Kabel Posted May 21 Share Posted May 21 Sinds 16 mei 2023. heb ik mijn nieuwe Stonic gekregen. Er valt voor mij nog veel uit te zoeken..waar alle knoppen voor dienen. Echter tijdens de eerste kilometers valt mij op dat het stuur een zwaar punt heeft tijdens het rijden wat zeer irritant is.. Navraag bij de dealer werd mij mede gedeeld dat dit normaal is door het in en uitschakelen van de stuur bekrachtiging. Dit kan toch niet tijdens het rijden...heeft iemand hier ervaring mee ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter-036 Posted May 21 Share Posted May 21 Rond het 'midden' (rechtuit) kan er een heel klein beetje een zwaarder gevoel in zitten, en dat is dan inderdaad het punt waar de stuurbekrachtiging (bijna) niets doet. Dat doen ze met opzet zo om de besturing minder 'vaag' te laten zijn bij rechtuitrijden. Maar als jij dat echt bezwaarlijk vindt, moet er iets aan gedaan kunnen worden (ook als de dealer het 'normaal vindt'), de stuurbekrachtiging zou een klein beetje sterker kunnen helpen bij 'rechtuit' rijden. Wellicht nog eens terug met dit verhaal, of een andere dealer naar vragen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kabel Posted May 21 Author Share Posted May 21 (edited) Beste Peter, bedankt voor de reactie..ik ga hierover toch nog met dealer overleggen...zelf vind ik het erg hinderlijk. Jammer dat je bij Kia niet even langs kunt rijden ook al is je auto slechts 1 dag oud.. een afspraak duurt minimaal 2 weken..Dat ben ik geheel niet gewend bij ander merken. Edited May 21 by Kabel extra info 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts