Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Soul Rocks!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Denk dat dat allemaal wel meevalt, in Nederland is er gewoon niet echt een markt voor zo'n eigenzinnige auto ! kijk naar de Daihatsu materia, ook erg leuk maar Nederland is het land van doe maar gewoon...

Komend jaar komt Nissan met de Cube, ook zoiets... ben benieuwd !

Peter, dat vind ik veel te makkelijk gedacht.

even een kleine reminder.. http://www.kiaclub.nl/ceed/2305-embleemloze-gril-voor-ceed.html#post13241

Als je dat in de markt zet, en dan bedoel ik actief dan gebeurt er wat.

Als je 3 Souls, bijv. WIT, ik zeg maar wat, in een hoekje van je showroom zet gebeurt er heeeeeeeeeeeelemaal niks.

Ben het helemaal eens met relena dat dit een hele beroerde auto introductie is geweest.

En dat is JAMMER.

Ga nou als dealer es niet op je luie R zitten, bel HQ voor fripse demootjes (zie boven) en GA er voor.

Het schijnt crisis te zijn maar een beetje actie vanuit de achterover leunende branche kan ook wel eens werken.

En dan niet met prijsknallers maar gewoon de juiste/leuke/gekke publiciteit..

Wellicht verkoop je dan meer.

De Mini en Fiat 500 zijn ook specials maar zijn veel duidelijker (als cult) in de markt gezet.

De Kia perikelen in het voorjaar hebben ook niet echt meegewerkt aan de Soul intro.

grtz

Frank

Geplaatst
Peter, dat vind ik veel te makkelijk gedacht.

even een kleine reminder.. http://www.kiaclub.nl/ceed/2305-embleemloze-gril-voor-ceed.html#post13241

Als je dat in de markt zet, en dan bedoel ik actief dan gebeurt er wat.

Als je 3 Souls, bijv. WIT, ik zeg maar wat, in een hoekje van je showroom zet gebeurt er heeeeeeeeeeeelemaal niks.

Ben het helemaal eens met relena dat dit een hele beroerde auto introductie is geweest.

En dat is JAMMER.

Ga nou als dealer es niet op je luie R zitten, bel HQ voor fripse demootjes (zie boven) en GA er voor.

Het schijnt crisis te zijn maar een beetje actie vanuit de achterover leunende branche kan ook wel eens werken.

En dan niet met prijsknallers maar gewoon de juiste/leuke/gekke publiciteit..

Wellicht verkoop je dan meer.

De Mini en Fiat 500 zijn ook specials maar zijn veel duidelijker (als cult) in de markt gezet.

De Kia perikelen in het voorjaar hebben ook niet echt meegewerkt aan de Soul intro.

grtz

Frank

Volgens mij zijn er weinig dealer die op d'r luie R zitten op dit moment hoor.

Wij zijn nog niet zo lang KIA dealer (sinds half juni) dus hoe het in het verleden ging weet ik niet. Als ik zo'n full option Soul inzet als Demo kom je er gewoon moeilijker af. Ik heb het idee dat iedereen denkt dat de dealers aan elke auto duizenden euro's overhouden. Als dat zo zou zijn zal je waarschijnlijk meer bomvolle demo's zien maar zoals je al begrijpt werkt het zo niet. Om de mini en fiat 500 met een Soul te vergelijken is hetzelfde als appels en peren ! Hoevaak zie je van deze merken reclames op tv of in de blaadjes ?

Geplaatst

Dat de marges smal zijn is inmiddels bekend.

Maar ga nou es met zo'n vette demo op zaterdag op de markt staan in Breda.

(Dat doet geen dealer trouwens, gek h

Geplaatst (aangepast)

Ik wil de discussie over luie dealers niet op de spits drijven, omdat ik denk dat Peter gelijk heeft en niet alle dealers over

aangepast door Smart
Geplaatst (aangepast)

Da's een nogal bizar verhaal........

Het gaat mij ook niet om alleen de dealers, Kia Nederland doet w.b. de Soul ook geen F*ck.

zoiets als: Oh, nieuw modelletje, leuk, zetten we uit (in de "kleur" wit want dat is hip) en wachten af.

Nou die tijd is dus echt voorbij......

.

aangepast door bigwade
wit
Geplaatst
Het gaat mij ook niet om alleen de dealers, Kia Nederland doet w.b. de Soul ook geen F*ck.

zoiets als: Oh, nieuw modelletje, leuk, zetten we uit en wachten af.

Nou die tijd is dus echt voorbij......

Ik denk dat je gelijk hebt. Blijkbaar is de nieuwe importeur nog teveel gericht op het goed neerzetten van de interne organisatie, terwijl extern wel degelijk het geld verdiend moet worden in deze (crisis)tijd. Op ontevreden klanten zit een automerk niet te wachten, temeer de klant immers de keus heeft. Als iemand ontevreden wegloopt bij 'zijn' automerk, heb je hem/haar ook niet snel weer terug.

Geplaatst

De "nieuwe" importeur is gewoon de oude.

Zelfde directie etc.

Kia is een GROEI merk, net als "moeders" Hyundai.

Bij velen bekent als cheap en ruk.

Dat is het dus helemaal niet en daar komen steeds meer mensen achter.

Met een dynamische importeur en niet een ingedut stel ga je daar dus wat van maken.

Maar dat zie ik nog niet zo.

Adverteren om Sportages te lozen is een rare, adverteer voor de Soul/cee'd en straks de Venga......

(die sportages raken ze wel kwijt.)

Geplaatst

Ik heb mij in het verleden ook verbaast dat KIA dealers meestal te beroerd waren enige support te leveren aan de KIA Club NL. Dit terwijl de reclame vanuit een club positieve of negatieve informatie makkelijk deelt.

Opgenoort in Nijmegen had het begrepen,net als de (voormalige) KIA dealer van Tazteam.

Het ontbreken van tuningmogelijkheden heb ik ook erg jammer gevonden.

Ik vond het leuk om mijn auto eigen te maken en afwijkend van de standaard.

Dat onderdelen niet op voorraad zouden zijn en lange(re) levertijd zouden hebben kan ik me voorstellen, maar er was (buiten een spoiler) totaal niets te bestellen aan tuningonderdelen.

En dat is de laatste jaren niet echt veranderd voor zover ik kan zien en dat is met als voorbeeld de Soul erg jammer. Zo een auto vraagt erom om aangepast te kunnen worden, zoals de eerste foto's waren.

mvg,

dave

Geplaatst

Geef je groot gelijk Bigwade.

Wij krijgen alleen maar goeie opmerkingen over niet alleen de Soul maar ook over de

Cee'd breng het onder de mensen en ga de boer op met die 5 sterren en 5/7 jaar garantie. De markt is er, nu alleen nog de Kia neus met z'n alle in dezelfde richting.

Man wat ze in Amerika doen kunnen ze hier in Europa ook.

Groetjes,

Relena

Gast GreyGriffin
Geplaatst (aangepast)

Da's wel een heel vreemde ontvangst die Smart bij zijn locale dealer heeft gekregen. Ben het verder geheel eens met de opmerkingen van bovenstaande personen. Wil je zo'n buitenbeentje als de Soul goed onder de aandacht brengen, dan moet je iets buitenissigs verzinnen.

Een voorbeeldje: in vele Franse vestigingen van de grote warenhuisketen Leclerc kun je als plaatselijke auto-dealer een prima plek direct achter de ingang afhuren. Loop je er dus als klant op vrijdag of zaterdag binnen voor twee potten augurken en een stokbroodje, dan wordt je direct geconfronteerd met de nieuwste Toyota of Peugeot. Daaraan gekoppeld zit dan een leuke actie en er staat een verkoper bij om eventuele belangstellenden vriendelijk te woord te staan en tot een proefritje te verleiden.

Heb ik in Nederland nog nooit gezien. Verkopen is toch ook een mentaliteitskwestie...

GeryGriffin

aangepast door GreyGriffin
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Peterrrrr,

Het doet me genoegen te lezen dat er dealers zijn die de nodige energie, tijd en aandacht stoppen in het aan de man brengen van hun product. Wat ik eerder bedoelde duidelijk te maken, is dat het verrassingselement daarbij nog wel eens ontbreekt. En dat heb je naar mijn smaak nodig, om de opmerkzaamheid van de consument te kietelen. Bevalt het Kia-dealerschap jullie in Breda? Of is er wat meer tijd nodig om daarover een afgewogen oordeel te vellen?

Groet van

GreyGriffin

Geplaatst

Om heel eerlijk te zijn gaat het boven verwachting met KIA.

Wij verkopen best aardig (+/- 5 per week) en dat hadden we op voorhand niet verwacht. Daar moet ik wel bijzeggen dat we pas sinds een maand demo's hebben dus nu hebben we nog meer kansen ! Ik ben min of meer verantwoordelijk voor KIA en moet zeggen dat ik zelf

Geplaatst

Hallo Peterrrrr,

Kan het zijn dat je vantevoren het stickie moet formatteren? Dat doe ik eigenlijk met alle geheugenstick/-kaarten.

Geplaatst

Ok, ik heb hem net geformatteerd. Zijn allemaal mp3's en heb alles zonder mappen op de stick gezet. Ga zo nog eens even kijken wat ie nu doet !

Geplaatst
Ok, ik heb hem net geformatteerd. Zijn allemaal mp3's en heb alles zonder mappen op de stick gezet. Ga zo nog eens even kijken wat ie nu doet !

Meneer de verkoper! Dat hoor jij mij als klant toch te vertellen hoe het moet?

Heeft Kia trouwens geen gebruiksaanwijzing geleverd 'hoe om te gaan met de usb- dan wel gecombineerde stekkerverbinding'? Het is dus een accessoire zonder duidelijke uitleg. Op dit forum is er in ieder geval al flink mee gestoeid. Er blijkt nl. een speciale combistekker op de markt te zijn, die de problemen met de iPod-verbinding opheft (zie foto).

kia_ipod_cable.jpg

Geplaatst

Bij zommige uitvoeringen zit deze erbij. Maar is speciaal voor een iPod toch !

@ Smart: Ik weet wel hoe alles werkt, maar weet uiteraard niet alles. Heb vandaag eens in een Nissan Note geprobeerd en daar speelt ie alles zonder problemen af. In het boekje staat weinig info over de usb aansluiting.

Geplaatst

Nou, heb een andere usb stick van een vriend van me "geleend" (die ziet hij dus nooit meer terug hahaha) en deze doet het wel ! Probleem opgelost dus !!!

Geplaatst
Nou, heb een andere usb stick van een vriend van me "geleend" (die ziet hij dus nooit meer terug hahaha) en deze doet het wel ! Probleem opgelost dus !!!

Productiefoutje, ken gebeuren. Let the music play........skull_gaul22.gif

Geplaatst

iPod draadje hebben we hier ook:

http://www.kiaclub.nl/sportage/2002-ipod-aansluiting.html

Ik blijf erbij, een simpele usb stick is cheap/hufterproof, kun je desnoods eens vergeten en je kunt je radio gewoon met de normale knoppen bedienen.

Mappen met inhoud kunnen er gewoon op en worden als album gezien.

Niks dure en ingewikkelde kabel, lever bij elke Kia gewoon zo'n dom ding van het OfficeCentre of deze: http://www.kiaclub.nl/picanto/2820-kia-picanto-d-light-2007-van-rick-horst.html#post15834 en iedereen is blij......

grtz

Frank

• 2 weken later...
Geplaatst
Denk dat dat allemaal wel meevalt, in Nederland is er gewoon niet echt een markt voor zo'n eigenzinnige auto ! kijk naar de Daihatsu materia, ook erg leuk maar Nederland is het land van doe maar gewoon...

Komend jaar komt Nissan met de Cube, ook zoiets... ben benieuwd !

zoals je weet heb ik een Toyota Yaris Verso.

Vaak werd deze auto als oudbollig, lelijk eendje genoemd.

En ook zoiets als:daar wil je niet in gezien worden.

Volgens mij heeft de Nissan Cube de zelfde toekomst.

Persoonlijk vind ik dit een hele hoekige en lelijke auto.

Wat door veel mensen als lastig ervaren wordt is de achterdeur, je moet altijd opletten hoe je parkeert.

De deur draait wel de juiste kant op!

Denk maar hoe de deur opent tov de stoep.

Met de Yaris verso moeten we altijd om de deur heenlopen

Als ik jou was zou ik geen 5 stuks van de Cube bestellen, het zal wel een lastig model worden.(mijn mening )

Geplaatst

Was ik ook eigenlijk niet van plan... hahaha. De cube zou eind november komen maar hebben er niks meer van gehoord ! Dan maar alle aandacht aan de.... VENGA !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...