Michael Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Hallo allemaal, Mijn naam is Michael en ben nieuw hier op dit forum. Ik ben de trotse bezitter van een zwarte Sportage executive bouwjaar 2006. Ik zal me binnenkort uitgebreider voorstellen met mooie fotos. Maar nu heb ik eerst een urgente vraag aan jullie. In de bochten heb ik behoorlijk last van onderstuur. Vooral bij nat wegdek merk ik dat de voorzijde weg glijdt. Aan het profiel op de banden ligt het niet want dit is nog voldoende. Bij nat wegdek slippen de banden ook bij optrekken. Nu zullen jullie wellicht denken 'Rij dan eens wat rustiger', maar dat is het niet. Ik moet gewoon voorzichtig gas geven om niet te gaan glijden. Het voelt alsof het gewicht op de voorwielen te weinig is. Komt dit weggedrag jullie bekend voor? Dan toch voor de zekerheid: Hoeveel km rijden jullie met een set banden? Met de mijne zijn 45000 km gereden. PS Er liggen originele 16" velgen op met originele banden. Groeten, Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Je zegt het zelf al? met de jouwe zijn 45000 km gereden, als je met slicks wil rijden kan je ze ook gewoon kopen kaal en al. Maar om een antwoord op je vraag te geven : Dat verschilt van wagen tot wagen maar ook de rijstijl van de bestuurder is belangrijk. Voor een voorwiel aangedreven wagen is 40.000 Km voor de voorste banden en 80.000 Km voor de achterste banden een mooi gemiddelde. Ik denk als je een nieuwe goede set eronder zet en je gas geeft, dan slip je voor ook niet meer door. Greetz, Ursin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Hoeveel mm profiel beschouw jij nog als voldoende? want APK goedkeur profiel diepte betekent niet dat het nog 100pct lekker rijdt in de regen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Hoi, ik weet dat de door KIA gebruikte originele Hankooks nog wel eens wat harder kunnen zijn met dit soort gevolgen. Sommige mensen hebben hier meer last van als anderen. Ik zeg overigens niet dat alle Hankooks slecht zijn, maar bepaalde typen. Er is een periode geweest dat er hier op het forum meerdere sorento eigenaren waren die hun nieuwe banden al gelijk lieten vervangen. Door de hardheid gaan ze wel langer mee, maar glijden ze ook eerder. mvg, dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Hoi Zit er misschien ook nog eens een gasinstallatie in ? Het type van jouw jaar had nog wel es last van doorhangen naar achteren. Types die in Slovenie zijn gemaakt hebben andere dempers etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 He jongens bedankt. Ik denk dan toch dat mijn voorbanden aan vervanging toe zijn. PS BIGWADE, ik heb geen gastank achterin liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 He jongens bedankt.Ik denk dan toch dat mijn voorbanden aan vervanging toe zijn. PS BIGWADE, ik heb geen gastank achterin liggen. Dat scheelt....... Fotooooooooooooooooo's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 (edited) Foto's volgen binnenkort! Ik denk erover om op deze set velgen winterbanden te leggen. Koop dan nieuwe set 18" sportvelgen. Hoe kan ik op dit forum foto's vinden van andere Sportagerijders met 18" velgen? Op het fotoalbum vind ik niets. PS Zijn er nog andere clubsites/forums omtrent de Sportage? Edited October 26, 2009 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Foto's volgen binnenkort! Ik denk erover om op deze set velgen winterbanden te leggen. Koop dan nieuwe set 18" sportvelgen. Hoe kan ik op dit forum foto's vinden van andere Sportagerijders met 18" velgen? Op het fotoalbum vind ik niets. Bandjes: http://www.kiaclub.nl/sportage/2896-winterbanden-velgen.html Wieltjes: http://www.kiaclub.nl/dagboek-van-kia-rijders/1844-sportage-2009-a.html (19 inch) PS Zijn er nog andere clubsites/forums omtrent de Sportage? Nu al klaar hier ?? ) grtz Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Foto's volgen binnenkort! Ik denk erover om op deze set velgen winterbanden te leggen. Koop dan nieuwe set 18" sportvelgen. Hoe kan ik op dit forum foto's vinden van andere Sportagerijders met 18" velgen? Op het fotoalbum vind ik niets. PS Zijn er nog andere clubsites/forums omtrent de Sportage? Wel van een voormalig Tucsonrijder met 18 inch velgen. De 1e set velgen had problemen met corrossie onder de blanke lak vanwege de te scherpe randen. De 2e set was prima. Alles onder garantie opgelost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Volgens mij heb je er toch de "p" in dat dat ding weg is.....HAHAHAHA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Volgens mij heb je er toch de "p" in dat dat ding weg is.....HAHAHAHA! Verdorie, jij mag nooit meer raden. Sinds mijn Smart overleden is, verwijt ik mijzelf (een klein beetje hoor) dat ik hem te snel heb weggedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Die eerste 2 foto's kende ik nog niet, heb je nog meer ? BTW wat heb je met die Smart (not so) gedaan ??????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Die eerste 2 foto's kende ik nog niet, heb je nog meer ?BTW wat heb je met die Smart (not so) gedaan ??????? Verkocht voor een habbekrats aan een Smart monteur. De kosten voor een gereviseerde motor en arbeidsloon wogen niet op tegen de dagwaarde. Deze monteur knapt hem zelf op in zijn vrije tijd en gaat er in de wintermaanden in rijden. De rest van het jaar gebruikt hij een motor voor het woon-/werkverkeer. Hier nog wat foto's van de Tucson met de oude 18 inch velgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 fraaie waggel. Huidige eigenaar is er vast heel blij mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Zoals reeds eerder aangegeven zijn de velgen op de laatste foto's niet de velgen, zoals ik uiteindelijk bij de auto verkocht heb. Deze velgen zijn onder coulance grateloos vervangen door de antraciet/chroom velgen op de andere set foto's. En ja, de nieuwe eigenaar is er maar wat trots mee....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts