Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Niro phev laadt thuis niet op

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

zojuist een Kia Niro PHEV uit 2019 gekocht. Mij werd verteld dat ik deze thuis meteen kon laden aan het stopcontact.

Net het voertuig 2 uur geladen en er is niets bijgeladen. 

De thuislader blijft op power hangen en schakelt niet over op charge. Hij geeft op de thuislader wel aan dat die de auto ziet.

wat doe ik fout? 
bij instelling heb ik staan direct opladen.

maar hij laadt dus niet op.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Marloes

Geplaatst
4 uur geleden, zei Marloes:

Hallo allemaal,

zojuist een Kia Niro PHEV uit 2019 gekocht. Mij werd verteld dat ik deze thuis meteen kon laden aan het stopcontact.

Net het voertuig 2 uur geladen en er is niets bijgeladen. 

De thuislader blijft op power hangen en schakelt niet over op charge. Hij geeft op de thuislader wel aan dat die de auto ziet.

wat doe ik fout? 
bij instelling heb ik staan direct opladen.

maar hij laadt dus niet op.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Marloes

Hoi Marloes, is dit een originele kabel van Kia. Weet je zeker dat de kabel goed in de auto zit en vergrendeld is want het kan voorkomen dat door het gewicht de kabel niet goed in de auto zit.

Groet,

Michael 

Geplaatst
1 uur terug, zei MDVS69:

Hoi Marloes, is dit een originele kabel van Kia. Weet je zeker dat de kabel goed in de auto zit en vergrendeld is want het kan voorkomen dat door het gewicht de kabel niet goed in de auto zit.

Groet,

Michael 

Hallo Michael,

het is een officiële Kia kabel. Het logo staat erop. Naar mijn idee klikt de kabel niet goed genoeg. Kan deze er heel makkelijk uittrekken. Ik heb ook niet het gevoel dat die er goed in klikt terwijl die er wel helemaal in zit. 

Heb de aansluiting geprobeerd met Kia kabel met aansluiting voor een laadpaal. Deze klikt wel beter. We kunnen de kabel voor 220 makkelijk verwijderen. Een kind zou deze er makkelijk uit kunnen trekken. We hebben al geprobeerd als deze meer ondersteuning heeft qua druk maar blijft er los inzitten.

Geplaatst (aangepast)

Er zit een gaatje in het kunststof van de stekker, meet eens op of dat even ver van de rand(en) zit als bij de stekker die wel goed 'inklikt'.

Er is bij iemand al eens wat aan dat gaatje gevijld (of zoiets) om de vergrendelijng makkelijker te laten werken.

aangepast door Peter-036
typo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...