* Laadkabel voor laden via wandcontactdoos 28 Februari, 2023 aangepast door Wim-A Quote
Cj V Geplaatst 28 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 28 Februari, 2023 Dank, maar in de prijslijst van 2023 staat alleen een laadkabel voor publiek laden maar geen laadkabel voor regulier stopcontact Quote
Wim-A Geplaatst 28 Februari, 2023 Geplaatst 28 Februari, 2023 Maar dat geldt voor auto's die nu besteld worden, naar ik begrijp. Toen jij tekende ws er een andere prijslijst en daar stond de tekst in die ik eerder kopieerde. Quote
Cj V Geplaatst 28 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 28 Februari, 2023 Ik ga morgen naar de dealer. Eens kijken hoe die daar over denkt Quote
ldzwolle Geplaatst 1 Maart, 2023 Geplaatst 1 Maart, 2023 6 uur geleden, zei Cj V: Ik ga morgen naar de dealer. Eens kijken hoe die daar over denkt Als die de kabel uit eigen zak moet betalen weet ik wel hoe hij daar over denkt Begin november is die van mij in ieder geval nog uitgeleverd met grannylader Quote
Headlong Geplaatst 1 Maart, 2023 Geplaatst 1 Maart, 2023 (aangepast) 12 uur geleden, zei Wim-A: Bedoel je een laadkabel voor een normaal stopcontact? Die zou standaard meegeleverd moeten worden met een PHEV. Uit de brochure: Alleen voor Plug-in Hybrid: 19" lichtmetalen velgen Terrain Mode Select Laadkabel type 2 voor publiek laden (5 meter)* Laadkabel voor laden via wandcontactdoos Inmiddels komt die niet meer standaard mee met de PHEV. In de prijslijst van juli 2022 staat die er al niet meer in, februari 2022 nog wel. Had de kofferbak van mijn auto al even gecheckt nu die nog op het terrein van de dealer staat te wachten op de aflevering, maar helaas geen grannylader. Onze dealer heeft toegezegd ons te matsen gezien toen we de auto bestelden de grannylader nog wel meegeleverd werd. 1 Maart, 2023 aangepast door Headlong Quote
Cj V Geplaatst 1 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 1 Maart, 2023 Helaas, de dealer levert de grannylader niet gratis, wel kan ik een forse korting krijgen (40%). Quote
Wim-A Geplaatst 1 Maart, 2023 Geplaatst 1 Maart, 2023 (aangepast) In een ander KIA forum (Kia Sportage Benelux) loopt deze zelfde discussie. Daar kopieer ik nu uit: Van Henk Braak: Dit bericht kreeg ik van Kia. De laadkabel voor het 230v stopcontact zal vanuit de fabrikant niet worden meegeleverd, wegens de te grote tekorten aan onderdelen voor deze laadkabel. Kia Nederland is de mogelijkheden voor het achteraf leveren van de laadkabel aan het beoordelen. Jouw Kia-dealer zal jou hierover nader informeren ten tijde van de aflevering. 1 Maart, 2023 aangepast door Wim-A Quote
Cj V Geplaatst 1 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 1 Maart, 2023 19 minuten geleden, zei Wim-A: In een ander KIA forum (Kia Sportage Benelux) loopt deze zelfde discussie. Daar kopieer ik nu uit: Van Henk Braak: Dit bericht kreeg ik van Kia. De laadkabel voor het 230v stopcontact zal vanuit de fabrikant niet worden meegeleverd, wegens de te grote tekorten aan onderdelen voor deze laadkabel. Kia Nederland is de mogelijkheden voor het achteraf leveren van de laadkabel aan het beoordelen. Jouw Kia-dealer zal jou hierover nader informeren ten tijde van de aflevering. Dank, dank ik ga er verder mee bezig Quote
Jimmy Venema Geplaatst 2 Maart, 2023 Geplaatst 2 Maart, 2023 Ik heb deze besteld, moet nog uitproberen is meer voor op vakanties heb thuis laadpaal. https://www.accu-machine.nl/thuislader-mobiele-lader-type-2-mennekes-8ah-10ah.html 2 Quote
Jimmy Venema Geplaatst 5 Maart, 2023 Geplaatst 5 Maart, 2023 Ik heb de lader ondertussen een keer gebruikt en wat valt er te zeggen, het werkt. Is instelbaar op 6, 8, 10, 13 en 16A. Voor de zekerheid had ik hem op 10A ingesteld, de nacht was lang genoeg en de auto accu werd vol. Was handig want de Tesla van zoon was aan de laadpaal en nu hoefde we niet van stekker te wisselen. De granny of de laadpaal maakte voor mij niet zo veel uit, omdat de Kia toch maar via een fase laad. En dan Max iets van 3,4kWh doet. Nu ging de tesla via laadpaal op 11kWh en de Kia had ik op granny dus op 2,2 kWh ingesteld. Heb van home wizard een P1 meter en kon via de app zien dat alles kwa stroom verbruik klopte. https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/ voor die 29,95 echt een aanrader. 3 Quote
Cj V Geplaatst 8 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 8 Maart, 2023 (aangepast) Inmiddels contact opgenomen met Kia. Het volgende antwoord ontvangen: De fabrikant heeft op dit moment problemen met de productie van de zgn. ICCB lader (In Cable Charging Box). Daarom is deze niet meteen meegeleverd en uit de huidige prijslijst verwijderd. Kia Nederland heeft een alternatief product kunnen vinden en jouw Kia-dealer is op de hoogte van de procedure om deze lader te verkrijgen. Mijn advies is dan ook om jouw Kia-dealer te vragen naar deze lader, zodat je deze alsnog kunt ontvangen. En inderdaad keurig van mijn dealer een lader ontvangen. Goed geregeld! 8 Maart, 2023 aangepast door Cj V 1 Quote
Bert67 Geplaatst 17 April, 2023 Geplaatst 17 April, 2023 Vandaag mijn PHEV Sportage opgehaald bij de dealer. met laadkabel type 2 Geen granny laadkabel voor een 230 volt stopcontact. zit er inderdaad standaard niet meer bij. Dealer gaf mij aan dat als de auto voor Juli 2022 is besteld , de laadkabel voor een 230 volt stopcontact nog wel wordt nageleverd, bestelling van mijn auto was begin juni 2022 , ik krijg dus de lader nog nageleverd. Quote
Wim-A Geplaatst 18 April, 2023 Geplaatst 18 April, 2023 12 uur geleden, zei Bert67: Vandaag mijn PHEV Sportage opgehaald bij de dealer. met laadkabel type 2 Geen granny laadkabel voor een 230 volt stopcontact. zit er inderdaad standaard niet meer bij. Dealer gaf mij aan dat als de auto voor Juli 2022 is besteld , de laadkabel voor een 230 volt stopcontact nog wel wordt nageleverd, bestelling van mijn auto was begin juni 2022 , ik krijg dus de lader nog nageleverd. Dat klopt wel: ik had 28 juni besteld en maart afgeleverd mét 220V laadkabel én de type 2. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.