Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

In slechte tijden hebben deze bedrijven het druk.

De inpakkers.

Groetjes,

Relena

Posted
In slechte tijden hebben deze bedrijven het druk.

De inpakkers.

Groetjes,

Relena

We gaan ook richting pakjesavond:wink:

Posted
Vind de deurgrepen zo nog niet echt handig.

Moeten ze nog wat aan doen.....

Ik vind de tent achterop wat minder geslaagd. Zal ook wel minder lekker slapen!

Posted

Ben benieuwd of mijn nieuwe wintervelgen/banden passen.....

Ga ik direct voor de 1.6 turbo maar dan MET AUTOMAAT.

Ben het roerbakken inmiddels een beetje beu :-)

Posted
Ben benieuwd of mijn nieuwe wintervelgen/banden passen.....

Ga ik direct voor de 1.6 turbo maar dan MET AUTOMAAT.

Ben het roerbakken inmiddels een beetje beu :-)

Was dat, ben je je auto beu? Is de versnellingsbak stug?

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo bigwade,

Ben een beetje nieuwsgierig naar je motivatie om te gaan kiezen voor een automaat. Begrijp me goed: ik ben zelf al meer dan 30 jaar een verstokte automaatrijder, maar vind het altijd interessant om te weten waarom andere mensen de overstap overwegen. Heb in mijn vrienden- en familiekring al een ware 'automatengolf' op gang weten te brengen met mijn enthousiaste verhalen over de voordelen van het niet zelf hoeven schakelen. Maar er kleven natuurlijk ook wat nadelen aan. Om er maar

Posted

Hallo GreyGriffin,

Ik rij al jaren handgeschakeld, maar zou best willen overstappen op een automaat, vooral de DSG van Volkswagen is een veelgeroemde automaat. Meerdere autofabrikanten hebben nu zo'n automaat, echter onder een andere naam. Zo verfijnd heeft Kia het helaas nog niet voor elkaar. En ja, een automaat is niet goedkoop en bij inruil verdien je de meerkosten ook niet altijd terug.

Ik zag dat de Venga 1.6 benzine ook leverbaar wordt met een automaat, maar helaas alleen een ouderwetse 4-bak. De diesels krijgen wel de moderne 6-bak automaat.:-( SCHANDALIG!

Guest GreyGriffin
Posted

Hey Smart,

Je hebt helemaal gelijk. DSG en CVT, dat zijn de twee mooiste automaat-varianten. En ook als je stelt dat de Venga er met een vierbak-automaat wel een beetje bekaaid van af komt. Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat de Venga in 2011 ook een variant op de DSG tegemoet mag zien, maar dat had beter bij de introductie van het model al kunnen gebeuren.

Overigens is het nou ook weer geen straf om met een vierbak-automaat door het leven te moeten. Er zit er ook zo een in mijn Cee'd en die schakelt fluweelzacht. Zonder het minste 'huppeltje', ook bij koude motor. Het is alleen uit milieuoogpunt beter om wat meer schakelpunten te hebben, dus daar zal Kia toch wat aan moeten gaan doen. Mogelijk komt er dus een DSG-variatie uit de hoge hoed. Ik ben benieuwd.

Groet,

GreyGriffin

Posted
Hallo bigwade,

Ben een beetje nieuwsgierig naar je motivatie om te gaan kiezen voor een automaat. Begrijp me goed: ik ben zelf al meer dan 30 jaar een verstokte automaatrijder, maar vind het altijd interessant om te weten waarom andere mensen de overstap overwegen. Heb in mijn vrienden- en familiekring al een ware 'automatengolf' op gang weten te brengen met mijn enthousiaste verhalen over de voordelen van het niet zelf hoeven schakelen. Maar er kleven natuurlijk ook wat nadelen aan. Om er maar

Guest GreyGriffin
Posted

Hey bigwade,

Jaja, lekkere dikke Amerikaanse bakken heb jij dus versleten! Bij Kia zijn ze wel aan het werk met moderne automaten, maar het is nog een beetje vaag wanneer die hun weg naar de diverse modellen gaan vinden. Af en toe lees ik er iets over op het blog van Kia, daar stond laatst (als mijn grijze cellen me niet in de steek laten) iets over de 2011-Venga en een DSG-achtige bak. Maar de Koreanen laten nog niet echt het achterste van hun tong zien op dit gebied.

Groet,

GreyGriffin

Posted

ivm emissie eisen zullen ze wel moeten, anders krijgt zo'n auto een Z-label en is dus onverkoopbaar.

Aangezien de kopers vaak wat ouder zijn (= niet per definitie de doelgroep, maar als ik zo eens om me heen kijk, haha) is een mooie automaat beslist wenselijk.

Dat graaiers aan de westgrens van dit land een automaat extra belasten met bpm is natuurlijk schande.

grtz

Frank

Posted
Hey GreyGriffin,

Ik heb 20 jr amerikaans en dus automaat gereden.

Voyager V6 2x (ja hoe stom kun je zijn), Pontiac TransSort V6 en Chevy Van V8.

De Sportage past me wat maat betreft inmiddels beter, heb de ruimte ook niet meer zo nodig.

Aleen dat roerbakken valt gewoon weer tegen, met name in file en die hebben we nogal in het midden van het land.

Die nieuwe Sportage moet dan wel een moderne automaat hebben hoor, anders laten we het zo :-)

Met zulk soort auto's lijkt mij de de vergelijking met de Kia Sportage klein en ielig overkomen. Misschien wel beter afgewerkt dan die Amerikanen.

Guest GreyGriffin
Posted

Hmm, ja, laten we het maar niet hebben over Den Haag en wat daar vandaan allemaal op de automobilist wordt afgevuurd. Want dan raak ik mogelijk nog in een pesthumeur...

GreyGriffin

Posted
Met zulk soort auto's lijkt mij de de vergelijking met de Kia Sportage klein en ielig overkomen. Misschien wel beter afgewerkt dan die Amerikanen.

Beslist beter afgewerkt.. :-)

Ieler ? dat valt wel mee.

Alleen al weer eens een parkeergarage of wasstraat in te kunnen is klein geluk, haha !

De Van werd soms ook als schuur gebruikt en als koelkast in de winter, dat mis ik nu wel een beetje :-)

Guest GreyGriffin
Posted

Hoeveel kratjes bier kon je in je Van koud zetten?

GreyGriffin

Guest GreyGriffin
Posted (edited)

Heb intussen de alinea teruggevonden op Kia-World, waarin wordt gesproken over een DSG-automaat voor de Venga. In juli van dit jaar stond er het volgende:

"In late 2010 or early 2011, Kia will also introduce its own developed dual-clutch automatic transmission and that is rumoured to be applied in the upcoming Kia YN".

We weten sindsdien dat de YN is omgedoopt in Venga, dus bestaat er een kans dat die ouderwetse vierbak-automaat na een jaar wordt vervangen door een veel moderner product. Van mij mag het ook direct gebeuren...

En over de nieuwe Sportage met automaat meldde Kia-World in september:

"The most popular engine choice in Europe is expected to be the all-new 2.2-litre diesel (....) It will be offered with a six-speed manual or Kia's all-new world-class six-speed automatic transmission".

En er wordt bij Kia ook gewerkt aan een CVT, kijk daarvoor even op:

http://kia-buzz.com/?s=CVT

GreyGriffin

Edited by GreyGriffin
Posted

GreyGriffin,

Jij hebt meer dan voortreffelijk je huiswerk gemaakt!:yes:

Bedankt voor je info.

Even over nadenken of ik wel zolang wil wachten op de juiste automaat.

Posted

We dwalen wel wat af, misschien nieuw draadje.

Op de Soul bijv. wordt alleen een automaat geleverd op de dieselversies.

Het omslagpunt voor diesels igt inmiddels behoorlijk/errug hoog

http://www.autoboulevard.nl/KeuzeHulp/DieselOmslag.asp

Ik haal het niet iig

Hoop dat Kia NL meeleest en wat meer automaatversies aan kan bieden en/of evt. kan Peterrrrrr dat aankaarten bij KiaNL

Posted

Bigwade,

Op de Soul bijv. wordt alleen een automaat geleverd op de dieselversies.

Het omslagpunt voor diesels ligt inmiddels behoorlijk/errug hoog

Hierin heb je gelijk.

Als de benzine een automaat uitvoering zou hebben.

Verkocht hij zeker weten nog beter.

Alleen al de aantal keren dat ik dat gehoord heb van mensen die navraag doen naar onze Soul. Jammer een gemiste kans van Kia hoop dat deze in de toekomst beschikbaar komt.