Jump to content

Key not detected

Mischa

Recommended Posts

Goedendag,

sinds 3 maanden hebben wij een Kia Sportage 2.0 uit 2011 met een start/stop knop. We hebben nu voor de 2e keer een startprobleem gehad, de eerste keer was het bij mijn vrouw, zij zette de auto even stil bij een vriendin (dat even werd wat langer) maar liet de auto aan (ze weet niet of de motor toen nog liep). De auto wilde daarna niet meer starten, er kwam een snel tikkend geluid van onder de motorkap. Nadat 2 mannen de auto hadden aangeduwd deed die het weer. Nu een paar maanden later eenzelfde probleem. Ik ging net iets ophalen maar moest een half uurtje wachten, ik had de motor afgezet maar de radio nog aan gelaten. Na een kwartier ofzo de melding op de radio dat de auto over een minuut uitgeschakeld zou worden als ik niet zou starten, dus de auto uitgezet en daarna geprobeerd weer te starten met bovenstaande symptomen. Ik heb het ook geprobeerd met de sleutel in de midden console (voor als de batterij leeg is) maar dit hielp niet. Na een korte periode gaat de auto uit en geeft die na de start knop in te drukken de melding 'key not detected'. Iemand enig idee wat het kan zijn en of het een soort van beveiliging is in de auto?

Groeten, Mischa

• Confused 1

• 2 months later...