Guus R Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 Hoi Kia Niro gebruikers, sinds twee maanden ben ik in het bezit van een Kia Niro EV uit 2018. Helaas heb ik nog geen ervaring met deze auto. nu zag ik dat ik het koelvloeistof niveau laag was. Ik wilde dit bijvullen er zit volgens mij een groene kleurige koelvloeistof stof in. Ik heb nog een liter rosé koelvloeistof over gehouden van mijn Renault Captur. Mag of kan ik dit bij elkaar gieten. De rosé koelvloeistof is van het type D/G12 (-26 C) Of moet ik een ander type koelvloeistof aanschaffen. Kan iemand mij vertellen wat wijs is ! M.v.g. Guus Quote
Peter-036 Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 Zeker niet met een andere koelvloeistof bijvullen! De vloeistof die er in zit is isolerend voor stroom, en wat andere koelvloeistoffen doen weet je niet. Naar de dealer voor de goede dus. Quote
Arnold-Vincent Geplaatst 3 Mei, 2023 Geplaatst 3 Mei, 2023 Is het koelvloeistof?? Een elektrische Kia heeft wel remvloeistof en de gebruikelijke ruitensproeier vloeistof. Ik weet niet wat er in de warmtepomp zit aan koelmiddel. Quote
Peter-036 Geplaatst 3 Mei, 2023 Geplaatst 3 Mei, 2023 (aangepast) Daar zit een blauwe of groene (koel-)vloeistof in, ook die mogen niet(!) gemengd worden, en één van de beide kleuren wordt (gaandeweg bij servicebeurten) verwisseld voor de andere. Ik weet nu even niet welke kleur het moet gaan worden. Aanvulling: Die koelvloeistof brengt/houdt de HV accu op temperatuur. 3 Mei, 2023 aangepast door Peter-036 aanvulling Quote
Guus R Geplaatst 3 Mei, 2023 Topic Starter Geplaatst 3 Mei, 2023 Heren bedankt voor jullie reactie. ik loop effe naar de dealer naar wat juist is. gr Guus 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.