Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Is het normaal als een Rio 1.4 uit 2008 zo zwaar stuurt?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik heb een Rio 1.4 uit 2008 gekocht. Stuurbekrachtiging zit er niet op, dat is bekend. Toch valt het me enorm tegen hoe zwaar het stuurt. 
is dat normaal? Ik lees over van Rio's die licht sturen, maar merk daar zelf weinig van.

Bandenmaat die ik nu heb is 175/70 R14. Ik lees dat er ook wel bredere banden 185 etc opgelegd worden. Maar dat lijkt me helemaal zwaar worden.
Is er bij mij iets mis en zo ja hoe kom ik daar achter? Of moet ik er maar mee leren leven?

Dank & groet,

Wim

Geplaatst

Is een Kia 1.4 X uit 2008 en de basic versie zonder stuurbekrachtiging. Ook bij rijden blijft het sturen erg zwaar. Rotonde nemen is echt 2 handen stevig aan het stuur en flink wat kracht nodig. Vroeg me af of dit zo hoort bij deze auto's zonder stuurbekrachtiging.

Geplaatst

Nogmaals; hoe is je bandenspanning?

Tijdens het rijden zou je redelijk makkelijk moeten kunnen sturen. Ik heb in het verleden meerdere onbekrachtigde auto's gehad en die kon ik bij beweging met 1 hand sturen, alleen in stilstand had ik twee handen nodig.
Te lagen bandenspanning maakt sturen wel veel zwaarder.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...