Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Waarde Sportagerijders.

is er iemand onder de Sportagerijders die ervaring heeft met de Multichip. Naar verluidt zou de benzine motor van de 180 pk’s naar een kleine 200 pk’s moeten gaan. Qua koppel moet er ook iets van 25 NM bij komen.

Heb met deze chip is onze vorige auto, Subaru Outback, gereden. Het verhoogde motorvermogen en het daarbij lagere brandstofverbruik was erg plezierig. 

Overweeg om de Multichip te plaatsen in onze Sportage nadat wij deze afgeleverd hebben gekregen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Linkje

https://multituningchip.com/multichip-gefeliciteerd-nonm/?crd=eyJicmFuZCI6IktJQSIsIm1vZGVsIjoiU1BPUlRBR0UiLCJob3JzZXBvd2VyIjoxODAsImhvcnNlcG93ZXJfYWZ0ZXIiOjIwNywidG9ycXVlIjowLCJ0b3JxdWVfYWZ0ZXIiOjAsImZ1ZWwiOiJCZW56aW5lIiwibGljZW5zZSI6IlAtMDE5LVhEIn0=

aangepast door KiaSportageVriend
Geplaatst

Ik heb geen ervaring met Multichip maar wel eerder chiptuning gehad bij een Seat Leon. Maar dat was tuning waarbij de originele software werd aangepast en waar een vermogensuitdraai werd gemaakt om te zien of het een mooie curve was.  Van 180PK naar 200Pk uit een doosje voor €300 zou ik zelf nooit aan beginnen.

Maar even voor mijn beeldvorming, jij ging toch voor een MEV, die heeft toch 150PK of heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen?

Geplaatst

Als je na  het rijden met een dergelijke 'chiptuning' ooit een motorschade krijgt, en de dealer leest de auto goed uit, ben je het haasje.

Het is bij goed en volledig uitlezen altijd terug te zien, ook al haal je dat ding uit de auto.

Verder breng je een (toegegeven, heel kleine) vertraging in de motoraansturing door de ECU (alle data moet eerst door die 'multichip', en daarna weer terug naar de ECU).

En, maar dat is heel persoonlijk, ik geloof niet in dat soort oplossingen voor alle auto's.

Ik heb zelf met een lichte tuning (van TVS) met een Skoda gereden, en een tuning die op de auto wordt uitgevoerd, gecontroleerd, en zo nodig aangepast, geeft mij meer vertrouwen.

Een lager of hoger brandstofverbruik zal meer te maken hebben met het gebruik van de auto dan met 'tuning'.

• Thanks 1
Geplaatst
6 uur geleden, zei Henri497:

Ik heb geen ervaring met Multichip maar wel eerder chiptuning gehad bij een Seat Leon. Maar dat was tuning waarbij de originele software werd aangepast en waar een vermogensuitdraai werd gemaakt om te zien of het een mooie curve was.  Van 180PK naar 200Pk uit een doosje voor €300 zou ik zelf nooit aan beginnen.

Maar even voor mijn beeldvorming, jij ging toch voor een MEV, die heeft toch 150PK of heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen?

Dank je voor de reactie.

In onze Subaru was het een toegevoegde waarde immers het vermogen, zowel de pk’s als het koppel werden merkbaar. Daarbij werd het verbruik (een stuk) minder.

Wij gaan voor de HEV met 180 pk

Geplaatst
44 minuten geleden, zei KiaSportageVriend:

Wij gaan voor de HEV met 180 pk

Oh sorry, ik zag links bij je profiel MEV staan en ging daar van uit.  Evengoed zou, zoals @peter-036 zegt, fabrieksgarantie een dingetje kunnen worden als het er op aan komt.  Was het verschil bij je Subaru ook maar 10% in Pk's en Newtonmeters en voelde je dat echt? Verder zal de Subaru vast niet geschakeld hebben tussen elektrisch en benzine rijden lijkt mij.  Ik persoonlijk zou er zeer huiverig voor zijn of het moeten, zoals hierboven al gezegd, maatwerk software aanpassingen zijn en die kunnen per motorblok verschillend zijn, die haal je niet uit een standaard doosje.

Je weet toch dat de HEV met hulp van de accu 230 pk en 350 Nm trekkracht heeft he?

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Henri497:

Oh sorry, ik zag links bij je profiel MEV staan en ging daar van uit.  Evengoed zou, zoals @peter-036 zegt, fabrieksgarantie een dingetje kunnen worden als het er op aan komt.  Was het verschil bij je Subaru ook maar 10% in Pk's en Newtonmeters en voelde je dat echt? Verder zal de Subaru vast niet geschakeld hebben tussen elektrisch en benzine rijden lijkt mij.  Ik persoonlijk zou er zeer huiverig voor zijn of het moeten, zoals hierboven al gezegd, maatwerk software aanpassingen zijn en die kunnen per motorblok verschillend zijn, die haal je niet uit een standaard doosje.

Je weet toch dat de HEV met hulp van de accu 230 pk en 350 Nm trekkracht heeft he?

MEV was een foutje lang leve de spellingcontrole.

Het vermogen is mij bekend……ben heel benieuwd 🤨, nog een paar dagen wachten……

Geplaatst

verder heb je een hev besteld en ik vermoed dat zo een multichip zomaar eens invloed zou kunnen hebben op de samenwerking verbrandingsmotor en electro motor...   ik zou het risico niet nemen 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...