KiaSportage86 Geplaatst 3 April, 2023 Geplaatst 3 April, 2023 Ik heb nu een paar keer gehad dat tijdens het rijden (ik ben dan al even op weg) opeens de wijzer van de kilometerteller en de toerenteller naar 0 gaan en het lampje van de handrem rood gaat branden. Dit duurt 1-2 seconden en dan gaat het lampje uit en gaan de wijzers weer naar de goede stand. Het is niet dagelijks en verder merk ik tijdens het rijden niets hiervan. Weet iemand wat dit kan zijn? Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 April, 2023 Geplaatst 5 April, 2023 Dat klinkt als een slechte massa-verbinding. Quote
Pe ter Geplaatst 4 Januari, 2025 Geplaatst 4 Januari, 2025 Ik heb hetzelfde probleem. Welke massa aansluiting moet ik controleren, die van de sensor aan de rembekrachtiger(remvloeistof reservoir?). Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 Januari, 2025 Geplaatst 6 Januari, 2025 De massa van de klokkenbak is mijn eerste verdachte.Of de voeding van de bak, maar dat voelt minder waarschijnlijk vanwege het Rem-lampje. Quote
Pe ter Geplaatst 2 Februari, 2025 Geplaatst 2 Februari, 2025 Ok, zie nu pas je antwoord. Krijg geen melding via email. Hij deed het vanmiddag weer totdat hij warm was. Waar kan ik die massa aansluiting vinden van de “klokkenbak”? Quote
Murcielaygo Geplaatst 2 Februari, 2025 Geplaatst 2 Februari, 2025 Ik vrees dat je daarvoor de complete klokken moet uitbouwen.Hoe dat bij jouw auto precies moet weet ik niet.Voor mijn Picanto vond ik online een werkplaatshsneiding waar dit in stond, hopelijk kun je iets dergelijks voor jouw auto ook vinden? Quote
willem buitenhuis Geplaatst 5 Februari, 2025 Geplaatst 5 Februari, 2025 Ook ik ben in het bezit van een Kia Sportage 2.0 4WD uit 2008. Ook ik het het zelfde probleem al gaan bij mij ook de brandstof en temperatuur meters naar 0. Bij koud weer is het probleem erger ook kan het gebeuren dat de tellers op een bepaalde stand blijven staan en iets tikken. Ook hoor je dan een tikken geluid als van een relais. Alleen het instrumenten panel heeft hier last van. Heb de fuses relais en contacten los en weer vast gezet. Helaas zonder effect. Ga binnenkort het instrumentenpaneel maar demonteren en kijken of er ergens een slechte soldeerverbinding zit. Of heeft iemand een andere oplossing. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.