Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Alarm Niro HEV 2021

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik heb begrepen dat het standaard Niro alarm alleen werkt op de kontakten, en klasse 1 is (startonderbreker).

Vraag me af of er niet een eenvoudige bewegings sensor met glas breuk detectie (vaak acoustisch) op het Niro systeem aantesluiten is, zodat het ook afgaat bij een ruiten-tikker inbraak.

Voorbeeld: iemand hier ervaring mee?: Mengshen alarm

aangepast door fiddler
Geplaatst
Op 18-8-2023 om 11:52, zei Murcielaygo:

Volgens mij heeft @xtra40 zoiets eens gedaan via het binnenlicht-circuit op zijn/een Rio.

Klopt ik heb en ultrasoon detector (zie link ) aangelsoten tussen de binnen verlichting en dat werkt perfect 

https://nl.aliexpress.com/item/1005002271571926.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.34f86009r8f5lA&algo_pvid=433e0fef-05a2-49d9-a4f2-8f2461768de8&algo_exp_id=433e0fef-05a2-49d9-a4f2-8f2461768de8-0&pdp_npi=4%40dis!EUR!15.00!13.95!!!15.96!!%4021038eda16924401035172646e133b!12000019849142368!sea!NL!131530775!&curPageLogUid=SCxcFXtmEl0S

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Dank, kan je wat meer info geven over hoe je e.a. gemonteerd hebt? Aansluiting, foto van je montage plek? Maakt het ding zelf lawaai?

Aan sluiten zou mooi zijn op een 12v lijn die alleen stroom levert als de deuren met de Kia slot bediening op slot gezet worden.

-------------------------------

NB link op amazon: https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0C9ZN4QMF/ref=sr_1_5?crid=30DIBZKXUNUEH&keywords=Car+Ultrasonic+Alarm+Sensor+12V+Power+Supply&qid=1692548509&sprefix=car+ultrasonic+alarm+sensor+12v+power+supply%2Caps%2C98&sr=8-5

Is dit hetzelfde ding?: https://www.spy-europe.nl/Ultrasoon-Sensor

aangepast door fiddler
Geplaatst

ja zijn bijde het zelfde alleen de een heeft 3 leds en de ander maar 1 maar de funktie is het zelfde 

ik had het met een extra relay. aangesloten dat het dingetje pad aangaat als het contact uit is dus niet onder het rijden 

en de rest tussen de binnen verlichting 

als iemand in de auto beweegt of het raam er uit tikt dat je orginele alarm (extra toeter onder de motor kap gaat toeteren 

• Like 1
Geplaatst
On 8/20/2023 at 7:22 PM, xtra40 said:

ja zijn bijde het zelfde alleen de een heeft 3 leds en de ander maar 1 maar de funktie is het zelfde 

ik had het met een extra relay. aangesloten dat het dingetje pad aangaat als het contact uit is dus niet onder het rijden 

en de rest tussen de binnen verlichting 

als iemand in de auto beweegt of het raam er uit tikt dat je orginele alarm (extra toeter onder de motor kap gaat toeteren 

Heb 'em besteld .... Heb je misschien een aansluit schemaatje?

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Waar zit eigenlijk de alarm module in een Niro uit 2021?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inmiddels in huis, en vond dit schema, alleen geen waardes en niet wat dit symbool (rode cirkel) betekent .. relais dat ergens een signaaltje in het alarm triggert?

UltrasoonAansluitschema1a.jpg.cee6a5a2c50b41e399ecee88d10db845.jpg

en de waardes van de diode en weerstand zijn ook niet aangegeven.

aangepast door fiddler
Geplaatst

Het symbool in de oranje cirkel is idd een relais. De zigzag-lijn is de spoel, met links daarvan de contacten.
Als je uitgaat van een "gewone" rode LED heeft deze een spanningsval van ca.1,5V en een verbruik van 20mA.
Aan 13,8V rustspanning van de accu heb je dan 12,3V over de weerstand staan. Met U=I*R kom je dan op 12,3=0,02*R ofwel 12,3/0,02=R=615 Ohm.
In de E-serie zou je dan een weerstand van 680 Ohm nodig hebben. Zelf zou ik voor 1 kOhm kiezen, dan zit je bij eventuele hogere spanningen ook veilig en daalt bij lagere spanningen de stroom door de LED, dus minder verbruik (in geval van alarm).

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...