Marloes Geplaatst 11 Augustus, 2023 Geplaatst 11 Augustus, 2023 Hallo allemaal, zojuist een Kia Niro PHEV uit 2019 gekocht. Mij werd verteld dat ik deze thuis meteen kon laden aan het stopcontact. Net het voertuig 2 uur geladen en er is niets bijgeladen. De thuislader blijft op power hangen en schakelt niet over op charge. Hij geeft op de thuislader wel aan dat die de auto ziet. wat doe ik fout? bij instelling heb ik staan direct opladen. maar hij laadt dus niet op. Wie kan mij helpen? Groetjes Marloes Quote
MDVS69 Geplaatst 11 Augustus, 2023 Geplaatst 11 Augustus, 2023 4 uur geleden, zei Marloes: Hallo allemaal, zojuist een Kia Niro PHEV uit 2019 gekocht. Mij werd verteld dat ik deze thuis meteen kon laden aan het stopcontact. Net het voertuig 2 uur geladen en er is niets bijgeladen. De thuislader blijft op power hangen en schakelt niet over op charge. Hij geeft op de thuislader wel aan dat die de auto ziet. wat doe ik fout? bij instelling heb ik staan direct opladen. maar hij laadt dus niet op. Wie kan mij helpen? Groetjes Marloes Hoi Marloes, is dit een originele kabel van Kia. Weet je zeker dat de kabel goed in de auto zit en vergrendeld is want het kan voorkomen dat door het gewicht de kabel niet goed in de auto zit. Groet, Michael Quote
Marloes Geplaatst 11 Augustus, 2023 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2023 1 uur terug, zei MDVS69: Hoi Marloes, is dit een originele kabel van Kia. Weet je zeker dat de kabel goed in de auto zit en vergrendeld is want het kan voorkomen dat door het gewicht de kabel niet goed in de auto zit. Groet, Michael Hallo Michael, het is een officiële Kia kabel. Het logo staat erop. Naar mijn idee klikt de kabel niet goed genoeg. Kan deze er heel makkelijk uittrekken. Ik heb ook niet het gevoel dat die er goed in klikt terwijl die er wel helemaal in zit. Heb de aansluiting geprobeerd met Kia kabel met aansluiting voor een laadpaal. Deze klikt wel beter. We kunnen de kabel voor 220 makkelijk verwijderen. Een kind zou deze er makkelijk uit kunnen trekken. We hebben al geprobeerd als deze meer ondersteuning heeft qua druk maar blijft er los inzitten. Quote
Peter-036 Geplaatst 12 Augustus, 2023 Geplaatst 12 Augustus, 2023 (aangepast) Er zit een gaatje in het kunststof van de stekker, meet eens op of dat even ver van de rand(en) zit als bij de stekker die wel goed 'inklikt'. Er is bij iemand al eens wat aan dat gaatje gevijld (of zoiets) om de vergrendelijng makkelijker te laten werken. 12 Augustus, 2023 aangepast door Peter-036 typo Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.