Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

klep benzine

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo

Ik heb vorig jaar april de nieuwe Kia sportage HEV gekocht.

Sinds maand 4 heb ik een disfunctioneerden benzine meter, waarvan probleem tot op heden nog niet is opgelost.

Daarnaast een deksel van de benzinetank die na verloop van tijd niet meer aansluit op de carrosserie. Met andere woorden de deksel komt aan een zijde van de carrosserie af.

Mij wordt gezegd in de garage dat dit een euvel is van de nieuwe Kia Sportage 2022

Zijn er meermensen die dit euvel kennen?

Geplaatst
18 minuten geleden, zei Ortu:

wordt gezegd in de garage dat dit een euvel is van de nieuwe Kia Sportage

Ken je de term 'gelul'?

Wat een onzin.

Geplaatst
Hallo
Sinds maand 4 heb ik een disfunctioneerden benzine meter, waarvan probleem tot op heden nog niet is opgelost.
Daarnaast een deksel van de benzinetank die na verloop van tijd niet meer aansluit op de carrosserie. Met andere woorden de deksel komt aan een zijde van de carrosserie af.
Mij wordt gezegd in de garage dat dit een euvel is van de nieuwe Kia Sportage 2022

Als je goed zoekt vind je op dit forum zeker 2 anderen waarbij de hetzij de benzineklep hetzij de klep bij de type 2 aansluiting van PHEV’s na verloop van tijd niet goed meer aansluit. Ook op Facebook heb ik het al vaker zien langs komen dus het komt helaas wel vaker voor. Bij alle posts die ik gezien heb werd het overigens keurig onder garantie opgelost…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Had dit ook bij mijn auto, het leek er zelfs op dat het erger werd naar verloop van tijd, maar dat zou aan mij kunnen liggen🤭

Is bij de eerste oliebeurt keurig verholpen. Als ik het goed zeg sleutelen ze dan wat aan twee beugels van de vul buis van de benzinetank waarna de klep beter aansluit op de carrosserie.

Geplaatst
Op 22-9-2023 om 19:23, zei Henri497:

Had dit ook bij mijn auto, het leek er zelfs op dat het erger werd naar verloop van tijd, maar dat zou aan mij kunnen liggen🤭

Is bij de eerste oliebeurt keurig verholpen. Als ik het goed zeg sleutelen ze dan wat aan twee beugels van de vul buis van de benzinetank waarna de klep beter aansluit op de carrosserie.

Dag Henri,

bij mij al een keer klep vervangen. Maar blijft terugkomen na verloop van tijd. Moet ik mee leren leven werd mij gezegd.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Ortu:

Dag Henri,

bij mij al een keer klep vervangen. Maar blijft terugkomen na verloop van tijd. Moet ik mee leren leven werd mij gezegd.

Serieus?  Dan zal ik dat eens goed in de gaten houden de komende tijd🙁

• 3 maanden later...
Geplaatst
Op 24-9-2023 om 19:10, zei Ortu:

Ik vrees dat je gelijk hebt, ik zie bij mijn auto ook al weer verschil 😳  Hoopte er na de eerste reparatie vanaf te zijn.   Is natuurlijk allemaal niet wereldschokkend maar het ziet er gewoon cheap ass uit bij een auto van deze prijsklasse.

Geplaatst

Bij mij is afgelopen week door Kia Van Mossel te Harderwijk ook de klep vervangen, deze was iets verbogen. De nieuwe klep past perfect, kijken (en hopen) of het zo blijft.

Geplaatst

Bij mij is het ook verholpen door de dealer (geen idee hoe), maar ik heb het vermoeden dat hij al weer uit het lood begint te staan .............

• 2 weken later...
Geplaatst

Gisteren hebben ze mijn klep ook gedaan, vervangen was geen optie, omdat het dan weer terug komt, dus hebben ze hem verwarmd en gebogen, tot nu toe sluit hij netjes aan.

• 3 weken later...
Geplaatst

beste allemaal ,

de benzineklep vernieuwen heeft geen zin

wat gaan ze doen de vul buis van de benzinetank iets naar beneden brengen gaat bij mijn auto in mei gebeuren

om te checken dat dat zo is haal je benzine dop er af en sluit je benzine klep dan zie je dat de benzine klep beter sluit

probleem is dat de de klep tegen de benzine dop komt  (in mijn geval)

check het is het proberen waard

groet Cees

Geplaatst
On 9/21/2023 at 6:25 PM, Ortu said:

Hallo

Het is mij inderdaad ook opgevallen. Ga het bij de service beurt aangeven. Ik heb wat foto's bekeken en enkele maanden geleden was dat nog niet het geval.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...